Jeszcze więcej małych SUV-ów! Producenci nie zwalniają tempa

Jeszcze więcej małych SUV‑ów! Producenci nie zwalniają tempa

Seat Arona z dachem w innym kolorze. Ten element będzie hitem nadchodzącego sezonu
Seat Arona z dachem w innym kolorze. Ten element będzie hitem nadchodzącego sezonu
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Mateusz Lubczański
09.01.2018 15:44, aktualizacja: 14.10.2022 14:35

Jeśli wyjeżdżamy z salonu nowym autem, najprawdopodobniej jest to SUV. Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla producentów kompaktowych, podniesionych aut. Prognozy na przyszłość wskazują, że będzie jeszcze lepiej.

Firma Jato Dynamics przygotowała zestawienie, które obejmuje miesięczną sprzedaż segmentu B-SUV (czy też crossoverów). Wyniki wskazują, że zainteresowanie europejskich klientów podniesionymi autami szybko nie zmaleje. Największą liczbę rejestracji w listopadzie utrzymał, niemal tradycyjnie, Renault Captur (18 839 sztuk), który ucieka Peugeotowi 2008 (14 168 egzemplarzy) oraz Dacii Duster (prawie 13 tys. aut).

Niewątpliwy hit grupy PSA. Współdzieli on elementy z innym przedstawicielem segmentu, Opel Crosslandem X
Niewątpliwy hit grupy PSA. Współdzieli on elementy z innym przedstawicielem segmentu, Opel Crosslandem X© mat. prasowe

Francuzi może i trzymają podium, lecz już niedługo może się to zmienić. Olbrzymimi wzrostami zainteresowania w stosunku do zeszłego roku cieszą się: Toyota C-HR (sprzedano już 7112 aut), Audi Q2 czy Mini Countryman (5215 egzemplarzy). Znudzenie klientów można zauważyć w przypadku Mitsubishi ASX-a czy Nissana Juke'a. Japońscy producenci już to spostrzegli, dzięki czemu w przyszłym roku można spodziewać się kolejnych generacji tych modeli.

Wiek ASX-a widać już doskonale, choć dalej znajduje on uznanie klientów
Wiek ASX-a widać już doskonale, choć dalej znajduje on uznanie klientów© fot. Marcin Łobodziński

Traci też Fiat 500X, jego bliźniak Jeep Renegade, Suzuki Vitara, Ford EcoSport czy Opel Mokka X. Te samochody wprowadzone były do sprzedaży już jakiś czas temu. W przypadku Fiata i Forda mieliśmy do czynienia całkiem niedawno z małymi liftingami.

W tym roku w salonach będzie naprawdę gorąco. Powoli w punktach sprzedaży pojawia się Opel Crossland X (w listopadzie zarejestrowano aż 7042 aut), Citroen C3 Aircross (5129 sztuk), a do tego grona dojdzie jeszcze Kia Stonic, Seat Arona, Mitsubishi Eclipse Cross, Volkswagen T-Roc czy Hyundai Kona.

Kia Stonic - duża, ładna i z trzycylindrowym silnikiem pod maską. Klientom to nie przeszkadza.
Kia Stonic - duża, ładna i z trzycylindrowym silnikiem pod maską. Klientom to nie przeszkadza.© fot. Szymon Jasina

Nikt nie zamierza zwolnić tempa. Od 2009 roku segment urósł ponad 10-krotnie. Dzięki kilku centymetrom prześwitu udało się trafić w gusta klientów. Zbudowane na podstawie swoich "zwykłych" odpowiedników auta zapewniają wyższą pozycję za kierownicą, lepszą widoczność oraz – raczej iluzoryczne - większe bezpieczeństwo. Ale jeśli takie pojazdy się sprzedają, głupotą byłoby nie mieć swojego przedstawiciela w tym segmencie. Skoro nawet Jaguar przygotował małego E-Pace...

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)