Nowy Chevrolet Corvette ZR1. Amerykański król powraca

Chevrolet zaprezentował nową generację Corvette ZR1, którą można już teraz uznać za najlepszy samochód sportowy rodem z USA. Włodarze amerykańskiej firmy uważają, że nowy model zatrzęsie konkurencją z całego świata.

- Jego niespotykana wydajność sprawia, że ​​wszystkie inne globalne supersamochody zauważą powrót ZR1 - powiedział podczas konferencji prasowej Mark Reuss, wiceprezes ds. globalnego rozwoju produktów, zakupów i łańcucha dostaw w firmie Chevrolet. Rzeczywiście, można na najmocniejszą wersję kultowej Corvette zwrócić uwagę i oczekiwać od niej wspaniałych osiągów. Być może rekord na torze Nurburgring? Czemu nie? Oto kilka argumentów...
fot. mat. prasowe

- Jego niespotykana wydajność sprawia, że ​​wszystkie inne globalne supersamochody zauważą powrót ZR1 - powiedział podczas konferencji prasowej Mark Reuss, wiceprezes ds. globalnego rozwoju produktów, zakupów i łańcucha dostaw w firmie Chevrolet. Rzeczywiście, można na najmocniejszą wersję kultowej Corvette zwrócić uwagę i oczekiwać od niej wspaniałych osiągów. Być może rekord na torze Nurburgring? Czemu nie? Oto kilka argumentów...

Pod maską zainstalowano silnik V8 6,2 l (LT5) z doładowaniem. Ma on moc 755 KM i moment obrotowy 969 Nm. To najmocniejsza jednostka napędowa, jaka kiedykolwiek była stosowana w produkcyjnym modelu Corvette. Motor ten wyposażono po raz pierwszy w bezpośredni wtrysk paliwa, który wspomaga wtrysk tradycyjny.
fot. mat. prasowe

Pod maską zainstalowano silnik V8 6,2 l (LT5) z doładowaniem. Ma on moc 755 KM i moment obrotowy 969 Nm. To najmocniejsza jednostka napędowa, jaka kiedykolwiek była stosowana w produkcyjnym modelu Corvette. Motor ten wyposażono po raz pierwszy w bezpośredni wtrysk paliwa, który wspomaga wtrysk tradycyjny.

Także po raz pierwszy w modelu ZR1 zaproponowano automatyczną skrzynię biegów. Ma ona osiem przełożeń i jest alternatywą dla siedmiobiegowej skrzyni manualnej.
fot. mat. prasowe

Także po raz pierwszy w modelu ZR1 zaproponowano automatyczną skrzynię biegów. Ma ona osiem przełożeń i jest alternatywą dla siedmiobiegowej skrzyni manualnej.

Klienci będą mogli wybrać dwa pakiety aerodynamiczne: High Wing i Low Wing. Pierwszy jest odpowiedni do jazdy po torze i generuje więcej docisku, a do zestawu dochodzą również adaptacyjne amortyzatory i specjalnie przygotowane do tego ogumienie firmy Michelin.
fot. mat. prasowe

Klienci będą mogli wybrać dwa pakiety aerodynamiczne: High Wing i Low Wing. Pierwszy jest odpowiedni do jazdy po torze i generuje więcej docisku, a do zestawu dochodzą również adaptacyjne amortyzatory i specjalnie przygotowane do tego ogumienie firmy Michelin.

Pakiet Low Wing umożliwia z kolei osiągnięcie możliwie najwyższej prędkości, co przy odpowiednich ustawieniach daje efekt w postaci 338 km/h. Samo tylne skrzydło generuje maksymalnie 430 kg docisku i można regulować kąt nachylenia płata w dwóch zakresach.
fot. mat. prasowe

Pakiet Low Wing umożliwia z kolei osiągnięcie możliwie najwyższej prędkości, co przy odpowiednich ustawieniach daje efekt w postaci 338 km/h. Samo tylne skrzydło generuje maksymalnie 430 kg docisku i można regulować kąt nachylenia płata w dwóch zakresach.

Czy nowy król supersamochodów zza Oceanu będzie szybszy od obecnie najszybszego, produkcyjnego samochodu sportowego świata, jakim jest Porsche 911 GT2 RS? to pytanie pewnie jakiś czas pozostanie bez odpowiedzi, ponieważ od premiery modelu do ujawnienia wyników testów na Nurburgringu minie trochę czasu. Pobicie wyniku 6 min i 47 s może być bardzo trudne. Jedno jest pewne - Chevrolet Corvette ZR1 nie jest i nigdy nie będzie konkurencją dla europejskich samochodów sportowych. To inny gatunek.
fot. mat. prasowe

Czy nowy król supersamochodów zza Oceanu będzie szybszy od obecnie najszybszego, produkcyjnego samochodu sportowego świata, jakim jest Porsche 911 GT2 RS? to pytanie pewnie jakiś czas pozostanie bez odpowiedzi, ponieważ od premiery modelu do ujawnienia wyników testów na Nurburgringu minie trochę czasu. Pobicie wyniku 6 min i 47 s może być bardzo trudne. Jedno jest pewne - Chevrolet Corvette ZR1 nie jest i nigdy nie będzie konkurencją dla europejskich samochodów sportowych. To inny gatunek.

Zobacz również: Lexus LC500h na wyspie Rodos

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

BMW Concept M4 GTS (2015) - więcej mocy dzięki wodzie Przegląd polskiego rynku nowych kompaktowych kombi 45 lat Range Rovera - przypominamy jego historę Jaguar XE SV Project 8 (2017) - premiera Ford Focus RS | Galerie Czytelników BMW M3 - 30 lat sportowca i ewolucja jego niezwykłych wersji Ferrari 599 GTO - przypominamy przyszłą legendę Lamborghini Aventador 750-4 Superveloce J.S. 1 Edition dla Jamesa Stunta Wyścigowe legendy Porsche [galeria zdjęć] McLaren Production Centre od środka - tu powstają drogowe McLareny Napiękniejszy samochód 2017 roku. Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet zachwycił wszystkich Co to za bestia? To Audi RS5 [mega galeria]