Poradniki i mechanikaUżywany Peugeot 5008 w pigułce

Używany Peugeot 5008 w pigułce

Peugeot 5008
Peugeot 5008
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
20.12.2017 07:35, aktualizacja: 30.03.2023 11:11

Francuscy producenci, jak mało kto, upodobali sobie minivany Dziś już odchodzą od tej koncepcji, ale na rynku wtórnym można znaleźć wiele ofert. Na przykład Peugeot, którego model 5008 był jednym z ostatnich takich aut, a zastąpił go SUV o tej samej nazwie. Produkcję minivana zakończono w 2013 roku, więc już można stwierdzić, czy jest to samochód godny rozważenia.

Roczniki: 2009-2016 (lifting w 2013 r.)

Ceny rynkowe:20 000-60 000 zł

Awaryjność: wysoka

Koszty eksploatacji: wysokie

Wersje nadwoziowe: minivan

Pojemność bagażnika: 679 l

Popularne silniki benzynowe:

  • 1.6 VTi (120 KM)
  • 1.2 PureTech (130 KM)
  • 1.6 THP (156, 165 KM)

Popularne silniki Diesla:

  • 1.6 HDI (109, 112, 114, 120 KM)
  • 2.0 HDI (150, 163 KM)
Peugeot 5008
Peugeot 5008© fot. mat. prasowe

Peugeot zaprezentował swojego ostatniego dużego minivana w 2009 roku i produkował aż do momentu, gdy rynek wybrał SUV-y. Niestety nie jest to konstrukcja zbyt udana. Wnętrze, które jest przestronne, mogłoby być łatwiejsze w obsłudze. Na uwagę zasługują możliwości transportowe - bagażnik do 2506 l i składane wszystkie fotele oprócz kierowcy. Mogłoby też być jeszcze przestronniejsze gdyby nie solidne obudowanie plastikami.

W drugim rzędzie pasażerowie dysponują trzema niezależnymi, przesuwnymi fotelami, a w trzecim zmieszczą się dzieci. Bagażnik w standardowym ustawieniu jest niczego sobie (konfiguracja 5-osobowa to 679 l), zatem swoją podstawową rolę Peugeot 5008 spełnia.

Niestety 5008 nie jest samochodem niezawodnym. W dużej mierze jest to uzależnione od wyboru silnika. Najgorsze są wersje benzynowe, zwłaszcza 1.6 THP, w którym nagminnie występują problemy z układem napędu rozrządu, doładowania i oczyszczania spalin.Inne jednostki są zbyt słabe. Lepiej wybrać diesla, zwłaszcza 2.0 HDI. Skrzynie biegów też nie zachwycają, ani precyzją ani kulturą pracy.

Peugeot 5008
Peugeot 5008© fot. mat. prasowe

Typowe usterki:

  • Napinacze łańcuchów rozrządu w silnikach VTi oraz THP
  • Pękanie kolektorów w silnikach THP
  • Duża ilość nagaru w silnikach THP
  • Filtry DPF w dieslach
  • Nieprecyzyjne, manualne skrzynie biegów i zgrzytanie
  • Stukanie tylnego zawieszenia
  • Szwankująca elektryka

Czego szukać:

Najlepiej aut z silnikiem Diesla 2.0 HDI o dowolnej mocy.

Czego unikać:

W zasadzie każdej wersji benzynowej. Jedyny silnik, który na razie nie odnotowuje poważnych usterek to 130-konny 1.2 PureTech, ale jak na tak duże auto jest za słaby. Obciążony zużywa dużo paliwa.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)