Nowy Chevrolet Corvette ZR1. Amerykański król powraca

Nowy Chevrolet Corvette ZR1. Amerykański król powraca

Jego niespotykana wydajność sprawia, że ​​wszystkie inne globalne supersamochody zauważą powrót ZR1 - powiedział podczas konferencji prasowej Mark Reuss, wiceprezes ds. globalnego rozwoju produktów, zakupów i łańcucha dostaw w firmie Chevrolet. Rzeczywiście, można na najmocniejszą wersję kultowej Corvette zwrócić uwagę i oczekiwać od niej wspaniałych osiągów. Być może rekord na torze Nurburgring? Czemu nie? Oto kilka argumentów...
Jego niespotykana wydajność sprawia, że ​​wszystkie inne globalne supersamochody zauważą powrót ZR1 - powiedział podczas konferencji prasowej Mark Reuss, wiceprezes ds. globalnego rozwoju produktów, zakupów i łańcucha dostaw w firmie Chevrolet. Rzeczywiście, można na najmocniejszą wersję kultowej Corvette zwrócić uwagę i oczekiwać od niej wspaniałych osiągów. Być może rekord na torze Nurburgring? Czemu nie? Oto kilka argumentów...
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
13.11.2017 15:31, aktualizacja: 01.10.2022 19:33

Chevrolet zaprezentował nową generację Corvette ZR1, którą można już teraz uznać za najlepszy samochód sportowy rodem z USA. Włodarze amerykańskiej firmy uważają, że nowy model zatrzęsie konkurencją z całego świata.

Pod maską zainstalowano silnik V8 6,2 l (LT5) z doładowaniem. Ma on moc 755 KM i moment obrotowy 969 Nm. To najmocniejsza jednostka napędowa, jaka kiedykolwiek była stosowana w produkcyjnym modelu Corvette. Motor ten wyposażono po raz pierwszy w bezpośredni wtrysk paliwa, który wspomaga wtrysk tradycyjny.
Pod maską zainstalowano silnik V8 6,2 l (LT5) z doładowaniem. Ma on moc 755 KM i moment obrotowy 969 Nm. To najmocniejsza jednostka napędowa, jaka kiedykolwiek była stosowana w produkcyjnym modelu Corvette. Motor ten wyposażono po raz pierwszy w bezpośredni wtrysk paliwa, który wspomaga wtrysk tradycyjny.© fot. mat. prasowe
Także po raz pierwszy w modelu ZR1 zaproponowano automatyczną skrzynię biegów. Ma ona osiem przełożeń i jest alternatywą dla siedmiobiegowej skrzyni manualnej.
Także po raz pierwszy w modelu ZR1 zaproponowano automatyczną skrzynię biegów. Ma ona osiem przełożeń i jest alternatywą dla siedmiobiegowej skrzyni manualnej.© fot. mat. prasowe
Klienci będą mogli wybrać dwa pakiety aerodynamiczne: High Wing i Low Wing. Pierwszy jest odpowiedni do jazdy po torze i generuje więcej docisku, a do zestawu dochodzą również adaptacyjne amortyzatory i specjalnie przygotowane do tego ogumienie firmy Michelin.
Klienci będą mogli wybrać dwa pakiety aerodynamiczne: High Wing i Low Wing. Pierwszy jest odpowiedni do jazdy po torze i generuje więcej docisku, a do zestawu dochodzą również adaptacyjne amortyzatory i specjalnie przygotowane do tego ogumienie firmy Michelin.© fot. mat. prasowe
Pakiet Low Wing umożliwia z kolei osiągnięcie możliwie najwyższej prędkości, co przy odpowiednich ustawieniach daje efekt w postaci 338 km/h. Samo tylne skrzydło generuje maksymalnie 430 kg docisku i można regulować kąt nachylenia płata w dwóch zakresach.
Pakiet Low Wing umożliwia z kolei osiągnięcie możliwie najwyższej prędkości, co przy odpowiednich ustawieniach daje efekt w postaci 338 km/h. Samo tylne skrzydło generuje maksymalnie 430 kg docisku i można regulować kąt nachylenia płata w dwóch zakresach.© fot. mat. prasowe
Czy nowy król supersamochodów zza Oceanu będzie szybszy od obecnie najszybszego, produkcyjnego samochodu sportowego świata, jakim jest Porsche 911 GT2 RS? to pytanie pewnie jakiś czas pozostanie bez odpowiedzi, ponieważ od premiery modelu do ujawnienia wyników testów na Nurburgringu minie trochę czasu. Pobicie wyniku 6 min i 47 s może być bardzo trudne. Jedno jest pewne - Chevrolet Corvette ZR1 nie jest i nigdy nie będzie konkurencją dla europejskich samochodów sportowych. To inny gatunek.
Czy nowy król supersamochodów zza Oceanu będzie szybszy od obecnie najszybszego, produkcyjnego samochodu sportowego świata, jakim jest Porsche 911 GT2 RS? to pytanie pewnie jakiś czas pozostanie bez odpowiedzi, ponieważ od premiery modelu do ujawnienia wyników testów na Nurburgringu minie trochę czasu. Pobicie wyniku 6 min i 47 s może być bardzo trudne. Jedno jest pewne - Chevrolet Corvette ZR1 nie jest i nigdy nie będzie konkurencją dla europejskich samochodów sportowych. To inny gatunek.© fot. mat. prasowe
Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1© fot. mat. prasowe
Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1© fot. mat. prasowe
Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1© fot. mat. prasowe
Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1© fot. mat. prasowe
Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1© fot. mat. prasowe
Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1© fot. mat. prasowe
Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1© fot. mat. prasowe
Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1© fot. mat. prasowe
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)