Lexus LC

Lexus LC (materiały prasowe)

Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia?

Odpowiednio dobrany kolor może całkowicie zmienić sposób postrzegania danego auta. Lexus doskonale zdaje sobie z tego sprawę i dlatego też najnowszy, ekskluzywny model LC pokryty został niecodziennym lakierem. Wystarczy powiedzieć, że jego opracowanie wymagało 15 lat pracy.

Lexus LC produkowany jest w Motomachi – tym samym zakładzie, z którego wyjeżdżał jedyny w swoim rodzaju LFA. Specjalnie wykwalifikowani i doświadczeni pracownicy mają 20 minut na wykonanie swojego zadania przy linii montażowej. Podobny cykl pracy zaobserwowaliśmy w manufakturze Audi gdzie powstają sportowe R8. Nic nie jest dziełem przypadku – Lexus opracował nawet specjalne stanowisko do testowania tłumików.

Lexus LC

Poziom technologiczny Lexusa LC z pewnością robi wrażenie, jednak jednym z najdłużej opracowywanych elementów okazuje się… lakier. Niebieska barwa o nazwie Structural Blue wymagała 15 lat pracy. Co więcej, z racji skomplikowanego procesu technologicznego wymagającego 12 kroków, fabrykę Motomachi opuszczają zaledwie dwa niebieskie LC dziennie. Dla zapewnienia najwyższej jakości przechodzą kontrolę jakości aż 20 razy.

Inspiracją dla niebieskiej barwy były skrzydła motyla Morpho występującego w Ameryce Południowej. Po nałożeniu podkładu na karoserię aplikowane jest 40 warstw lakieru z pigmentem zawierającym co najmniej 300 miliardów płatków. Odbijają one znacznie więcej światła niebieskiego niż tradycyjne rozwiązania. Dzięki temu można odnieść wrażenie, że lakier samochodu cały czas zmienia swój odcień. Jak jednak mówią przedstawiciele marki, efekt ten nie jest zauważalny na zdjęciach.

Lexus LC

Samochody pokryte lakierem Structural Blue również we wnętrzu eksponują niebieską barwę. Kontrastuje ona z pomarańczową skórą semianilinową. Taka opcja kolorystyczna dostępna jest zarówno w wersji z silnikiem V8 jak i układem hybrydowym.

Lexus LC
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Porsche 718 Cayman/Boxster T. Mniej wygód, większa cena Bentley Continental GT w stylu Pop Art - to jest sztuka! Nowy Rolls-Royce Phantom oficjalnie: poznaj godnego następcę króla luksusu Audi R8 Spyder Wheelsandmore pojedzie 357 km/h i to bez dachu. To zasługa 1035-konnego napędu Musimy porozmawiać o autach w "Avengers: Koniec gry" Murcielago i nieklasyczne najechanie na tył Mercedes-AMG G63 Liberty Walk. Poprzednia generacja nadal ma się dobrze Volkswagen e-Crafter najbardziej ekologicznym pojazdem dostawczym roku Premiera Suzuki GSX-R1000 Volvo V90 (2016) na pierwszych zdjęciach od producenta Aston martin Rapide... czyli ciąg dalszy Lexus GS F - czy to ty?

Popularne w tym tygodniu:

2-litrowy silnik i 652 KM. Mercedes-AMG zapowiada nowe C63 i nie tylko Arabowie już się cieszą. Nowy Nissan Patrol debiutuje w ostrej wersji Nismo z V8 Skarb Państwa przejmuje Izerę. To kolejny etap w przygotowaniu produkcji Kia EV6 pokazana w całości. Ma do 510 km zasięgu i zachwyca osiągami Pierwszeństwo pieszych od 1 czerwca: mamy problem, który wywoła chaos Poczuj prawdziwą wolność. Funkcjonalny Ford Ranger w świetnej cenie Nowa Dacia Logan zyskała polski cennik. Jest wyraźnie droższa, ale w standardzie ma LPG Mercedes Sprinter od Keggera. Laweta idealna pod supersamochód Doskonały na krajowe i międzynarodowe drogi. Ford Transit teraz z atrakcyjnym rabatem Toyota GR Yaris przegoniona po Nürburgringu. Była niemal tak szybka, jak BMW M5 z V10 Kokpit Mercedesa EQS jest jak jeden wielki ekran. Ma 141 cm szerokości Tną powietrze jak strzała. 9 modeli z doskonałą aerodynamiką