Mercedes chwali się nowymi multimediami. Lepiej, żebyś miał sprawne kciuki

Wyścig o tytuł lidera w kategorii cyfryzacji aut trwa w najlepsze. Mercedes na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas zaprezentował kolejną generację multimediów, kryjących się pod nazwą MBUX. Patrząc na samą kierownicę już wiemy, że łatwo nie będzie.

Chwila, czy to przycisk start/stop od BMW?

Chwila, czy to przycisk start/stop od BMW? (mat. prasowe)

Wszystko wskazuje na to, że marka ze Stuttgartu nie zamierza rezygnować z dwóch sporych ekranów zamontowanych tuż przed kierowcą. Takie rozwiązanie znajdziemy nie tylko w Klasie S czy E, ale już niedługo nawet w otwierającej gamie Klasie A. Nowa generacja ma mieć premierę w lutym 2018 roku i jako pierwsza ma wnosić do oferty systemy oparte o sztuczną inteligencję.

W zależności od wyposażenia, wszelkie dane dotyczące auta będą prezentowane na ekranach o rozmiarach od 7 do 10,25 cala. Jeśli jesteście fanami elektroniki, brzmi to nieźle. Teraz czas na gorsze wiadomości. Komunikacja ma opierać się na wyświetlaczach, płytkach reagujących na dotyk oraz na obsłudze głosowej.

W takim wypadku ten ekran nie będzie długo czysty

– Nowe technologie muszą skupić się na ludziach, którzy ich używają, po to by uczynić życie łatwiejszym – powiedział Ola Källenius, członek rady nadzorczej Mercedesa odpowiedzialny za rozwój samochodów spod znaku gwiazdy. Spoglądając na kierownicę nowej Klasy A dochodzę do wniosku, że to najwyraźniej nie moje życie ma być przyjemniejsze. Są przyciski, są pokrętła, są też panele dotykowe. Chyba ktoś tu przesadził.

Hans, a gdyby wszystkie przyciski umieścić na kierownicy?

Nieważne, skoro z nową Klasą A będę mógł pogadać. Wystarczy, że powiem "Hej Mercedes", po czym opowiem mu w czym leży problem. Auto ma reagować na takie komendy jak "jest mi zimno", "jestem głodny", a nawet "jakie buty mogę założyć". Wówczas Mercedes zerknie do prognozy pogody i wyciągnie odpowiednie wnioski. To oczywisty atak na nowe Audi A8, które jako pierwsze pojawiło się na rynku z podobnymi funkcjami.

Czy to działa w codziennym użytkowaniu? Z pewnością robi wrażenie, tak jak obsługa gestów w BMW serii 7. W większości przypadków takie układy jednak wywołują irytację i chęć wjechania autem w drzewo z powodu różnic językowych. Pozostaje więc mieć nadzieję, że Mercedes naprawdę przyłoży się do obsługi głosowej.

Nie, to w ogóle nie wygląda jak nowa Klasa A.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Dodatkowo przewidziano możliwość przesyłania powiadomień na telefon (gdy auto zostaje uszkodzone na parkingu), możliwość podarowania wirtualnego kluczyka znajomym (otwierają Mercedesa używając NFC) oraz monitorowanie ich aktywności wraz z wyznaczaniem zakazach tras. Hakerzy pewnie już nie mogą się doczekać. Za całą obsługę będzie odpowiadać system składający się z 8 GB pamięci RAM, sześciordzeniowego procesora oraz jednego z dwóch układów graficznych firmy Nvidia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Kubica wyjdzie ze szpitala za kilka dni Nowe wcielenie – Wheelsandmore Continental GTC (2012) Toyota iQ podczas testów zderzeniowych (wideo) Hoffmann & Novague R200 - następca Škody 130 RS w akcji na torze Skoda Fabia RS vs Seat Ibiza Cupra [co wybierasz?] Włoskie BMW – Romeo Ferraris M5 (2012) Niezły meksyk - Rajd Meksyku [WRC] Honda z poduszką powietrzną Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo LP560-4, Mercedes SLS AMG i Nissan Juke-R - spotkanie w Dubaju [wideo] Nowy kalendarz i katalog kasków Marushin 2010 Kwalifikacje GP Abu Zabi: Webber ponownie na szczycie [wiejski tuning] Jak koncertowo spier..., spaprać Corvettę?

Popularne w tym tygodniu:

500 zł za nietrzymanie rąk na kierownicy? Nowe przepisy jeszcze w tym roku Przepłynęli 5000 km passatem przez ocean. Podróż zajęła aż 119 dni Hyundai iMax N Drift to 8-osobowa, 407-konna zabawka do jazdy bokiem Ojciec wydrukował lamborghini aventadora na drukarce 3D dla syna – jeździ, skręca i hamuje Monstrualny Volkswagen Lupo, przy którym nawet Bugatti Chiron wymięka Mountune wycisnęło 684 KM z 2,3-litrowego silnika Forda Focusa RS Rolls-Royce Ghost za 1,5 mln złotych zderzył się z taksówką w Warszawie Nowy Mercedes-AMG C63 będzie czterocylindrową hybrydą? Ktoś próbuje sprzedać zgliszcza po Ferrari 458 Spider. Jacyś chętni? Wywiadówka nie skończyła się dla nich dobrze. 44 rodziców wróciło z mandatami za parkowanie Poznajcie BMW Serii 2 Gran Coupe z trzycylindrowym silnikiem Hyundai pokazuje, że spalinami Nexo można oddychać