Nowy silnik do Golfa jest o 5 KM mocniejszy i 4400 zł droższy. Różnica tkwi w technice

Zastanawialiście się kiedyś jak to jest, że Grupa VW produkuje trzy niemal identyczne samochody w podobnej cenie, które stanowią dla siebie konkurencję i ma to dla nich sens? A co w takim razie powiecie na dwie wersje silnikowe, które prawie niczym się nie różnią, a jedna jest droższa od drugiej o 4400 zł?

Nowa jednostka 1.5 TSI jest parametrami bardzo podobna do 1.4 TSI, ale technicznie to dwa bardzo różne silniki.

Nowa jednostka 1.5 TSI jest parametrami bardzo podobna do 1.4 TSI, ale technicznie to dwa bardzo różne silniki. (fot. mat. prasowe / VW)

Taką sytuację mamy w cenniku nowego Volkswagena Golfa z rocznika 2018, który dla urozmaicenia klientom wolnego czasu ma aż 17 odmian napędu, z tego 9 różnych wersji silnikowych. Importer wprowadził do oferty nową wersję benzyniaka 1.5 TSI Bluemotion o mocy 130 KM, która pokrywa się niemal idealnie z motorem 1.4 TSI o mocy 125 KM.

To jednak nie zaskakuje, bo Volkswagen oferuje również te dwa silniki w identycznej mocy 150 KM. Tyle tylko, że różnica wynosi 2000 zł za nowocześniejszą technologię. Tymczasem w nowej jednostce 130-konnej różnica to aż 4400 zł.

Volkswagen Golf

Co dostajemy za taką kwotę? Nie tylko silnik o ”setkę” większy, ale też o 5 KM mocniejszy. Jednak prawdziwe różnice ukryto w technologii. Motor 1.5 TSI Bluemotion pracuje w oszczędnym cyklu Millera, ma system odłączania cylindrów podczas jazdy z niskim obciążeniem, jest też filtr cząstek stałych i turbosprężarka o zmiennej geometrii, która zapewnia lepszą reakcję na dodanie gazu.

Obie jednostki mają maksymalny moment obrotowy o wartości 200 Nm, ale w motorze 1.5 jest to dostępne w bardzo szerokim zakresie obrotów 1400–5000 obr./min. W mniejszym 1.4 moment zaczyna spadać od 4000 obr.

Nowy silnik ma identyczne osiągi jak starszy, ale różni się zużyciem paliwa. Czy jego zakup może się zwrócić?

Czy przekłada się to na osiągi? Nie do końca. Obie wersje wg. danych producenta przyspieszają w identycznym czasie 9,1 s do 100 km/h, ale 1.5 ma wyższą prędkość maksymalną – 210 zamiast 204 km/h. Ciekawiej wygląda zużycie paliwa, które w nowocześniejszym silniku 1.5 wynosi średnio 4,8 l/100 km. Motor 1.4 wg. danych katalogowych ma spalać 5,2 l/100 km. Przekłada się to na różnicę 0,4 l benzyny, czyli ok. 1,9 zł na każde 100 km. Jeżeli miałby to być argument do zakupu, Golf 1.5 TSI zwróci się po… ok. 230 tys. km.

Volkswagen Golf VII 1.4 TSI FL DSG vs Honda Civic X 1.5 CVT – Ikony klasy kompaktowej w nowym wydaniu

Zarówno bestseller Volkswagena, jak i Hondy są ikonami segmentu kompaktów. Mają za sobą już ponad czterdzieści lat rywalizacji. Teraz czas na kolejną…

Zobacz również: Volkswagen Arteon na Poznań Motor Show 2017

Tak czy inaczej, jest nowa wersja dla miłośników ekologii, która kosztuje od 85 190 zł za odmianę 3-drzwiową Comfortline i od 86 950 zł za 5-drzwiową. Można zamawiać automat DSG, ale tylko do najbogatszej wersji Highline. Dla porównania, za 100 zł więcej można kupić identycznie wyposażonego Golfa 1.4 TSI o mocy 150 KM, który do setki przyspiesza o 0,9 s szybciej, rozwija o 6 km/h wyższą prędkość maksymalną, ale za to spala, podobnie jak wersja 125-konna, 0,4 l benzyny na 100 km.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Zamieszanie z naklejkami na szybach. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia Ford Edge dostaje moc. Dużo mocy Fiat Tipo podrożał. Czy wciąż można nazwać go tanim? Sprawdzamy ceny konkurencji Amerykanie w Oregonie wreszcie mogą sami tankować samochód. I są tym faktem przerażeni Klub piłkarski jest jak Suzuki. Kolejna umowa sponsorska japońskiej marki Mercedes chwali się nowymi multimediami. Lepiej, żebyś miał sprawne kciuki Mini zmieniło się tak bardzo, że nie zauważyłem jego premiery. Mój błąd BMW pewnie nie chce, byśmy oglądali te zdjęcia. Tak wygląda nowa seria 8 Jeszcze więcej małych SUV-ów! Producenci nie zwalniają tempa "Farmkhama" to dowód, że Clarksonowi nie skończyły się pomysły. Oby więcej takich Ponad 370 km przejechane bokiem. BMW odzyskało dawny rekord Polska policja zawstydziła spotterów. W 3 godziny odnaleźli astona martina i rolls-royce'a Czy to prototyp nowego supersamochodu McLarena? Zamaskowany wóz przyłapany w Londynie Tankowanie auta podczas ośmiogodzinnego driftu. BMW sięgnęło po rozwiązania z samolotu Wyniki spalania dalej są nierealistyczne. Ile naprawdę palą samochody? Škoda Fabia przegrała batalię o popularność u Kowalskiego. Zaskakujący zwrot akcji Zrobili z "malucha" potwora na kołach. Ma silnik Hayabusy o mocy 190 KM Trolls Royce na sprzedaż. Najodważniejsze auto ostatnich lat zmienia właściciela Najbardziej popularne samochody używane 2017 roku. Królują kompakty Elektryczne ferrari trafiło na aukcję. Na świecie nie ma drugiego takiego Rusza Dakar 2018. Jak trenowała ekipa z Kamaza? Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Toyota we Włoszech wycofuje się z silników Diesla. Oferuje hybrydy Czarne auta muszą zniknąć z ulic stolicy Turkmenistanu. Prezydent kraju ich nie lubi

Popularne w tym tygodniu:

Volvo z nowym rekordem. Żaden pasażer XC90 nie zginął na brytyjskich drogach Vosco S106 to nie pierwszy pomysł na nowy polski samochód. Ale ten wreszcie ma sens Wysokie kary za wjazd do lasu. Leśnicy urządzili łowy BMW M2 Competition podnosi poprzeczkę. Moc przekroczyła już 400 KM Polacy jeżdżą bez OC przez niezrozumienie przepisów. Kara to nawet 4200 zł Biznes Keanu Reevesa kwitnie. Aktor swój majątek inwestuje w jednoślady Ma 800-konne V8 i ostry, różowy kolor. Karolina Pilarczyk pokazała swój nowy wóz Niemieckie władze chcą zakazu diesli. Producent aut uważa, że to bez sensu Samodzielne zdejmowanie blokady na koło nie ma sensu. Chyba, że zwrócicie ją nienaruszoną Senator zarzuca twórcom Syreny, że ich auto to fikcja. Odpowiadają prezentując kolejne wcielenie modelu Nowa Toyota Supra nadchodzi wielkimi krokami. Nie będzie tania Volkswagen będzie mniej niemiecki. Dostanie nowe logo i więcej kolorów