WP Pomaga: alternatywa dla Peugeota 5008 za 100 tys. zł. Proponujemy "japończyka"

Ten artykuł ma 3 strony:

Wersje i ceny

Pan Michał nie będzie miał dużego wyboru w kwestii wersji wyposażenia i cen Peugeota 5008. W limicie określonym na 100 tys. zł mieści się tylko wersja bazowa Access, kosztująca 99 900 zł. Auto ma na pokładzie wszystko czego oczekuje nasz czytelnik.

O takiej specyfikacji Peugeota 5008 za 100 tys. zł można pomarzyć. Zostaje tylko podstawowa wersja.

Peugeota 5008 w tej cenie napędza silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Pan Michał zastanawia się, czy nie będzie za słaby. Naszym zdaniem może być, gdy na pokładzie znajdzie się komplet pasażerów i jakiś bagaż, ale nie ma wyboru. Mocniejsza wersja 165-konna kosztuje prawie 30 tys. zł więcej.

To dlatego modele alternatywne nie są wcale gorsze od 5008, choć przegrywają przestronnością kabin. Zarówno Renaulta Kadjar, jak i Nissana X-Traila można kupić za podobne pieniądze z większym i mocniejszym silnikiem 1.6 TCe/DIG-T. Rozwija moc 163 KM i zapewnia naprawdę dobre osiągi, a przy tym w teście Nissana okazał się zaskakująco wręcz ekonomiczny. Pod tym względem alternatywy zdecydowanie wygrywają z Peugeotem 5008.

Podstawowe informacje o samochodach

Ceny i wyposażenie:

 

Nissan X-Trail

Peugeot 5008 Renault Kadjar
Wersja silnikowa:

1.6 DIG-T

163 KM / 240 Nm

1.2 Pure Tech

130 KM / 230 Nm

1.6 DIG-T

163 KM / 240 Nm

Wersja wyposażenia: Visia Access Intense
Cena: 95 000 zł 99 900 zł 96 900 zł
preferowane wyposażenie:

tempomat

tempomat tempomat
inne dodatki wyposażenia:

aluminiowe felgi 17''

rozpoznawnanie oganiczeń prędkości, 

asystent pasa ruchu, 

 

 

aluminiowe felgi 17'',

dostęp bezkluczykowy,

asystent pasa ruchu,

automatyczne światła drogowe,

asystent znaków drogowych,

czujniki parkowania, 

klimatyzacja automatyczna, 

multimedia  R-LINK 2 z nawigacją,

relingi, 

 

dopłata za lakier: 3200 zł 2700 zł 2200 zł

Wymiary:

Długość: 4690 mm 4641 mm 4449 mm
Szerokość: 1820 mm 1844 mm 1836 mm
Wysokość: 1710 mm 1646 mm 1607 mm
Rozstaw osi: 2705 mm 2840 mm 2646 mm
Pojemność bagażnika: 565 l 780 l 472 l

Nissan i Renault różnią się między sobą przede wszystkim wyposażeniem, bo za 95 tys. zł można kupić bazową wersję X-Traila (Visia) lub za 96,9 tys. zł dość bogatą Kadjara (Intens). O ile japońskie auto ma na pokładzie wymagane przez pana Michała minimum, o tyle we francuskim kuzynie w standardzie jest sporo więcej. Zostaje jeszcze 3100 zł na opcje, np. pakiet zimowy z podgrzewanymi siedzeniami i szybą czołową za 1600 zł. Dla naszego czytelnika w sam raz.

Nissan X-Trail za 100 tys. zł oferuje mocny silnik i skromne wyposażenie.

Warto w tym miejscu jeszcze dodać kilka słów o lakierach, o których nie zawsze się pamięta przy przeglądaniu cenników, a przecież rzadko wybieramy kolor standardowy. W Nissanie metaliczny lub perłowy wymaga dopłaty 3200 zł, co mieści się w zakładanym budżecie, choć standardem jest ciekawy kolor czerwony – nigdy takiego nie widzieliśmy.

Zobacz również: Podsumowanie roku Volvo - w tym roku stawia na elektromobilność

Mając 100 tys. zł można żonglować silnikami i wyposażeniem Renaulta Kadjara.

W Renault lakier metaliczny kosztuje 2200 zł, a standardem jest biel. Tak jak w Peugeocie 5008, w którym na lakier opcjonalny trzeba będzie nieznacznie naciągnąć budżet lub wytargować 2700 zł.

Podsumowanie

Pan Michał ma przed sobą trudny, ale i ciekawy wybór, bo wszystkie trzy auta mocno się między sobą różnią. Peugeot 5008 jest najdroższy, ale też najbardziej wszechstronny i chyba najlepiej trafiający w potrzeby naszego czytelnika. Ma największy bagażnik i najbardziej funkcjonalne wnętrze, ale niestety najsłabszy silnik.

Kokpit Peugeota 5008 nie każdemu się spodoba

Zupełnym przeciwieństwem Peugeota 5008 jest Nissan X-Trail. Całkowicie inna koncepcja, mało efektywnie wykorzystane doże nadwozie, ale też znacznie mocniejszy silnik oraz najniższa w zestawieniu cena. Poza tym, samochód zwyczajnie budzi respekt na drodze i lepiej poradzi sobie na bezdrożach.

Odświeżona deska rozdzielcza w Nissanie X-Trail daje zupełnie inny punkt widzenia na to auto.

Ostatnia propozycja to samochód, od którego pan Michał zaczął poszukiwania – Renault Kadjar. Ma kompaktowe, najmniejsze rozmiary i niezbyt obszerny bagażnik, ale za to oferuje mocny silnik – taki jak w X-Trailu – i zdecydowanie najbogatsze wyposażenie standardowe, do którego z powodzeniem można dokupić jeszcze kilka opcji. Nasz czytelnik mógłby wybrać też słabszy, 130-konny silnik i jeszcze wyższy standard wyposażenia lub zostawić trochę pieniędzy na inne wydatki. Zatem pod względem cenowym to Kadjar jest najlepszym wyborem.

Chcesz, żebyśmy pomogli również tobie? Zgłoś się za pomocą formularza i dokładnie sprecyzuj swoje potrzeby – im więcej informacji, tym lepiej.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Dlaczego serwis klimatyzacji najlepiej wykonać na wiosnę? Rodzaje wtyczek do samochodów elektrycznych Mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu – szpera płytkowa [część 4] Jak chronić auto zimą? [poradnik] Jak wymienić tarcze hamulcowe? Do czego służą przeguby półosi i jakie są objawy ich zużycia? Obowiązkowe wyposażenie samochodu - samochodem na wakacje [cz.6] Holowanie pojazdu – podstawy prawne i porady praktyczne Jak wycenić uszkodzenia blacharskie samochodu? Teraz zrobisz to online! Uderzenie pioruna w samochód. Tłumaczymy, czy coś grozi kierowcy Najlepsze opony zimowe w rozmiarze 185/65 R15 Jak działa przekładnia CVT?

Popularne w tym tygodniu:

Dlaczego należy zredukować bieg przed przyspieszeniem 5 miejsc, w których od 1 lipca łatwiej będzie stracić prawo jazdy Kolory tablic rejestracyjnych w Polsce – co oznaczają? Co to jest przyczynienie się do wypadku drogowego i kiedy następuje? Wideorejestrator Mio Mi Viue 795: zaawansowane urządzenie w przystępnej cenie 6 rzeczy, którymi lubią chwalić się sprzedawcy. Uważaj, to może być pułapka 6 utrwalonych przekonań o samochodach. Mity, które trudno wykorzenić Leasing auta używanego w 2020 roku. Zobacz, o czym musisz pamiętać Leasing konsumencki – co powinieneś o nim wiedzieć? Nowe auta i w gazie - porównanie dwóch modeli