Gratulacje, 2018. Oto 8 samochodów, które przez ciebie mają 10 lat

Kiedy samochód robi się stary? Trudno jednoznacznie określić tę granicę, ale gdy do zapisania jego wieku potrzeba aż dwóch cyfr to wiemy, że coś jest na rzeczy. Z nowym rokiem do tej grupy dołączają kolejne modele. W niektórych przypadkach trudno uwierzyć, że to już tyle lat od ich premiery.

Listę otwiera jeden z najsypatyczniejszych hothatcy – Abarth 500. Może nie jest duży, ani specjalnie mocny, ale jeżdżąc nim trudno się nie uśmiechać. Produkowany od dekady w Polsce wóz doczekał się jedynie liftingu i ciągle można go kupić.
Fot. Materiały prasowe/Abarth

Listę otwiera jeden z najsypatyczniejszych hothatcy – Abarth 500. Może nie jest duży, ani specjalnie mocny, ale jeżdżąc nim trudno się nie uśmiechać. Produkowany od dekady w Polsce wóz doczekał się jedynie liftingu i ciągle można go kupić.

Na drugim miejscu jest inna pozycja z Włoch. W 2008 roku zobaczyliśmy, co wyjdzie z przebrania Fiata Grande Punto w Alfę Romeo 8C. Efektem jest model MiTo. Nazwa, podobnie jak sam samochód, jest mieszanką – pochodzi od nazw dwóch miast, z których pochodzi: Milano (Mediolan) i Torino (Turyn).
Fot. Materiały prasowe/Alfa Romeo

Na drugim miejscu jest inna pozycja z Włoch. W 2008 roku zobaczyliśmy, co wyjdzie z przebrania Fiata Grande Punto w Alfę Romeo 8C. Efektem jest model MiTo. Nazwa, podobnie jak sam samochód, jest mieszanką – pochodzi od nazw dwóch miast, z których pochodzi: Milano (Mediolan) i Torino (Turyn).

Dekadę temu poznaliśmy też, co się stanie, gdy samochód typu SUV dostanie nadwozie coupé. Kontrowersyjne BMW X6 zapoczątkowało trend, który trwa do dziś i wygląda na to, że trwać będzie. W 2014 roku na rynku zadebiutowała druga generacja X6, kontynuując sukces swojego poprzednika.
Fot. Materiały prasowe/BMW

Dekadę temu poznaliśmy też, co się stanie, gdy samochód typu SUV dostanie nadwozie coupé. Kontrowersyjne BMW X6 zapoczątkowało trend, który trwa do dziś i wygląda na to, że trwać będzie. W 2014 roku na rynku zadebiutowała druga generacja X6, kontynuując sukces swojego poprzednika.

Rok 2008 zdecydowanie można potraktować, jako rok ryzykownych samochodów. Takim modelem jest też Lotus Evora. Brytyjski rywal Porsche 911 ma silnik umieszczony centralnie i mimo to ma miejsce dla czterech pasażerów. Co prawda z tyłu nie ma za dużo miejsca, ale liczy się. Technicznie Evora trafiła do sprzedaży w 2009, lecz swoją oficjalną premierę miała rok wcześniej.
Fot. Materiały prasowe/Lotus

Rok 2008 zdecydowanie można potraktować, jako rok ryzykownych samochodów. Takim modelem jest też Lotus Evora. Brytyjski rywal Porsche 911 ma silnik umieszczony centralnie i mimo to ma miejsce dla czterech pasażerów. Co prawda z tyłu nie ma za dużo miejsca, ale liczy się. Technicznie Evora trafiła do sprzedaży w 2009, lecz swoją oficjalną premierę miała rok wcześniej.

Innym samochodem, który mieści więcej osób, niż by się można było spodziewać, jest Toyota iQ. W 2008 roku swoją premierę miał japoński konkurent dla Smarta. Chociaż w teorii pomysł Toyoty miał dużo więcej sensu, w praktyce nie odniósł dużego sukcesu. Po ośmiu latach produkcję zakończono, a supermini nie doczekało się następcy.
Fot. Materiały prasowe/Toyota

Innym samochodem, który mieści więcej osób, niż by się można było spodziewać, jest Toyota iQ. W 2008 roku swoją premierę miał japoński konkurent dla Smarta. Chociaż w teorii pomysł Toyoty miał dużo więcej sensu, w praktyce nie odniósł dużego sukcesu. Po ośmiu latach produkcję zakończono, a supermini nie doczekało się następcy.

Rok 2008 to również premiera najtańszego samochodu na świecie. Tata Nano to model przygotowany z myślą o rynku indyjskim, gdzie miał służyć jako alternatywa dla motocykla. Za ten brzydki, powolny i niebezpieczny samochód początkowo trzeba było dać ok. 6 tys. zł, co brzmi jak prawdziwa okazja. Chociaż ten model do dzisiaj nie odniósł sukcesu, Tata ciągle go produkuje – podobno ze względu na przywiązanie emocjonalne.
Fot. Materiały prasowe/Tata

Rok 2008 to również premiera najtańszego samochodu na świecie. Tata Nano to model przygotowany z myślą o rynku indyjskim, gdzie miał służyć jako alternatywa dla motocykla. Za ten brzydki, powolny i niebezpieczny samochód początkowo trzeba było dać ok. 6 tys. zł, co brzmi jak prawdziwa okazja. Chociaż ten model do dzisiaj nie odniósł sukcesu, Tata ciągle go produkuje – podobno ze względu na przywiązanie emocjonalne.

Zobacz również: Hot B War - zapowiedź

Tego wozu nikomu nie trzeba przedstawiać. Olbrzymi i potężny Dodge Challenger kończy w tym roku 10 lat. Stworzony jako następca muscle cara sprzed lat, nowy Challenger doczekał się wielu wersji specjalnych, a ostatnią z nich jest odmiana Demon. Ten 850-konny potwór rozpędza się do 60 mil na godzinę (97 km/h) w zaledwie 2,3 sekundy. Ciekawe, ile jeszcze będą w stanie wyciągnąć z tego "staruszka".
Fot. Materiały prasowe/Dodge

Tego wozu nikomu nie trzeba przedstawiać. Olbrzymi i potężny Dodge Challenger kończy w tym roku 10 lat. Stworzony jako następca muscle cara sprzed lat, nowy Challenger doczekał się wielu wersji specjalnych, a ostatnią z nich jest odmiana Demon. Ten 850-konny potwór rozpędza się do 60 mil na godzinę (97 km/h) w zaledwie 2,3 sekundy. Ciekawe, ile jeszcze będą w stanie wyciągnąć z tego "staruszka".

Dla niektórych California nie jest prawdziwym Ferrari, ale liczby mówią za siebie – ten model to absolutny hit producenta z Maranello. Najtańszy wóz w ich ofercie rozpoczął swoje życie w 2008 roku i oferował czterodrzwiowe nadwozie z otwieranym dachem i jednostkę V8 pod maską. Parę lat później przeszedł facelifting, dostał też mniejszy silnik i turbo. Dzisiaj jego miejsce zajęło zupełnie nowe Portofino.
Fot. Materiały prasowe/Ferrari

Dla niektórych California nie jest prawdziwym Ferrari, ale liczby mówią za siebie – ten model to absolutny hit producenta z Maranello. Najtańszy wóz w ich ofercie rozpoczął swoje życie w 2008 roku i oferował czterodrzwiowe nadwozie z otwieranym dachem i jednostkę V8 pod maską. Parę lat później przeszedł facelifting, dostał też mniejszy silnik i turbo. Dzisiaj jego miejsce zajęło zupełnie nowe Portofino.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Škoda Suberb L&K o mocy 280 KM - czy najdroższy model czeskiej marki jest też najlepszy? Napiękniejszy samochód 2017 roku. Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet zachwycił wszystkich Nowe BMW X7 na pierwszych, oficjalnych zdjęciach. Produkcja już trwa Lamborghini przypomina o swoim pierwszym SUV-ie. Miał geny supersamochodu Alpine A110 na nowych zdjęciach. Francuzi gotowi do walki z Porsche Toyota FT-AC Concept: bardziej pomysłowy niż byś przypuszczał Nissany z odległej galaktyki. Japończycy promują ósmy epizod "Gwiezdnych wojen" Najlepsze zdjęcia na Instagramie tego tygodnia #1 Kto zwycięży w plebiscycie COTY 2018? Znamy już finalistów Chwila spokoju od zakupów. Osiem czarnych samochodów na Czarny Piątek Porsche 911 GT2 RS znów na torze. Zobaczcie je w naturalnym środowisku Nowy Chevrolet Corvette ZR1. Amerykański król powraca 5 świetnych aut, których nie kupisz w Polsce. Byłyby u nas bezkonkurencyjne Dzisiejsze samochody jak sprzed lat. 7 przykładów, jak mogłyby wyglądać Wojsko kupiło luksusowy autokar. Zobacz jak wygląda Ford GT na przepięknej Drodze Atlantyckiej. Widok robi wrażenie Bentley Continental GT (2017): premiera samochodu dla piłkarzy Porsche Cayenne (2017) - premiera najbardziej zaawansowanego SUV-a świata Nowe Porsche Cayenne przed premierą. Co się zmieniło? Infiniti Prototype 09 (2017): wyścigówka z przeszłości z napędem przyszłości Koncepcje bolidów przyszłości w barwach z przeszłości. Czy wyobrażasz to sobie? Volvo XC60 - galeria zdjęć z wyprawy na Volvo Gdynia Sailing Days Kolejny Ford Ranger zbudowany przez Polaków w Wielkiej Brytanii Poznaj nowego McLarena 570S Spider. Groźny konkurent Porsche 911 Turbo