Nowy Ford Ranger, ale nie taki jak w Europie. Będzie podobny głównie z wyglądu

Jeśli chodzi o markę Ford, zwykle bywa tak, że premiery samochodów za Oceanem to jednocześnie zapowiedź tego, co zobaczymy w Europie. Jednak nie należy przywiązywać uwagi do szczegółów.

Tak na dobrą sprawę wygląda jak kolejny facelifting i tym w rzeczywistości jest Choć Ford twierdzi, że oto właśnie nadchodzi zupełnie nowy Ranger, który już został zaprezentowany w USA. Do Europy trafi trochę później.
fot. mat. prasowe

Tak na dobrą sprawę wygląda jak kolejny facelifting i tym w rzeczywistości jest Choć Ford twierdzi, że oto właśnie nadchodzi zupełnie nowy Ranger, który już został zaprezentowany w USA. Do Europy trafi trochę później.

Samochód różni się stylistyką od modelu wciąż oferowanego u nas, ale ważniejsze są zmiany konstrukcyjne, jakie wprowadzono, by lepiej dostosować go do rynku amerykańskiego. Zauważa się bowiem dynamiczny wzrost tej klasy pickupów, które za oceanem są postrzegane jako średnie, podczas gdy u nas są duże. Bądźmy uczciwi - przy modelu F-150, Ranger wygląda jak zabawka i nie jest do końca traktowany na poważnie.
fot. mat. prasowe

Samochód różni się stylistyką od modelu wciąż oferowanego u nas, ale ważniejsze są zmiany konstrukcyjne, jakie wprowadzono, by lepiej dostosować go do rynku amerykańskiego. Zauważa się bowiem dynamiczny wzrost tej klasy pickupów, które za oceanem są postrzegane jako średnie, podczas gdy u nas są duże. Bądźmy uczciwi - przy modelu F-150, Ranger wygląda jak zabawka i nie jest do końca traktowany na poważnie.

Jednak ten wzrost popularności w USA sprawił, że Ford wziął Rangera na warsztat i opracował zmiany konstrukcyjne oraz poddał testom obciążeniowym, podobnym jakie przygotowano dla F-150 - prawdziwej maszyny roboczej. Również zdolności terenowe, które dla amerykańskiego klienta nie są bez znaczenia, zostały poddane nowym próbom. Auto jest lepiej wyposażone pod kątem ochrony mechanizmów podwozia i dostało system Terrain Management System, oferowany do tej pory w drapieżnym F-150 Raptorze.
fot. mat. prasowe

Jednak ten wzrost popularności w USA sprawił, że Ford wziął Rangera na warsztat i opracował zmiany konstrukcyjne oraz poddał testom obciążeniowym, podobnym jakie przygotowano dla F-150 - prawdziwej maszyny roboczej. Również zdolności terenowe, które dla amerykańskiego klienta nie są bez znaczenia, zostały poddane nowym próbom. Auto jest lepiej wyposażone pod kątem ochrony mechanizmów podwozia i dostało system Terrain Management System, oferowany do tej pory w drapieżnym F-150 Raptorze.

Jest to system zarządzający elektroniką pokładową, która może pracować w czterech różnych trybach jazdy:
normalny,
trawa, żwir i śnieg,
błoto i koleiny,
piasek. 
W zależności od ustawienia, zmienia się sposób pracy automatycznej skrzyni biegów, reakcje przepustnicy czy kontrola trakcji. Uzupełnieniem całości jest system Trail Control, czyli coś w rodzaju offroadowego tempomatu, nie tyle utrzymującego samodzielnie stałą prędkość, co kontrolującego ją w taki sposób, by efektywnie pokonać trudny odcinek terenowy.
fot. mat. prasowe

Jest to system zarządzający elektroniką pokładową, która może pracować w czterech różnych trybach jazdy:

  • normalny,
  • trawa, żwir i śnieg,
  • błoto i koleiny,
  • piasek.

W zależności od ustawienia, zmienia się sposób pracy automatycznej skrzyni biegów, reakcje przepustnicy czy kontrola trakcji. Uzupełnieniem całości jest system Trail Control, czyli coś w rodzaju offroadowego tempomatu, nie tyle utrzymującego samodzielnie stałą prędkość, co kontrolującego ją w taki sposób, by efektywnie pokonać trudny odcinek terenowy.

O tym, że mamy do czynienia raczej z liftingiem niż nowym modelem świadczą nie tylko skąpe informacje producenta - żadnych wymiarów i szczegółowego opisu zmian konstrukcyjnych - ale także zdjęcie wnętrza, które pokazuje niemal identyczny kokpit jaki jest obecnie. Zmieniono jedynie wielkość pokrętła do obsługi układu napędowego oraz dodano schowek na górnej części deski rozdzielczej.
fot. mat. prasowe

O tym, że mamy do czynienia raczej z liftingiem niż nowym modelem świadczą nie tylko skąpe informacje producenta - żadnych wymiarów i szczegółowego opisu zmian konstrukcyjnych - ale także zdjęcie wnętrza, które pokazuje niemal identyczny kokpit jaki jest obecnie. Zmieniono jedynie wielkość pokrętła do obsługi układu napędowego oraz dodano schowek na górnej części deski rozdzielczej.

Napęd za Oceanem stanowi benzynowa jednostka 2.3 EcoBoost współpracująca z 10-biegowym automatem. Tej wersji nie spodziewajcie się w Europie. W USA to odmiana ekonomiczna - u nas jazda takim samochodem byłaby nie do pomyślenia. I w tym miejscu warto wspomnieć, że w ogóle nie spodziewajcie się, że opis techniczny - bardzo skromny swoją drogą - będzie odpowiadał modelowi europejskiemu. Oczywiście można się spodziewać wspomnianych tu nowości, ale należy być przy tym ostrożnym. Ford zaprezentuje europejskiego Rangera... później. Kiedy? Być może w tym roku, ale nie zdziwimy się, jeżeli nastąpi to za roku lub dwa.
fot. mat. prasowe

Napęd za Oceanem stanowi benzynowa jednostka 2.3 EcoBoost współpracująca z 10-biegowym automatem. Tej wersji nie spodziewajcie się w Europie. W USA to odmiana ekonomiczna - u nas jazda takim samochodem byłaby nie do pomyślenia. I w tym miejscu warto wspomnieć, że w ogóle nie spodziewajcie się, że opis techniczny - bardzo skromny swoją drogą - będzie odpowiadał modelowi europejskiemu. Oczywiście można się spodziewać wspomnianych tu nowości, ale należy być przy tym ostrożnym. Ford zaprezentuje europejskiego Rangera... później. Kiedy? Być może w tym roku, ale nie zdziwimy się, jeżeli nastąpi to za roku lub dwa.

fot. mat. prasowe
Nowy Ford Ranger 2018
fot. mat. prasowe

Nowy Ford Ranger 2018

Nowy Ford Ranger 2018
fot. mat. prasowe

Nowy Ford Ranger 2018

Nowy Ford Ranger 2018
fot. mat. prasowe

Nowy Ford Ranger 2018

Nowy Ford Ranger 2018
fot. mat. prasowe

Nowy Ford Ranger 2018

Nowy Ford Ranger 2018
fot. mat. prasowe

Nowy Ford Ranger 2018

Nowy Ford Ranger 2018
fot. mat. prasowe

Nowy Ford Ranger 2018

Nowy Ford Ranger 2018
fot. mat. prasowe

Nowy Ford Ranger 2018

Nowy Ford Ranger 2018
fot. mat. prasowe

Nowy Ford Ranger 2018

Nowy Ford Ranger 2018
fot. mat. prasowe

Nowy Ford Ranger 2018

Nowy Ford Ranger 2018
fot. mat. prasowe

Nowy Ford Ranger 2018

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Były szef Volkswagena oskarżony w Niemczech o oszustwa. Ścigają go też Amerykanie Spaliny diesla powodują stres Lamborghini Gallardo 570-4 Superleggera w Genewie Ford Mustang Hoonicorn V2 - nowa zabawka Kena Blocka SPORTEC SPR1 T80 - potwór o czterech kołach Supersamochód z Brazylii, a u nas? ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder Jeśli to następca modelu "Ka" to ja go biorę! - nowy prototyp małego Forda Vorsteiner i jego propozycje z włókna węglowego dla BMW M4 Coupé Ferrari 458 Speciale od Novitec Rosso Hankook przedstawia ogumienie przyszłości [wideo] Audi TT wraca do Deutsche Tourenwagen Masters

Popularne w tym tygodniu:

Czwartek 12 grudnia z akcją "Smog". Policjanci badają spaliny V12 nie umarło. Nowy Mercedes Klasy S będzie dostępny z takim silnikiem Czołgi trafiły na policyjny parking. Przewoźnik nie miał zezwoleń Nissan GT-R50 Italdesign jest gotowy do produkcji. Powstanie tylko 50 sztuk Służba Ochrony Państwa dostała gigantyczny rabat na bmw serii 7 Nowiutkie Porsche 911 GT2 RS zostało rozbite podczas jazdy próbnej Pagani Zonda Aether zmieniła właściciela. Jednorożec kosztował 6,81 mln dol. Pierwszeństwo dla pieszych od 1 stycznia 2021 roku. Jest projekt ustawy Pierwszeństwo pieszych na przejściu. Będzie jak na Litwie? Shelby F-150 Super Snake Sport – uwaga, ten wąż jest jadowity Lista stacji z paliwem złej jakości. Zobacz, gdzie uważać z tankowaniem Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss został wystawiony na sprzedaż