Nowy Mercedes Klasy G będzie lepszą terenówką. Mamy informacje techniczne

Jeżeli myślicie, że nowa generacja kultowego Mercedesa Klasy G będzie mniej sprawna w terenie, to się mylicie. Właśnie opublikowano pierwsze informacje techniczne na temat właściwości terenowych auta. Sami jesteśmy pozytywnie zaskoczeni.

Ten artykuł ma 2 strony:

Mercedes deklaruje, że nowa Klasa G jest tak zaprojektowana, by po bezdrożach jeździła sprawniej niż poprzednik. Zatem pomimo bardzo nowoczesnej techniki i luksusowo wykonanego wnętrza, drugie wcielenie "gelendy" utrzyma status prawdziwego auta terenowego. Prezentowane tu zdjęcia pochodzą z ośrodka testowego nieopodal Graz – jednego z najtrudniejszych torów testowych świata.
fot. mat. prasowe

Mercedes deklaruje, że nowa Klasa G jest tak zaprojektowana, by po bezdrożach jeździła sprawniej niż poprzednik. Zatem pomimo bardzo nowoczesnej techniki i luksusowo wykonanego wnętrza, drugie wcielenie "gelendy" utrzyma status prawdziwego auta terenowego. Prezentowane tu zdjęcia pochodzą z ośrodka testowego nieopodal Graz – jednego z najtrudniejszych torów testowych świata.

Nowy Mercedes Klasy G ma wciąż klasyczną ramę nośną, ale w przeciwieństwie do poprzednika przednie zawieszenie jest niezależne. Tylna oś pozostaje w formie sztywnego mostu, co jest kompromisem stosowanym przez wielu producentów aut terenowych od dziesięcioleci. Dzięki temu samochód jest stabilniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu na drogach utwardzonych, przy niedużym spadku wykrzyżowania osi w terenie. W przypadku tej konstrukcji, projekt zawieszenia przewidywał utrzymanie parametrów terenowych na przynajmniej tym samym poziomie co poprzednik.
fot. mat. prasowe

Nowy Mercedes Klasy G ma wciąż klasyczną ramę nośną, ale w przeciwieństwie do poprzednika przednie zawieszenie jest niezależne. Tylna oś pozostaje w formie sztywnego mostu, co jest kompromisem stosowanym przez wielu producentów aut terenowych od dziesięcioleci. Dzięki temu samochód jest stabilniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu na drogach utwardzonych, przy niedużym spadku wykrzyżowania osi w terenie. W przypadku tej konstrukcji, projekt zawieszenia przewidywał utrzymanie parametrów terenowych na przynajmniej tym samym poziomie co poprzednik.

Prześwit pomiędzy osiami – prawdopodobnie chodzi o prześwit podłużny – to 241 mm. Jest tym samym wyższy o 6 mm od poprzednika. Poprawiono o 100 mm maksymalną głębokość brodzenia, która teraz wynosi 700 mm. Kąt natarcia jest taki sam – 30 stopni – natomiast o 1 stopień poprawiono kąt zejścia, który wynosi teraz 31 stopni. Podobnie jak kąt rampowy - teraz o wartości 26 stopni.
fot. mat. prasowe

Prześwit pomiędzy osiami – prawdopodobnie chodzi o prześwit podłużny – to 241 mm. Jest tym samym wyższy o 6 mm od poprzednika. Poprawiono o 100 mm maksymalną głębokość brodzenia, która teraz wynosi 700 mm. Kąt natarcia jest taki sam – 30 stopni – natomiast o 1 stopień poprawiono kąt zejścia, który wynosi teraz 31 stopni. Podobnie jak kąt rampowy - teraz o wartości 26 stopni.

Producent podał nawet wartości skoku zawieszenia i to osobno dla dobicia i odbicia. Przednie sprężyny potrafią się ugiąć na 85 mm, natomiast rozciągnąć na 100 mm. Tylne odpowiednio 84 i 142 mm.
fot. mat. prasowe

Producent podał nawet wartości skoku zawieszenia i to osobno dla dobicia i odbicia. Przednie sprężyny potrafią się ugiąć na 85 mm, natomiast rozciągnąć na 100 mm. Tylne odpowiednio 84 i 142 mm.

Wizytówką "gelendy" zawsze był układ napędowy z synchronizowanym reduktorem i trzema blokadami mechanizmów różnicowych – tego nie zmieniono. Reduktor pozwala włączyć przełożenie terenowe o wartości 2,93 do prędkości 40 km/h. Włączenie biegów drogowych może nastąpić do prędkości 70 km/h.
fot. mat. prasowe

Wizytówką "gelendy" zawsze był układ napędowy z synchronizowanym reduktorem i trzema blokadami mechanizmów różnicowych – tego nie zmieniono. Reduktor pozwala włączyć przełożenie terenowe o wartości 2,93 do prędkości 40 km/h. Włączenie biegów drogowych może nastąpić do prędkości 70 km/h.

Nowa jest konstrukcja automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC z konwerterem momentu obrotowego, która została zaprogramowana specjalnie do jazdy po bezdrożach. Skrzynka rozdzielcza dzieli moment obrotowy pomiędzy osie w stosunku 40:60 (przód:tył).
fot. mat. prasowe

Nowa jest konstrukcja automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC z konwerterem momentu obrotowego, która została zaprogramowana specjalnie do jazdy po bezdrożach. Skrzynka rozdzielcza dzieli moment obrotowy pomiędzy osie w stosunku 40:60 (przód:tył).

Zobacz również: Tancerka z korporacji, czyli jak znaleźć balans w życiu

Po raz pierwszy w "gelendzie" kierowcę pokonującego bezdroża będzie wspomagała elektronika. Przygotowano tryb G-Mode, który aktywuje się automatycznie po włączeniu reduktora lub jednej z blokad dyferencjałów. Wówczas wszystkie kontrolowane komputerem systemy (adaptacyjne zawieszenie, elektryczny układ kierowniczy, skrzynia biegów) przestawiają się w tryb terenowy, co poprawia komfort jazdy i pozwala uniknąć niepotrzebnych zmian biegów.
fot. mat. prasowe

Po raz pierwszy w "gelendzie" kierowcę pokonującego bezdroża będzie wspomagała elektronika. Przygotowano tryb G-Mode, który aktywuje się automatycznie po włączeniu reduktora lub jednej z blokad dyferencjałów. Wówczas wszystkie kontrolowane komputerem systemy (adaptacyjne zawieszenie, elektryczny układ kierowniczy, skrzynia biegów) przestawiają się w tryb terenowy, co poprawia komfort jazdy i pozwala uniknąć niepotrzebnych zmian biegów.

Trzeba przyznać, że podobnie jak w przypadku nowego Jeepa Wranglera, Klasa G nowej generacji nie zmieniła się na tyle, by prawdziwi puryści mogli narzekać. Ciekawi jesteśmy, jakie Mercedes zastosuje silniki, ale nie przypuszczamy, by były to jednostki inne niż te, które są w ofercie modeli osobowych. Drugą ciekawostką ze świata samochodów terenowych jest długo zapowiadany następca Land Rovera Defendera. Czy ten też utrzyma cechy swojego poprzednika?
fot. mat. prasowe

Trzeba przyznać, że podobnie jak w przypadku nowego Jeepa Wranglera, Klasa G nowej generacji nie zmieniła się na tyle, by prawdziwi puryści mogli narzekać. Ciekawi jesteśmy, jakie Mercedes zastosuje silniki, ale nie przypuszczamy, by były to jednostki inne niż te, które są w ofercie modeli osobowych. Drugą ciekawostką ze świata samochodów terenowych jest długo zapowiadany następca Land Rovera Defendera. Czy ten też utrzyma cechy swojego poprzednika?

Na drugiej stronie galerii możecie zobaczyć zdjęcia niskiej jakości, jakie wyciekły i już krążą po sieci.
fot. mat. prasowe

Na drugiej stronie galerii możecie zobaczyć zdjęcia niskiej jakości, jakie wyciekły i już krążą po sieci.

Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018)
fot. mat. prasowe

Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018)

Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018)
fot. mat. prasowe

Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018)

Mercedes pokazuje wnętrze nowej Klasy G. Będzie luksusowo i nowocześnie

Produkowana od 38 lat flagowa terenówka Mercedesa nie zmieniała się znacząco na zewnątrz. Dopiero rzut oka do środka zdradza, z którego okresu…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Rajd Dakar 2016 od zaplecza - galeria zdjęć Segment A w Polsce - przegląd rynku nowych tanich samochodów Nowe akcesoria do Mercedesa Klasy S i nie tylko [galeria] Toyota Tacoma w wojskowym stylu od Carlex Design Hyundai Kona (2017) - premiera Pamiętacie jeszcze Rage-Race? [galeria] Sticker Bomb Tuning - mania naklejania [galeria] BMW ActiveHybrid 5 - produkcja ruszyła [galeria] Opel Movano 2,3 CDTI L3H2 (2016) - zdjęcia BMW Series 6 Concept - gorąca nowość na Paris Motor Show [megagaleria] Škoda Rapid - garść oficjalnych informacji i obszerna galeria [wideo] Mini Countryman po liftingu (2015) - galeria zdjęć