Jaguar powalczy o młodszych klientów. Miejski crossover E-Pace debiutuje w Polsce

Większość Polaków widzi Jaguara jako producenta samochodów kierowanych do bardziej dojrzałej klienteli. Faktycznie, przez lata oferowali auta, do których najbardziej pasowała tweedowa marynarka. Jednak w ostatnim czasie brytyjska marka się zmieniała, a model E-Pace jest zwieńczeniem tej transformacji.

Nowy Jaguar E-Pace ma trafić w gusta młodszych klientów.

Nowy Jaguar E-Pace ma trafić w gusta młodszych klientów. (Fot. Michał Zieliński)

Na polską prezentację nowego crossovera szedłem z mieszanymi uczuciami. Z jednej strony to samochód, który – teoretycznie – powinien mi bardzo przypaść do gustu. Jaguary podobały mi się odkąd pamiętam, ale nigdy nie widziałem się w takim samochodzie. Może za kilkanaście lat, lecz na pewno nie teraz. Z drugiej, na pierwszych zdjęciach wyglądał dziwnie. Nieproporcjonalnie, jakby był zrobiony trochę na siłę.

Moim zdaniem to jest największy problem z "odmładzaniem" marek. Ten trend zauważamy u każdego producenta samochodów premium. Chcąc dotrzeć do coraz młodszych klientów zaczynają tworzyć auta, z którymi dotychczas nie mieli doświadczenia. To trochę jak starsi ludzie używający zwrotu "LOL".

Na żywo E-Pace sprawia wrażenie auta, które faktycznie może zainteresować młodszego klienta. Podczas prezentacji nie słyszeliśmy o tym, ile waży, jakie będą dostępne silniki oraz ile pali. Kogo to obchodzi? Mówiono za to, że można go otworzyć specjalną opaską, że zamiast zegarów ma ekrany i że ma konsolę centralną skierowaną na kierowcę.

Z samochodem udało mi się spędzić zaledwie kilka chwil i pierwsze wrażenia były naprawdę pozytywne. Moje obawy się nie potwierdziły – E-Pace na żywo wygląda dobrze, chociaż nie można mu odmówić małej nadwagi. Bardziej przypomina domowego kota, którego co rusz ktoś karmi niż wysportowanego jaguara.

We wnętrzu jest sporo miejsca, ale tylko z przodu. Wyższym osobom może być ciasno na tylnej kanapie, ale to tylko potwierdza do kogo jest kierowany ten samochód. Nie można za to narzekać na poziom wykonania. Materiały są wysokiej jakości i wszystko jest dobrze spasowane.

Pierwsze auta już ruszyły do dealerów i potencjalni klienci mogą umawiać się na jazdy testowe. Ceny E-Pace'a zaczynają się od 144 900 zł, chociaż – ponownie, zgodnie ze specyfiką grupy docelowej – importer podkreślał atrakcyjne finansowanie. Na mnie nowy crossover zrobił świetne wrażenie i liczę, że będę miał okazję spotkać się z nim raz jeszcze.

Zobacz również: Jaguar pogroził Tesli palcem. Elektryczna wersja SUV-a iPace ma 400 KM i prawie 500 km zasięgu

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

Podróż do jaskini lwa: za kierownicą lamborghini w Maranello Japońska sztuka gościnności z nowym Lexusem LS500 Testy napędu Suzuki AllGrip: w praktyce nie jest tak jak myślicie Nowe Brzmienie Fiesty - wyjątkowe utwory inspirowane samochodem Pierwszy kontakt: nowy Bentley Continental GT słowami jego twórcy Stefana Sielaffa Trzy kroki, by Aston Martin znowu błyszczał. Andy Palmer zdradza nam plany na przyszłość Retro Motor Show 2017 - gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta Lexus Driving Emotions: różne oblicza luksusowej marki Toyoty Być jak Walter Röhrl - czyli czego uczą w szkołach jazdy Porsche? A może by tak rzucić to wszystko i wyruszyć… 5008? 308 wspomnień z tygodnia z dwoma wersjami Peugeot 308 Peugeot 308 GTi: alternatywna historia hot-hatcha Nowa Perspektywa – ile zakrętów potrzeba, by zakochać się w Peugeot 308 GTi? Po drugiej stronie lustra - odwiedzamy naszych południowych sąsiadów w Peugeot 308 GTi Zatrzymanie istoty ruchu – Japończycy z Mazdy odkrywają przed nami tajemnice projektowania perfekcyjnych nadwozi Astronauta, koń i obsesja inżynierów – Japończycy z Mazdy uczą, jak skonstruować samochód idealny Wspomnienie lata i nowego Volvo XC60. SUV-a, który ma podbić rynek Jak połączyć tradycję i nowoczesność? Nowy Rolls-Royce Phantom okiem swojego projektanta Motoryzacja zmienia się w coś, czego jeszcze nie znaliśmy. Wchodzimy w erę mobilności Mercedes-Benz Klasy S - odc. 3 "Poruszenie" Mercedes-Benz Klasy S - odc. 2 "Sanktuarium" Mercedes-Benz Klasy S - odc. 1 "Zen" Mateusz Żuchowski i Zbyszek Urbański przyglądają się nowościom technologicznym Škody Volkswagen I.D. Crozz - tak wygląda przyszłość motoryzacji

Popularne w tym tygodniu:

Wyścig do chmur zaczyna się znacznie wcześniej. Obejrzeliśmy Volkswagena I.D. R z bliska Czym się różni moda od stylu? Rozmawiamy z ekspertem Najostrzejszy Hyundai na torze wyścigowym. Strzela płomieniami i wchodzi bokiem w zakręty