Mercedes chwali się nowymi multimediami. Lepiej, żebyś miał sprawne kciuki

Wyścig o tytuł lidera w kategorii cyfryzacji aut trwa w najlepsze. Mercedes na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas zaprezentował kolejną generację multimediów, kryjących się pod nazwą MBUX. Patrząc na samą kierownicę już wiemy, że łatwo nie będzie.

Chwila, czy to przycisk start/stop od BMW?

Chwila, czy to przycisk start/stop od BMW? (mat. prasowe)

Wszystko wskazuje na to, że marka ze Stuttgartu nie zamierza rezygnować z dwóch sporych ekranów zamontowanych tuż przed kierowcą. Takie rozwiązanie znajdziemy nie tylko w Klasie S czy E, ale już niedługo nawet w otwierającej gamie Klasie A. Nowa generacja ma mieć premierę w lutym 2018 roku i jako pierwsza ma wnosić do oferty systemy oparte o sztuczną inteligencję.

W zależności od wyposażenia, wszelkie dane dotyczące auta będą prezentowane na ekranach o rozmiarach od 7 do 10,25 cala. Jeśli jesteście fanami elektroniki, brzmi to nieźle. Teraz czas na gorsze wiadomości. Komunikacja ma opierać się na wyświetlaczach, płytkach reagujących na dotyk oraz na obsłudze głosowej.

W takim wypadku ten ekran nie będzie długo czysty

– Nowe technologie muszą skupić się na ludziach, którzy ich używają, po to by uczynić życie łatwiejszym – powiedział Ola Källenius, członek rady nadzorczej Mercedesa odpowiedzialny za rozwój samochodów spod znaku gwiazdy. Spoglądając na kierownicę nowej Klasy A dochodzę do wniosku, że to najwyraźniej nie moje życie ma być przyjemniejsze. Są przyciski, są pokrętła, są też panele dotykowe. Chyba ktoś tu przesadził.

Hans, a gdyby wszystkie przyciski umieścić na kierownicy?

Nieważne, skoro z nową Klasą A będę mógł pogadać. Wystarczy, że powiem "Hej Mercedes", po czym opowiem mu w czym leży problem. Auto ma reagować na takie komendy jak "jest mi zimno", "jestem głodny", a nawet "jakie buty mogę założyć". Wówczas Mercedes zerknie do prognozy pogody i wyciągnie odpowiednie wnioski. To oczywisty atak na nowe Audi A8, które jako pierwsze pojawiło się na rynku z podobnymi funkcjami.

Czy to działa w codziennym użytkowaniu? Z pewnością robi wrażenie, tak jak obsługa gestów w BMW serii 7. W większości przypadków takie układy jednak wywołują irytację i chęć wjechania autem w drzewo z powodu różnic językowych. Pozostaje więc mieć nadzieję, że Mercedes naprawdę przyłoży się do obsługi głosowej.

Nie, to w ogóle nie wygląda jak nowa Klasa A.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Dodatkowo przewidziano możliwość przesyłania powiadomień na telefon (gdy auto zostaje uszkodzone na parkingu), możliwość podarowania wirtualnego kluczyka znajomym (otwierają Mercedesa używając NFC) oraz monitorowanie ich aktywności wraz z wyznaczaniem zakazach tras. Hakerzy pewnie już nie mogą się doczekać. Za całą obsługę będzie odpowiadać system składający się z 8 GB pamięci RAM, sześciordzeniowego procesora oraz jednego z dwóch układów graficznych firmy Nvidia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mini zmieniło się tak bardzo, że nie zauważyłem jego premiery. Mój błąd BMW pewnie nie chce, byśmy oglądali te zdjęcia. Tak wygląda nowa seria 8 Jeszcze więcej małych SUV-ów! Producenci nie zwalniają tempa "Farmkhama" to dowód, że Clarksonowi nie skończyły się pomysły. Oby więcej takich Ponad 370 km przejechane bokiem. BMW odzyskało dawny rekord Polska policja zawstydziła spotterów. W 3 godziny odnaleźli astona martina i rolls-royce'a Czy to prototyp nowego supersamochodu McLarena? Zamaskowany wóz przyłapany w Londynie Tankowanie auta podczas ośmiogodzinnego driftu. BMW sięgnęło po rozwiązania z samolotu Wyniki spalania dalej są nierealistyczne. Ile naprawdę palą samochody? Škoda Fabia przegrała batalię o popularność u Kowalskiego. Zaskakujący zwrot akcji Zrobili z "malucha" potwora na kołach. Ma silnik Hayabusy o mocy 190 KM Trolls Royce na sprzedaż. Najodważniejsze auto ostatnich lat zmienia właściciela Najbardziej popularne samochody używane 2017 roku. Królują kompakty Elektryczne ferrari trafiło na aukcję. Na świecie nie ma drugiego takiego Rusza Dakar 2018. Jak trenowała ekipa z Kamaza? Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Toyota we Włoszech wycofuje się z silników Diesla. Oferuje hybrydy Czarne auta muszą zniknąć z ulic stolicy Turkmenistanu. Prezydent kraju ich nie lubi To ostatni moment, by powiedzieć, że audi wyglądają tak samo. Wkrótce zaczną się od siebie różnić 25 lat jak jeden dzień. Oto samochody, które kwalifikują się do żółtych tablic! Dlaczego ktoś wydał 750 tys. zł na to volvo? Bo wie, do kogo należało Rewolucja stylistyczna w Infiniti. Koncept Q Inspiration zapowiedzią nowego stylu marki Peugeot 308 TCR: wreszcie pełnoprawny gracz w stawce Nowa Giulietta i następca 4C. Alfa Romeo zdradza plany na przyszłość

Popularne w tym tygodniu:

Citroën saxo poległ w spotkaniu z lamborghini urusem. Pierwsza stłuczka na polskich drogach Stacje, na których sprzedawano paliwo złej jakości. Raport UOKiK-u 100 tysięcy kilometrów polskim Junakiem. Podróż Krzysztofa Pazury trwa od 1961 roku Diagności dostali zalecenia odnośnie silników TDI. W zamian propozycja, by nie dawać im przeglądu Nowe oznakowanie dystrybutorów już na polskich stacjach. Rewolucję zaczął Orlen Najbardziej zaawansowane 911 chłodzone powietrzem. Singer znów zachwyca Jeśli restomod, to tylko taki. Iron Man odebrał kluczyki do Bossa 302 Będzie nowy GT-R. Bestia od Nissana jeszcze groźniejsza BMW M8 zakamuflowane na torze. Zobacz przejazd na Nürburgring Kupił McLarena w piątek. Rozbił w sobotę Najmniejszy Aston Martin doczekał się wersji V8. Silnik zajmuje połowę auta Edycja specjalna Bentley Mulsanne. Jest luksusowo