Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie

Na rynku pojawił się fotelik, który zabezpiecza małych pasażerów nie tylko pasami, ale także poduszkami powietrznymi. To rewolucja w dziedzinie bezpieczeństwa dzieci.

Działanie poduszek powietrznych w foteliku Maxi-Cosi AxissFix Air

Działanie poduszek powietrznych w foteliku Maxi-Cosi AxissFix Air (fot. stopklatka Youtube)

Nie od dziś wiadomo, że foteliki przyczyniły się do zmniejszania ryzyka poważnych obrażeń u najmniejszych pasażerów samochodów. Ich zadaniem jest ochrona dziecka w samochodzie, który projektuje się przede wszystkim z myślą o bezpieczeństwie dorosłych. Niestety, nawet tradycyjne, dobrej klasy foteliki nie chronią dzieci idealnie. Dlatego nieustannie trwają prace nad ich rozwojem.

Jednym z pomysłów na zabezpieczenie małych pasażerów jest montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy. Niestety, nie do każdego auta takie urządzenie się zmieści, a dodatkowo nie każde dziecko dobrze znosi taką podróż. Z tych przyczyn znacznie popularniejsze stały się więc foteliki montowane przodem do kierunku jazdy.

Firma Maxi Cosi — jeden z liderów w branży — opracowała pierwszy taki fotelik z poduszkami powietrznymi o nazwie AxissFix Air. Poduszki są umieszczone w nakładkach na pasy fotelika i aktywowane, gdy zostanie wykryte uderzenie autem w przeszkodę. Za wykrycie zderzenia odpowiedzialny jest system ISOFIX, który po rozpoznaniu silnego przeciążenia, jakiego nie można wygenerować układem hamulcowym, wysyła sygnał do aktywatorów, a te odpalają poduszki. Po upływie 0,08 s zostają one napełnione. Chwilę po zderzeniu powietrze uchodzi z poduszek, zatem nie ma ryzyka uduszenia dziecka po wypadku. Możecie to zobaczyć na poniższym wideo.

Poduszki powietrzne redukują siły działające na szyję dziecka o 55 proc. w porównaniu z samymi pasami fotelika. To właśnie ciężka w stosunku do innych części ciała głowa małego człowieka powoduje silne naprężenia na odcinku szyjnym, dlatego producenci fotelików bezdyskusyjnie za najbezpieczniejsze uznają te montowane tyłem. Nowy system poduszek powietrznych da właścicielom mniejszych samochodów pewność, że zrobili więcej dla bezpieczeństwa swoich pociech.

Co więcej, pierwszy fotelik z poduszkami Maxi-Cosi Air Safety jest wyposażony w obrotowe siedzenie, które można przestawić tyłem do kierunku jazdy. Jest to zatem bardzo uniwersalne urządzenie, które z powodzeniem, w różny sposób można wykorzystać w różnych typach samochodów, jakie znajdują się w jednym gospodarstwie domowym.

Fotelik jest przeznaczony do przewozu dzieci o wzroście od 61 do 105 cm. AxissFix Air jest dostępny w sklepach od 17 października 2017 r. Cena rekomendowana przez polskiego dystrybutora to 2999 zł.

Zobacz również: Systemy ułatwiające jazdę - tempomat

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Powrót dwumiejscowych modeli GTS. Porsche pokazuje nową wersję 718 To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Auta segmentu B będą znacznie droższe. Winni są klienci Czas coś przeżyć! Nowa kampania Porsche z Radzimirem Dębskim Verva Street Racing 2017. Atrakcje w Płocku Czy elektryczny skuter będzie szybszy od sportowej legendy? Nietypowy wyścig Mini z pierwszej serii trafił na aukcję. To jeden z tańszych sposobów na posiadanie klasyka Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Autonomiczne auta otwierają nowe możliwości - przyszłość według Mercedesa Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Autobest 2018: sześć modeli walczy o tytuł "Szybcy i wściekli" powrócą do kin. Znamy datę premiery dziewiątej części Auta w Polsce kupują głównie firmy. We wrześniu padł kolejny rekord Pasy bezpieczeństwa mogą zrobić krzywdę. Aby tego uniknąć wystarczy pamiętać o jednym szczególe Jaguar XF Sportbrake i nietypowy pasażer. Pobili rekord świata Range Rover Velar okazał się najbezpieczniejszym SUV-em tego roku

Popularne w tym tygodniu:

Volvo z nowym rekordem. Żaden pasażer XC90 nie zginął na brytyjskich drogach Vosco S106 to nie pierwszy pomysł na nowy polski samochód. Ale ten wreszcie ma sens Wysokie kary za wjazd do lasu. Leśnicy urządzili łowy BMW M2 Competition podnosi poprzeczkę. Moc przekroczyła już 400 KM Polacy jeżdżą bez OC przez niezrozumienie przepisów. Kara to nawet 4200 zł Biznes Keanu Reevesa kwitnie. Aktor swój majątek inwestuje w jednoślady Ma 800-konne V8 i ostry, różowy kolor. Karolina Pilarczyk pokazała swój nowy wóz Niemieckie władze chcą zakazu diesli. Producent aut uważa, że to bez sensu Samodzielne zdejmowanie blokady na koło nie ma sensu. Chyba, że zwrócicie ją nienaruszoną Senator zarzuca twórcom Syreny, że ich auto to fikcja. Odpowiadają prezentując kolejne wcielenie modelu Nowa Toyota Supra nadchodzi wielkimi krokami. Nie będzie tania Volkswagen będzie mniej niemiecki. Dostanie nowe logo i więcej kolorów