BMW otwiera nowy rozdział swojej historii. Znamy plany do 2025 roku

Po romansie z futurystycznymi modelami i3 oraz i8, BMW na poważnie rozpoczyna przygodę z elektrykami. Niemiecki producent pochwalił się planami na przyszłość, które są znacznie ambitniejsze niż przedstawienie kilku samochodów koncepcyjnych. Do 2025 roku na rynek wjadą zarówno elektryczne limuzyny, jak i elektryczne SUV-y.

BMW Vision Dynamics. To na razie koncept, lecz już za kilka lat będziemy mogli zobaczyć wersję produkcyjną

BMW Vision Dynamics. To na razie koncept, lecz już za kilka lat będziemy mogli zobaczyć wersję produkcyjną (materiały prasowe)

Całkiem niedawno BMW i3 doczekało się sportowej odmiany z nieco lepszymi osiągami. Podczas salonu w Los Angeles z kolei mogliśmy przyjrzeć się bliżej i8 Roadster, czyli sportowej hybrydzie ładowanej z sieci elektrycznej, zaprojektowanej dla fanów wiatru we włosach. BMW jest jednak ambitne i nie zamierza na tym poprzestać, a co dopiero czekać na ruchy konkurencji.

Do już oferowanych, zelektryfikowanych serii 3,5,7 oraz X5 dołączy gama hybrydowych crossoverów. W końcu w 2019 roku doczekamy się "pełnego" elektryka następnej generacji – iNext – który ma być najwyżej pozycjonowanym modelem w gamie. Do 2025 roku łącznie 25 nowych propozycji powinno zadowolić klientów szukających samochodu elektrycznego lub chociażby hybrydowego.

BMW i3 i BMW i8. To od nich wszystko się zaczęło

Harald Krüger powiedział, że "BMW i otwiera nowy rozdział w swojej historii". Potwierdza to zabezpieczenie patentami nazw od i1 do i9. Co więcej, marka z Bawarii ma również prawa do nazw od iX1 do iX9. Oczywiście nie oznacza to, że możemy w najbliższym czasie spodziewać się premiery gigantycznego, elektrycznego SUV-a. Wiemy jednak, że oferta zostanie powiększona o tak napędzane i5, które opierać będzie się na koncepcie Vision Dynamics Concept.

BMW planuje postawić na modułowość. Trzy wielkości baterii ukryte pod nazwą Compact, Executive oraz Performance mają zapewniać odpowiednio 450, 550 oraz 700 km. SUV-y będą mogły pochwalić się grubszym (oczywiście z racji dostępnego miejsca) pakietem baterii. Producent chce też zintegrować motor elektryczny, przekładnię i elektronikę sterującą w jeden komponent. Niemcy planują odwrócić się od wykorzystania rzadkich pierwiastków przy produkcji. Za finansowanie rozwoju będą odpowiadać ambitne projekty najdroższych limuzyn.

Elektryczne Mini. To na razie koncept, lecz jego premiera nie była żadnym zaskoczeniem dla branży.

Dzięki mocno zmodyfikowanej platformie CLAR (obecnej już np. w BMW serii 5 G30) będzie można z łatwością kreować zupełnie nowe modele. Od miejskich pojazdów z silnikiem z przodu do potworów o mocy kilkuset koni mechanicznych. Eksperci marki twierdzą, że potencjał układów litowo jonowych pozwala jeszcze na rozwój, lecz finalnie trzeba będzie skupić się na wykorzystaniu stałego elektrolitu. Na razie BMW postanowiło zainwestować 200 mln euro w centrum rozwoju baterii w Monachium.

Wstępne prognozy BMW wskazują, co czwarte auto z Bawarii wyjeżdżające z salonu w 2025 roku będzie elektryczne. Stawka jest ogromna, bowiem okazuje się, że znaczna część klientów którzy zakupili samochód elektryczny nie chcą powracać do tradycyjnych, spalinowych rozwiązań.

Zobacz również: BMW 225xe Active Tourer - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Toyota Prius nas nigdy nie opuści. Z okazji 20. urodzin znalazła się między gwiazdami Lamborghini zrobiło nam przysługę. Od teraz polski Ursus będzie kojarzył się z potężnym SUV-em Mercedes-AMG A45 doczeka się tańszego brata. Ten sam silnik, ale niższa moc Dźwignia do driftu i pakiet zwiększenia mocy. Ford prezentuje części do swoich sportowych modeli Flipping luksusowych samochodów. Współczesna patologia świata motoryzacji Nowe BMW i8 Roadster - więcej mocy, mniej karoserii Co dały zmiany na stacjach kontroli pojazdów? Na razie wydaje się, że nic Przez 40 lat czekał w stodole. Niezwykle rzadki Chevrolet Corvette sprzedany Volkswagen prezentuje swoją przyszłość. Niestety naszą też Wiemy, że nowa Supra nie będzie Toyotą. Podobno nie będzie też Suprą Przekazanie Malucha w Los Angeles. Tom Hanks zamierza nim jeździć Przez takie auta tęsknimy za GM w Polsce. Chevrolet Corvette ZR1 wyceniony Na taką wiadomość czekaliśmy od lat. Alfa Romeo wraca do Formuły 1 Dwa razy więcej drzwi i ponad dwukrotnie szybciej. Jaguar zmiażdżył czas Trabanta na 'Ringu 50 lat polskiej legendy. Krótka historia "Dużego Fiata" Twój supersamochód nie sprawdza się w śniegu? McLaren na to zaradzi Do kupienia Mazda RX-8 z działającym silnikiem. Pod maską legendarne TDI Co dalej z poszkodowanymi przez Volkswagena? Sąd odrzucił pozew Stowarzyszenia Stop VW Poszkodowani w aferze "dieselgate" mają marne szanse na odszkodowanie? Eksperci twierdzą, że tak Volkswagen przejmuje technologię Audi i... Suzuki. Pierwsze prototypy nowego Golfa już w testach Volvo PV544 z silnikiem z czołgu - powstaje gigant z ponad 500-konnym motorem Nowa szansa dla osób z niepełnosprawnością. Peugeot zbudował pierwszy taki samochód w Polsce Car of the Year 2018. Oto kandydaci do tytułu najlepszego auta roku Od Golfa do Lamborghini w jeden dzień. Przewrotna historia 19-latka

Popularne w tym tygodniu:

Przekazanie Malucha w Los Angeles. Tom Hanks zamierza nim jeździć Na taką wiadomość czekaliśmy od lat. Alfa Romeo wraca do Formuły 1 Do kupienia Mazda RX-8 z działającym silnikiem. Pod maską legendarne TDI Przez 40 lat czekał w stodole. Niezwykle rzadki Chevrolet Corvette sprzedany Żaden samochód nie powinien tak kończyć. A już na pewno nie Focus RS Flipping luksusowych samochodów. Współczesna patologia świata motoryzacji Dźwignia do driftu i pakiet zwiększenia mocy. Ford prezentuje części do swoich sportowych modeli 50 lat polskiej legendy. Krótka historia "Dużego Fiata" Co dały zmiany na stacjach kontroli pojazdów? Na razie wydaje się, że nic Lamborghini zrobiło nam przysługę. Od teraz polski Ursus będzie kojarzył się z potężnym SUV-em Wiemy, że nowa Supra nie będzie Toyotą. Podobno nie będzie też Suprą Audi, naprawdę? Nowe A7 w wersji bazowej nie zachwyca wyglądem