Nowy Mercedes Klasy G będzie lepszą terenówką. Mamy informacje techniczne

Jeżeli myślicie, że nowa generacja kultowego Mercedesa Klasy G będzie mniej sprawna w terenie, to się mylicie. Właśnie opublikowano pierwsze informacje techniczne na temat właściwości terenowych auta. Sami jesteśmy pozytywnie zaskoczeni.

Ten artykuł ma 2 strony:

Mercedes deklaruje, że nowa Klasa G jest tak zaprojektowana, by po bezdrożach jeździła sprawniej niż poprzednik. Zatem pomimo bardzo nowoczesnej techniki i luksusowo wykonanego wnętrza, drugie wcielenie "gelendy" utrzyma status prawdziwego auta terenowego. Prezentowane tu zdjęcia pochodzą z ośrodka testowego nieopodal Graz – jednego z najtrudniejszych torów testowych świata.
fot. mat. prasowe

Mercedes deklaruje, że nowa Klasa G jest tak zaprojektowana, by po bezdrożach jeździła sprawniej niż poprzednik. Zatem pomimo bardzo nowoczesnej techniki i luksusowo wykonanego wnętrza, drugie wcielenie "gelendy" utrzyma status prawdziwego auta terenowego. Prezentowane tu zdjęcia pochodzą z ośrodka testowego nieopodal Graz – jednego z najtrudniejszych torów testowych świata.

Nowy Mercedes Klasy G ma wciąż klasyczną ramę nośną, ale w przeciwieństwie do poprzednika przednie zawieszenie jest niezależne. Tylna oś pozostaje w formie sztywnego mostu, co jest kompromisem stosowanym przez wielu producentów aut terenowych od dziesięcioleci. Dzięki temu samochód jest stabilniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu na drogach utwardzonych, przy niedużym spadku wykrzyżowania osi w terenie. W przypadku tej konstrukcji, projekt zawieszenia przewidywał utrzymanie parametrów terenowych na przynajmniej tym samym poziomie co poprzednik.
fot. mat. prasowe

Nowy Mercedes Klasy G ma wciąż klasyczną ramę nośną, ale w przeciwieństwie do poprzednika przednie zawieszenie jest niezależne. Tylna oś pozostaje w formie sztywnego mostu, co jest kompromisem stosowanym przez wielu producentów aut terenowych od dziesięcioleci. Dzięki temu samochód jest stabilniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu na drogach utwardzonych, przy niedużym spadku wykrzyżowania osi w terenie. W przypadku tej konstrukcji, projekt zawieszenia przewidywał utrzymanie parametrów terenowych na przynajmniej tym samym poziomie co poprzednik.

Prześwit pomiędzy osiami – prawdopodobnie chodzi o prześwit podłużny – to 241 mm. Jest tym samym wyższy o 6 mm od poprzednika. Poprawiono o 100 mm maksymalną głębokość brodzenia, która teraz wynosi 700 mm. Kąt natarcia jest taki sam – 30 stopni – natomiast o 1 stopień poprawiono kąt zejścia, który wynosi teraz 31 stopni. Podobnie jak kąt rampowy - teraz o wartości 26 stopni.
fot. mat. prasowe

Prześwit pomiędzy osiami – prawdopodobnie chodzi o prześwit podłużny – to 241 mm. Jest tym samym wyższy o 6 mm od poprzednika. Poprawiono o 100 mm maksymalną głębokość brodzenia, która teraz wynosi 700 mm. Kąt natarcia jest taki sam – 30 stopni – natomiast o 1 stopień poprawiono kąt zejścia, który wynosi teraz 31 stopni. Podobnie jak kąt rampowy - teraz o wartości 26 stopni.

Producent podał nawet wartości skoku zawieszenia i to osobno dla dobicia i odbicia. Przednie sprężyny potrafią się ugiąć na 85 mm, natomiast rozciągnąć na 100 mm. Tylne odpowiednio 84 i 142 mm.
fot. mat. prasowe

Producent podał nawet wartości skoku zawieszenia i to osobno dla dobicia i odbicia. Przednie sprężyny potrafią się ugiąć na 85 mm, natomiast rozciągnąć na 100 mm. Tylne odpowiednio 84 i 142 mm.

Wizytówką "gelendy" zawsze był układ napędowy z synchronizowanym reduktorem i trzema blokadami mechanizmów różnicowych – tego nie zmieniono. Reduktor pozwala włączyć przełożenie terenowe o wartości 2,93 do prędkości 40 km/h. Włączenie biegów drogowych może nastąpić do prędkości 70 km/h.
fot. mat. prasowe

Wizytówką "gelendy" zawsze był układ napędowy z synchronizowanym reduktorem i trzema blokadami mechanizmów różnicowych – tego nie zmieniono. Reduktor pozwala włączyć przełożenie terenowe o wartości 2,93 do prędkości 40 km/h. Włączenie biegów drogowych może nastąpić do prędkości 70 km/h.

Nowa jest konstrukcja automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC z konwerterem momentu obrotowego, która została zaprogramowana specjalnie do jazdy po bezdrożach. Skrzynka rozdzielcza dzieli moment obrotowy pomiędzy osie w stosunku 40:60 (przód:tył).
fot. mat. prasowe

Nowa jest konstrukcja automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC z konwerterem momentu obrotowego, która została zaprogramowana specjalnie do jazdy po bezdrożach. Skrzynka rozdzielcza dzieli moment obrotowy pomiędzy osie w stosunku 40:60 (przód:tył).

Zobacz również: McLaren 600LT na torze. Auto bliskie perfekcji i beznamiętnie skuteczne

Po raz pierwszy w "gelendzie" kierowcę pokonującego bezdroża będzie wspomagała elektronika. Przygotowano tryb G-Mode, który aktywuje się automatycznie po włączeniu reduktora lub jednej z blokad dyferencjałów. Wówczas wszystkie kontrolowane komputerem systemy (adaptacyjne zawieszenie, elektryczny układ kierowniczy, skrzynia biegów) przestawiają się w tryb terenowy, co poprawia komfort jazdy i pozwala uniknąć niepotrzebnych zmian biegów.
fot. mat. prasowe

Po raz pierwszy w "gelendzie" kierowcę pokonującego bezdroża będzie wspomagała elektronika. Przygotowano tryb G-Mode, który aktywuje się automatycznie po włączeniu reduktora lub jednej z blokad dyferencjałów. Wówczas wszystkie kontrolowane komputerem systemy (adaptacyjne zawieszenie, elektryczny układ kierowniczy, skrzynia biegów) przestawiają się w tryb terenowy, co poprawia komfort jazdy i pozwala uniknąć niepotrzebnych zmian biegów.

Trzeba przyznać, że podobnie jak w przypadku nowego Jeepa Wranglera, Klasa G nowej generacji nie zmieniła się na tyle, by prawdziwi puryści mogli narzekać. Ciekawi jesteśmy, jakie Mercedes zastosuje silniki, ale nie przypuszczamy, by były to jednostki inne niż te, które są w ofercie modeli osobowych. Drugą ciekawostką ze świata samochodów terenowych jest długo zapowiadany następca Land Rovera Defendera. Czy ten też utrzyma cechy swojego poprzednika?
fot. mat. prasowe

Trzeba przyznać, że podobnie jak w przypadku nowego Jeepa Wranglera, Klasa G nowej generacji nie zmieniła się na tyle, by prawdziwi puryści mogli narzekać. Ciekawi jesteśmy, jakie Mercedes zastosuje silniki, ale nie przypuszczamy, by były to jednostki inne niż te, które są w ofercie modeli osobowych. Drugą ciekawostką ze świata samochodów terenowych jest długo zapowiadany następca Land Rovera Defendera. Czy ten też utrzyma cechy swojego poprzednika?

Na drugiej stronie galerii możecie zobaczyć zdjęcia niskiej jakości, jakie wyciekły i już krążą po sieci.
fot. mat. prasowe

Na drugiej stronie galerii możecie zobaczyć zdjęcia niskiej jakości, jakie wyciekły i już krążą po sieci.

Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018)
fot. mat. prasowe

Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018)

Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018)
fot. mat. prasowe

Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018)

Mercedes pokazuje wnętrze nowej Klasy G. Będzie luksusowo i nowocześnie

Produkowana od 38 lat flagowa terenówka Mercedesa nie zmieniała się znacząco na zewnątrz. Dopiero rzut oka do środka zdradza, z którego okresu…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Gratulacje, 2018. Oto 8 samochodów, które przez ciebie mają 10 lat Škoda Suberb L&K o mocy 280 KM - czy najdroższy model czeskiej marki jest też najlepszy? Napiękniejszy samochód 2017 roku. Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet zachwycił wszystkich Nowe BMW X7 na pierwszych, oficjalnych zdjęciach. Produkcja już trwa Lamborghini przypomina o swoim pierwszym SUV-ie. Miał geny supersamochodu Alpine A110 na nowych zdjęciach. Francuzi gotowi do walki z Porsche Toyota FT-AC Concept: bardziej pomysłowy niż byś przypuszczał Nissany z odległej galaktyki. Japończycy promują ósmy epizod "Gwiezdnych wojen" Najlepsze zdjęcia na Instagramie tego tygodnia #1 Kto zwycięży w plebiscycie COTY 2018? Znamy już finalistów Chwila spokoju od zakupów. Osiem czarnych samochodów na Czarny Piątek Porsche 911 GT2 RS znów na torze. Zobaczcie je w naturalnym środowisku Nowy Chevrolet Corvette ZR1. Amerykański król powraca 5 świetnych aut, których nie kupisz w Polsce. Byłyby u nas bezkonkurencyjne Dzisiejsze samochody jak sprzed lat. 7 przykładów, jak mogłyby wyglądać Wojsko kupiło luksusowy autokar. Zobacz jak wygląda Ford GT na przepięknej Drodze Atlantyckiej. Widok robi wrażenie Bentley Continental GT (2017): premiera samochodu dla piłkarzy Porsche Cayenne (2017) - premiera najbardziej zaawansowanego SUV-a świata Nowe Porsche Cayenne przed premierą. Co się zmieniło? Infiniti Prototype 09 (2017): wyścigówka z przeszłości z napędem przyszłości Koncepcje bolidów przyszłości w barwach z przeszłości. Czy wyobrażasz to sobie? Volvo XC60 - galeria zdjęć z wyprawy na Volvo Gdynia Sailing Days Kolejny Ford Ranger zbudowany przez Polaków w Wielkiej Brytanii