WP Pomaga: czy jest lepsza opcja od Fiata Tipo?

Ten artykuł ma 3 strony:

Kilka słów o samochodach

Niejednokrotnie chwaliłem Fiata za dobrze zaprojektowany model Tipo, do którego trudno mieć inne zastrzeżenia niż jakość, a właściwie wygląd niektórych materiałów. Auto prowadzi się poprawnie, a z silnikiem 1,4 T-Jet zapewnia dobrą dynamikę i przeciętne zużycie paliwa. Wnętrze jest zaprojektowane ergonomicznie i funkcjonalnie. Pozycja za kierownicą jest dobra, obsługa samochodu łatwa i nie brakuje przestrzeni.

Fiat Tipo

Zasadniczo to samo można powiedzieć o astrze i focusie, choć pod względem właściwości jezdnych oba modele są jednak lepsze od tipo. Niestety oba nie grzeszą ani przestronnością z tyłu, ani pojemnością bagażnika, która wprost zachwyciła Artura gdy obejrzał tipo. 440-litrowy kufer to jeden z najlepszych wyników w tym segmencie i zdecydowanie najlepszy w gronie klasycznych hatchbacków.

Opel oferuje 370 l, natomiast Ford 363 l. I mowa tu o wartościach maksymalnych z zestawem naprawczym. Za koło, choćby dojazdowe trzeba dopłacić, odpowiednio 350 zł i 300 zł. U Fiata również. Za pełnowymiarowe — 350 zł. Prawdopodobnie pojemność bagażnika się zmniejsza, ale nadal jest to zdecydowanie większa przestrzeń niż u konkurentów.

Opel Astra

Samochody są do siebie bardzo podobne jeżeli chodzi o ilość miejsca na tylnej kanapie. Nie są to królowie przestronności. Jednak w fiacie za kierowcą o wzroście 180 cm może spokojnie podróżować dorosła osoba. W fordzie i oplu jest z tym delikatny problem, choć też się zmieści.

Silniki

Jako, że punktem odniesienia jest siłą rzeczy 120-konny silnik fiata tipo, sprawdźmy jakie jednostki można wybrać do forda i opla. W focusie mamy do wyboru dwie różne opcje: wolnossący silnik 1,6 TI-VCT oraz doładowany 1,0 EcoBoost. Obie jednostki o mocy 125 KM. Większy motor w cenie 71 090 zł dla podstawowej wersji wyposażenia. Drugi za 73 590 zł. Alternatywą i być może złotym środkiem byłby silnik 1,0 EcoBoost o mocy 100 KM, kosztujący 70 090 zł, ale ostatecznie pan Artur powiedział ”nie” dla tego silnika. – Jest dla mnie za mały – krótko skwitował.

Ford Focus

Zobacz również: Ford Focus ST 2.0 TDCI - test

Co mamy w oplu? Sytuację nieco lepszą. Okazuje się, że Astra 1,4 Turbo o mocy 125 KM kosztuje nawet mniej niż Fiat Tipo, bo tylko 70 300 zł w drugiej specyfikacji Enjoy. I tu już robi się ciekawie, ponieważ w cenie 72 800 zł można wybrać silnik 1,4 Turbo o mocy 150 KM. Pan Artur od razu się tym zainteresował. Zatem od razu przejdźmy do wyposażenia.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Tysiące policjantów na drogach. Sprawdź, jakie mają prawa i obowiązki Kto może kierować ruchem drogowym? Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej? Wyjazd za granicę a obowiązkowe wyposażenie. Nie musisz mieć wszystkiego Strefa ruchu, zamieszkania i droga wewnętrzna. Poznaj przepisy Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Auto sprawne, ale nie można nim jeździć? Wady prawne samochodu Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Jak gasić pożar samochodu? Elektryczny hamulec postojowy – lepszy niż mechaniczny? Czy na pewno wiesz jak korzystać ze świateł w samochodzie? Samochód z USA. Procedury i opłacalność Trójkąt ostrzegawczy - wszystko co należy o nim wiedzieć Zielona karta: zapomniany, ale potrzebny dokument 3 sposoby na usuwanie insektów z samochodu - domowy, płyn do szyb i specjalny preparat – co działa najlepiej? 6 legalnych sposobów na mandaty Sprawdzanie numeru VIN. Obowiązek kupującego, który się bagatelizuje Zatankowanie niewłaściwego paliwa. Lepiej wiedzieć, co robić w razie pomyłki Twój pasażer trzyma nogi na desce – przeczytaj, a już nigdy mu nie pozwolisz Gaśnica samochodowa – co grozi za jej brak i jak z niej korzystać? Filtr powietrza. Drobiazg, o którym zapominamy Hamowanie silnikiem. Wielu kierowców nie wie, jak to robić Kontrolka akumulatora oznacza wydatki. Przyczyn może być kilka

Popularne w tym tygodniu:

Ty też możesz mieć kod 01. Tajemnicze liczby w prawie jazdy Polska policja ma nieoznakowane motocykle. Zobacz, jakimi modelami jeżdżą Rozrząd w silniku Audi 3.0 TDI to szaleństwo. Naprawa może kosztować majątek Wjazd do lasu wciąż jest problemem. Pojawią się nowe regulacje, które pomogą kierowcom Czy opłaca się montować LPG do hybrydy? Możesz zaoszczędzić kilka tys. zł rocznie Wynajmujący samochody nie wiedzą, co podpisują. Kary za przewinienia, których się nie spodziewasz Ostatni raz w czasie upału umyłem auto za dnia. Nocą wyjdzie lepiej i taniej Zaliczka i zadatek to nie to samo. Aby nie mieć wątpliwości, pobierz wzory umów od prawnika OC na anglika nie jest przeszkodą, by go kupić. Sprawdzamy, ile to kosztuje