Nowy Chevrolet Corvette ZR1. Amerykański król powraca

Chevrolet zaprezentował nową generację Corvette ZR1, którą można już teraz uznać za najlepszy samochód sportowy rodem z USA. Włodarze amerykańskiej firmy uważają, że nowy model zatrzęsie konkurencją z całego świata.

- Jego niespotykana wydajność sprawia, że ​​wszystkie inne globalne supersamochody zauważą powrót ZR1 - powiedział podczas konferencji prasowej Mark Reuss, wiceprezes ds. globalnego rozwoju produktów, zakupów i łańcucha dostaw w firmie Chevrolet. Rzeczywiście, można na najmocniejszą wersję kultowej Corvette zwrócić uwagę i oczekiwać od niej wspaniałych osiągów. Być może rekord na torze Nurburgring? Czemu nie? Oto kilka argumentów...
fot. mat. prasowe

- Jego niespotykana wydajność sprawia, że ​​wszystkie inne globalne supersamochody zauważą powrót ZR1 - powiedział podczas konferencji prasowej Mark Reuss, wiceprezes ds. globalnego rozwoju produktów, zakupów i łańcucha dostaw w firmie Chevrolet. Rzeczywiście, można na najmocniejszą wersję kultowej Corvette zwrócić uwagę i oczekiwać od niej wspaniałych osiągów. Być może rekord na torze Nurburgring? Czemu nie? Oto kilka argumentów...

Pod maską zainstalowano silnik V8 6,2 l (LT5) z doładowaniem. Ma on moc 755 KM i moment obrotowy 969 Nm. To najmocniejsza jednostka napędowa, jaka kiedykolwiek była stosowana w produkcyjnym modelu Corvette. Motor ten wyposażono po raz pierwszy w bezpośredni wtrysk paliwa, który wspomaga wtrysk tradycyjny.
fot. mat. prasowe

Pod maską zainstalowano silnik V8 6,2 l (LT5) z doładowaniem. Ma on moc 755 KM i moment obrotowy 969 Nm. To najmocniejsza jednostka napędowa, jaka kiedykolwiek była stosowana w produkcyjnym modelu Corvette. Motor ten wyposażono po raz pierwszy w bezpośredni wtrysk paliwa, który wspomaga wtrysk tradycyjny.

Także po raz pierwszy w modelu ZR1 zaproponowano automatyczną skrzynię biegów. Ma ona osiem przełożeń i jest alternatywą dla siedmiobiegowej skrzyni manualnej.
fot. mat. prasowe

Także po raz pierwszy w modelu ZR1 zaproponowano automatyczną skrzynię biegów. Ma ona osiem przełożeń i jest alternatywą dla siedmiobiegowej skrzyni manualnej.

Klienci będą mogli wybrać dwa pakiety aerodynamiczne: High Wing i Low Wing. Pierwszy jest odpowiedni do jazdy po torze i generuje więcej docisku, a do zestawu dochodzą również adaptacyjne amortyzatory i specjalnie przygotowane do tego ogumienie firmy Michelin.
fot. mat. prasowe

Klienci będą mogli wybrać dwa pakiety aerodynamiczne: High Wing i Low Wing. Pierwszy jest odpowiedni do jazdy po torze i generuje więcej docisku, a do zestawu dochodzą również adaptacyjne amortyzatory i specjalnie przygotowane do tego ogumienie firmy Michelin.

Pakiet Low Wing umożliwia z kolei osiągnięcie możliwie najwyższej prędkości, co przy odpowiednich ustawieniach daje efekt w postaci 338 km/h. Samo tylne skrzydło generuje maksymalnie 430 kg docisku i można regulować kąt nachylenia płata w dwóch zakresach.
fot. mat. prasowe

Pakiet Low Wing umożliwia z kolei osiągnięcie możliwie najwyższej prędkości, co przy odpowiednich ustawieniach daje efekt w postaci 338 km/h. Samo tylne skrzydło generuje maksymalnie 430 kg docisku i można regulować kąt nachylenia płata w dwóch zakresach.

Czy nowy król supersamochodów zza Oceanu będzie szybszy od obecnie najszybszego, produkcyjnego samochodu sportowego świata, jakim jest Porsche 911 GT2 RS? to pytanie pewnie jakiś czas pozostanie bez odpowiedzi, ponieważ od premiery modelu do ujawnienia wyników testów na Nurburgringu minie trochę czasu. Pobicie wyniku 6 min i 47 s może być bardzo trudne. Jedno jest pewne - Chevrolet Corvette ZR1 nie jest i nigdy nie będzie konkurencją dla europejskich samochodów sportowych. To inny gatunek.
fot. mat. prasowe

Czy nowy król supersamochodów zza Oceanu będzie szybszy od obecnie najszybszego, produkcyjnego samochodu sportowego świata, jakim jest Porsche 911 GT2 RS? to pytanie pewnie jakiś czas pozostanie bez odpowiedzi, ponieważ od premiery modelu do ujawnienia wyników testów na Nurburgringu minie trochę czasu. Pobicie wyniku 6 min i 47 s może być bardzo trudne. Jedno jest pewne - Chevrolet Corvette ZR1 nie jest i nigdy nie będzie konkurencją dla europejskich samochodów sportowych. To inny gatunek.

Zobacz również: Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1
fot. mat. prasowe

Chevrolet Corvette ZR1

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Liberty Walk Performance Ferrari 458 Spider [galeria zdjęć] Gratulacje, 2018. Oto 8 samochodów, które przez ciebie mają 10 lat Mini Clubman teraz także z napędem ALL4 [Galeria] Subaru WRX STI w najnowszej odsłonie Singer Porsche 911 Targa - niesamowity debiut otwartego nadwozia Audi A5 i S5 Cabriolet (2017) - premiera otwartej wersji Nowy Seat Alhambra (2015) w dużej galerii zdjęć Nissan Kicks (2016) - nowy crossover w segmencie B Piękne wyścigowe Ferrari 458 Challenge Evoluzione [galeria zdjęć] Hostessy z Bologna Motor Show 2011 [galeria] Vorsteiner Verona Edizion Lamborghini Huracan (2015) Ford Mustang 1965 shooting brake – sportowy klasyk w przebraniu kombi [galeria i wideo]