Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Mercedes chwali się nowymi multimediami. Lepiej, żebyś miał sprawne kciuki

Wyścig o tytuł lidera w kategorii cyfryzacji aut trwa w najlepsze. Mercedes na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas zaprezentował kolejną generację multimediów, kryjących się pod nazwą MBUX. Patrząc na samą kierownicę już wiemy, że łatwo nie będzie.

Chwila, czy to przycisk start/stop od BMW?

Chwila, czy to przycisk start/stop od BMW? (mat. prasowe)

Wszystko wskazuje na to, że marka ze Stuttgartu nie zamierza rezygnować z dwóch sporych ekranów zamontowanych tuż przed kierowcą. Takie rozwiązanie znajdziemy nie tylko w Klasie S czy E, ale już niedługo nawet w otwierającej gamie Klasie A. Nowa generacja ma mieć premierę w lutym 2018 roku i jako pierwsza ma wnosić do oferty systemy oparte o sztuczną inteligencję.

W zależności od wyposażenia, wszelkie dane dotyczące auta będą prezentowane na ekranach o rozmiarach od 7 do 10,25 cala. Jeśli jesteście fanami elektroniki, brzmi to nieźle. Teraz czas na gorsze wiadomości. Komunikacja ma opierać się na wyświetlaczach, płytkach reagujących na dotyk oraz na obsłudze głosowej.

W takim wypadku ten ekran nie będzie długo czysty

– Nowe technologie muszą skupić się na ludziach, którzy ich używają, po to by uczynić życie łatwiejszym – powiedział Ola Källenius, członek rady nadzorczej Mercedesa odpowiedzialny za rozwój samochodów spod znaku gwiazdy. Spoglądając na kierownicę nowej Klasy A dochodzę do wniosku, że to najwyraźniej nie moje życie ma być przyjemniejsze. Są przyciski, są pokrętła, są też panele dotykowe. Chyba ktoś tu przesadził.

Hans, a gdyby wszystkie przyciski umieścić na kierownicy?

Nieważne, skoro z nową Klasą A będę mógł pogadać. Wystarczy, że powiem "Hej Mercedes", po czym opowiem mu w czym leży problem. Auto ma reagować na takie komendy jak "jest mi zimno", "jestem głodny", a nawet "jakie buty mogę założyć". Wówczas Mercedes zerknie do prognozy pogody i wyciągnie odpowiednie wnioski. To oczywisty atak na nowe Audi A8, które jako pierwsze pojawiło się na rynku z podobnymi funkcjami.

Czy to działa w codziennym użytkowaniu? Z pewnością robi wrażenie, tak jak obsługa gestów w BMW serii 7. W większości przypadków takie układy jednak wywołują irytację i chęć wjechania autem w drzewo z powodu różnic językowych. Pozostaje więc mieć nadzieję, że Mercedes naprawdę przyłoży się do obsługi głosowej.

Nie, to w ogóle nie wygląda jak nowa Klasa A.

Zobacz również: Mercedes-Benz Klasy S - odc. 2 "Sanktuarium"

Dodatkowo przewidziano możliwość przesyłania powiadomień na telefon (gdy auto zostaje uszkodzone na parkingu), możliwość podarowania wirtualnego kluczyka znajomym (otwierają Mercedesa używając NFC) oraz monitorowanie ich aktywności wraz z wyznaczaniem zakazach tras. Hakerzy pewnie już nie mogą się doczekać. Za całą obsługę będzie odpowiadać system składający się z 8 GB pamięci RAM, sześciordzeniowego procesora oraz jednego z dwóch układów graficznych firmy Nvidia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Caterham oszalał - chce produkować SUV-y! Sportowy SUV przejmie rolę Mitsubishi Lancera Evolution Nissan DAYZ ROOX na pierwszej wizualizacji Mercedes SLS AMG Final Edition - żegnaj Ameryko [aktualizacja] Renault zbuduje limuzynę przy pomocy Mercedesa Nowe szpiegowskie zdjęcia Forda Focusa ST Na drogę czy na złom? Twój samochód w rękach prawa E-klasa kabrio od Carlssona Dostawcze renault z napędem wodorowym. Pierwszy model jeszcze w tym roku Ranking niezawodności ADAC Weber F1 - 1200 KM już w kwietniu na publicznych drogach Bentley: Chiny przegrały z USA

Popularne w tym tygodniu:

Kierowcy nie wiedzą o nowych przepisach od 1 lipca. Przekonają się dopiero, gdy stracą prawo jazdy Zaskoczenie na budowie drogi S61. Wykopali dobrze zachowane szczątki radzieckiego myśliwca z II WŚ Jechał 308 km/h. Policjant myślał, że "suszono" samolot Podejrzewali go o kradzież sprzętu budowlanego. W garażu znaleźli 26 legend motoryzacji BMW M2 znika z Europy. Powodem są normy emisji spalin Ubezpieczenie na kierowcę, a nie na samochód. Zmiany w systemie pozbawione są sensu UE twierdzi, że Polska buduje nie te drogi, co trzeba, zaniedbuje je i przekazuje niewiarygodne dane. GDDKiA i ekspert odpierają zarzuty Prowadzi komis na osiedlowym parkingu. Policja jest bezradna 10 tys. zł kary za jazdę na rowerze. RPO bierze mężczyznę w obronę Greccy policjanci walczyli z ulicznymi wyścigami. Do dyspozycji mieli BMW E30 M3 czy porsche 911 turbo To koniec downsizingu? Porsche twierdzi, że norma Euro 7 da nam większe silniki Minister zdrowia ma w garażu wyjątkowego, zabytkowego mercedesa… i dwie toyoty