WP Pomaga: czy jest lepsza opcja od Fiata Tipo?

Ten artykuł ma 3 strony:

Kilka słów o samochodach

Niejednokrotnie chwaliłem Fiata za dobrze zaprojektowany model Tipo, do którego trudno mieć inne zastrzeżenia niż jakość, a właściwie wygląd niektórych materiałów. Auto prowadzi się poprawnie, a z silnikiem 1,4 T-Jet zapewnia dobrą dynamikę i przeciętne zużycie paliwa. Wnętrze jest zaprojektowane ergonomicznie i funkcjonalnie. Pozycja za kierownicą jest dobra, obsługa samochodu łatwa i nie brakuje przestrzeni.

Fiat Tipo

Zasadniczo to samo można powiedzieć o astrze i focusie, choć pod względem właściwości jezdnych oba modele są jednak lepsze od tipo. Niestety oba nie grzeszą ani przestronnością z tyłu, ani pojemnością bagażnika, która wprost zachwyciła Artura gdy obejrzał tipo. 440-litrowy kufer to jeden z najlepszych wyników w tym segmencie i zdecydowanie najlepszy w gronie klasycznych hatchbacków.

Opel oferuje 370 l, natomiast Ford 363 l. I mowa tu o wartościach maksymalnych z zestawem naprawczym. Za koło, choćby dojazdowe trzeba dopłacić, odpowiednio 350 zł i 300 zł. U Fiata również. Za pełnowymiarowe — 350 zł. Prawdopodobnie pojemność bagażnika się zmniejsza, ale nadal jest to zdecydowanie większa przestrzeń niż u konkurentów.

Opel Astra

Samochody są do siebie bardzo podobne jeżeli chodzi o ilość miejsca na tylnej kanapie. Nie są to królowie przestronności. Jednak w fiacie za kierowcą o wzroście 180 cm może spokojnie podróżować dorosła osoba. W fordzie i oplu jest z tym delikatny problem, choć też się zmieści.

Silniki

Jako, że punktem odniesienia jest siłą rzeczy 120-konny silnik fiata tipo, sprawdźmy jakie jednostki można wybrać do forda i opla. W focusie mamy do wyboru dwie różne opcje: wolnossący silnik 1,6 TI-VCT oraz doładowany 1,0 EcoBoost. Obie jednostki o mocy 125 KM. Większy motor w cenie 71 090 zł dla podstawowej wersji wyposażenia. Drugi za 73 590 zł. Alternatywą i być może złotym środkiem byłby silnik 1,0 EcoBoost o mocy 100 KM, kosztujący 70 090 zł, ale ostatecznie pan Artur powiedział ”nie” dla tego silnika. – Jest dla mnie za mały – krótko skwitował.

Ford Focus

Zobacz również: Opel Astra OPC - wydech

Co mamy w oplu? Sytuację nieco lepszą. Okazuje się, że Astra 1,4 Turbo o mocy 125 KM kosztuje nawet mniej niż Fiat Tipo, bo tylko 70 300 zł w drugiej specyfikacji Enjoy. I tu już robi się ciekawie, ponieważ w cenie 72 800 zł można wybrać silnik 1,4 Turbo o mocy 150 KM. Pan Artur od razu się tym zainteresował. Zatem od razu przejdźmy do wyposażenia.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Samochód z USA. Procedury i opłacalność Trójkąt ostrzegawczy - wszystko co należy o nim wiedzieć Zielona karta: zapomniany, ale potrzebny dokument 3 sposoby na usuwanie insektów z samochodu - domowy, płyn do szyb i specjalny preparat – co działa najlepiej? Jak używać kierunkowskazów na rondzie? 6 legalnych sposobów na mandaty Sprawdzanie numeru VIN. Obowiązek kupującego, który się bagatelizuje Zatankowanie niewłaściwego paliwa. Lepiej wiedzieć, co robić w razie pomyłki Twój pasażer trzyma nogi na desce – przeczytaj, a już nigdy mu nie pozwolisz Gaśnica samochodowa – co grozi za jej brak i jak z niej korzystać? Filtr powietrza. Drobiazg, o którym zapominamy Hamowanie silnikiem. Wielu kierowców nie wie, jak to robić Kontrolka akumulatora oznacza wydatki. Przyczyn może być kilka Marki, których samochody najczęściej mają problemy ze skrzynią biegów Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Mandat za brak wiedzy lub pomyłkę? Typowe błędy kierowców Prawo jazdy kategorii B – czym można jeździć? Zobacz, co potrafi oszukać policyjny alkomat. Możesz się przed tym ustrzec Czym grozi utrata samochodu z dokumentami? Problem dotyczy jednej czwartej kierowców Amerykańskie samochody, których nie kupisz w Polsce Zagraniczne przepisy, które mogą zaskoczyć Polaków Dlaczego cofa się liczniki i jak sprawdzić przebieg? Dlaczego należy zredukować bieg przed przyspieszeniem Auto sprawne, ale nie można nim jeździć? Wady prawne samochodu

Popularne w tym tygodniu:

Pierwszeństwo łamane i sygnalizacja świetlna. Dzielą kierowców i powodują kolizje Za samą jazdę z flagą mandatu nie dostaniesz. Kibicować trzeba jednak z głową Zakup Forda Focusa RS Mk III nie jest ryzykowny. Problem z silnikiem rozwiązano Trójkąt ostrzegawczy - wszystko co należy o nim wiedzieć Ostatni raz umyłem auto w lecie za dnia. Nocą wyjdzie lepiej i taniej Samochód z USA. Procedury i opłacalność Fiat Tipo już jest w promocji. Tańszy o 3000 zł, a to dopiero początek Zielona karta: zapomniany, ale potrzebny dokument Instalacja gazowa w Hondzie Accord to nie ryzyko. Wystarczy dbać o luz zaworowy Opony o niskich oporach toczenia. Sprawdzamy, czy ich zakup jest sposobem na tani wakacyjny wyjazd Nowy Ford Focus w cenie poniżej 60 tys. zł. To najlepsza okazja na zakup Wakacyjna wycieczka na LPG. Przygotuj instalację do podróży