Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Czterodrzwiowe gran turismo po głębokiej modernizacji – pierwsza jazda Maserati Ghibli po face liftingu

Mniejsza z limuzyn kultowej włoskiej marki właśnie przeszła największą w swojej czteroletniej karierze modernizację, obejmującą uaktualniony wygląd, nowe technologie i wyposażenie oraz dwie specjalne wersje wykończenia. Jakie efekty przyniosły te zmiany przekonujemy się na alpejskich drogach południowej Francji podczas pierwszych jazd Ghibli w wersji GranLusso z silnikiem... Diesla.

Zaprezentowany w 2013 roku najtańszy model Maserati miał przynieść tej bardzo uznanej, ale już od wielu lat niespełnionej marce powrót do dużej popularności i płynności finansowej. Cel ten udało się zrealizować: to z pomocą między innymi tego modelu na przestrzeni tylko kilku lat Maserati zwiększyło swoją roczną produkcję z niewiele ponad 6000 egzemplarzy do przeszło 60 tys.

To z jednej strony bardzo dużo, ale z drugiej dalej mikroskopijnie mało przy wynikach osiąganych przez Audi czy Mercedesa, które w podobnym czasie sprzedają już teraz ponad milion samochodów. Nawet Porsche zbliża się do poziomu rocznej produkcji na poziomie ćwierć miliona. Daje to propozycji Maserati w klasie średniej bardzo ciekawą pozycję pełnowartościowego produktu, z którym można prowadzić normalne życie dzięki oferowanym instrumentom finansowania i obecnym w Polsce salonom sprzedaży i serwisom. Da się jednak cieszyć przy tym z wyjątkowego samochodu, wprowadzającego w każdy dzień trochę włoskiej egzotyki.

W momencie debiutu Ghibli (cztery lata temu) ta najpopularniejsza konkurencja w postaci niemieckich marek premium miała jednak ważny kontrargument zbliżającego się do perfekcji poziomu dopracowania i bezbłędnej jakości, od której Włosi woleli wtedy jeszcze beztroską sprezzaturę. Z każdym kolejnym rokiem jednak luksusowa dywizja koncernu FCA szybko nadrabiała straty, wprowadzając do oferty kolejne udoskonalenia i elementy wyposażenia. Teraz, w połowie cyklu życia modelu, przyszedł czas na największy dotychczas zakres zmian. Co one objęły i jak się sprawdziły w praktyce dowiesz się z naszego materiału wideo.

Maserati Granturismo MC Sport Line – test, opinia, spalanie, cena

Maserati ma szczególną pozycję w panteonie motoryzacji: to marka o jednoznacznie sportowych konotacjach, a jednak nawet jej jedyny model z jedną parą…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Opel Adam Slam 1,4 100 KM vs Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport Chic - miejska moda [test autokult.pl] Peugeot 508 2,0 HDi HYbrid4 RXH - dobrymi chęciami... [test autokult.pl] Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic - ewolucja do doskonałości Subaru XV 2,0i – Impreza na szczudłach [test autokult.pl] Škoda Octavia RS 245: hot hatch nie do końca. Po prostu szybka skoda Audi Q3 - polska premiera [pierwsza jazda autokult.pl] Mitsubishi Space Star 1,2 MIVEC - pierwsza jazda Honda CR-V 1,6 i-DTEC Executive [pierwsza jazda autokult.pl] Nowy Ford Ranger 2.2 TDCI 160 Super Cab (2016) - test, opinia, spalanie, cena BMW i3S: aktualizacja pomiędzy generacjami Nowy Jeep Grand Cherokee SRT - test BMW 225xe Active Tourer: hybryda lepsza od benzyny i diesla

Popularne w tym tygodniu:

Test: Renault Clio z darmową instalacją LPG. Marka pokazuje jak się robi "eko" na serio Test: To BMW serii 7 z 1997 roku miało 259 km na liczniku. Do słynnego egzemplarza dołożyłem kolejne 3 km Ostatni test: Seat Leon III FR Black - wciąż jest w formie, choć przechodzi do historii Test: BMW 440i Gran Coupe xDrive ma swoje lata, ale łączy dwa światy jak nic innego Škoda Scala - test długodystansowy: zaglądam do bagażnika BMW i3s - miejski elektryk, którym da się driftować Test: Ford Puma ST-Line X - przemiana, która wyszła lepiej, niż mogłoby się wydawać BMW 220d Gran Coupe. Czy BMW wie, co robi? Test: Hyundai Ioniq Hybrid udowadnia, że klasyczna hybryda ma swoje walory Mitsubishi Outlander PHEV - Robo-dinozaur Nissan Juke - ile zostało w nim "dżukowatości"? Test: Peugeot 508 HYbrid - podnosi poprzeczkę, ale popularności nie zdobędzie