WP Pomaga: atrakcyjne auto segmentu B w cenie podstawowego kompaktu

Ten artykuł ma 3 strony:

Porównanie cen, wyposażenie i ceny

Przyjrzyjmy się teraz cenom i wyposażeniu samochodów. Najdroższy jest seat, ponieważ jako jedyny przekracza granicę 60 tys. zł. W zasadzie jego cena bazowa jest maksimum przyjętym przez Kasię. Na tle fiesty wygląda na bardzo drogiego, nawet gdybyśmy dopłacili 1000 zł za wersję 5-drzwiową forda. Ponadto fiesta ma w standardzie największy ekran zestawu multimedialnego i asystenta pasa ruchu.

Z fordem może się mierzyć hyundai, który kosztuje najmniej, ale też ma najsłabiej prezentujący się system audio – niewielki wyświetlacz radia i cztery głośniki zamiast sześciu. Co więcej, nie da się do tej wersji wyposażenia dokupić dużego zestawu multimedialnego. Zresztą nawet w innych konfiguracjach kosztuje on aż 4500 zł, czyli zdecydowanie więcej niż rozbudowane multimedia u konkurentów, zwłaszcza zestaw B&O Forda w pakiecie z automatyczną klimatyzacją. Do Hyundaia należałoby dokupić za 800 zł 17-calowe obręcze kół, gdyby miał wyglądać podobnie jak konkurenci.

Hyundai i20 Coupe

Koreańskie coupé jako jedyne oferuje czujniki parkowania z tyłu bez dopłaty, a także tempomat i stosunkowo ładne lakiery w podstawowej cenie. Ma też dość tani pakiet zimowy z podgrzewaniem siedzeń z przodu i kierownicy za 1000 zł.

Jeszcze lepiej wygląda taka opcja w fordzie, ale tu za 600 zł mamy podgrzewaną szybę przednią zamiast kierownicy, która naszym zdaniem okaże się bardziej przydatną opcją. Lepiej jeździć w rękawiczkach zimą niż skrobać szybę po przymrozkach. Można też za 1000 zł wybrać taki zestaw jak w i20.

Niestety w fieście trzeba dopłacić zarówno za czujniki parkowania, jak i tempomat, choć oba te elementy kosztują tylko 850 zł. To i tak sporo mniej niż cena za same czujniki parkowania w ibizie. Seat i Ford oferują w dość niskiej cenie w miarę atrakcyjny biały lakier, a w fieście jest jeszcze bardzo dobrze wyglądający czerwony. Do forda polecam tanią opcję (430 zł) systemu ochrony krawędzi długich drzwi przednich.

Porównanie wyposażenia i cen

 

Ford Fiesta 3d

1.0 EcoBoost (100 KM)

ST-Line

Hyundai i20 Coupe

1.0 T-GDI (100 KM)

Comfort

Seat Ibiza 5d

1.0 TSI (95 KM)

FR

Cena

samochodu

57 750 zł 57 000 zł 60 500 zł
Gwarancja 2 lata 5 lat 4 lata

Wyposażenie obowiązkowe

Klimatyzacja tak tak tak
El. sterowanie szyb i lusterek tak tak tak
Radio/multimedia

ekran 6,5 cala

6 głośników

radio/MP3

4 głośniki

ekran 5 cali

6 głośników

Bluetooth tak tak tak
aluminiowe felgi 17-calowe 16-calowe 17-calowe

Wyposażenie zalecane

czujniki parkowania z tyłu 450 zł standard 1084 zł
podgrzewane siedzenia

600 zł

 

pakiet z podgrzewaną przednią szybą i dyszami spryskiwaczy

1000 zł

 

pakiet z podgrzewaną kierownicą

1517 zł

Rozbudowane

multimedia*

standard brak standard
tempomat 400 zł standard standard
Lepszej klasy nagłośnienie**

3790 zł

 

10-głośnikowy system audio B&O PLAY o mocy 675 W z 8-calowym ekranem, nawigacją i automatyczną klimatyzacją

brak

2168

 

6 głośników plus subwoofer

Lakier

600 zł

czerwony lub biały

biały lub niebieski

867 zł

biały

Lakier metalizowany lub perłowy 1600–2400 zł 1900 zł 2328–2818 zł

Wyposażenie godne uwagi

System ochrony krawędzi drzwi 430 zł --- ---
Asystent pasa ruchu standard --- ---
17-calowe felgi standard 800 zł standard
Pakiety --- ---

999 zł

 

pakiet Comfort+ z automatyczną klimatyzacją, światłami diodowymi i przyciemnianymi szybami

* zestaw multimedialny z ekranem dotykowym na desce rozdzielczej

** tzw. nagłośnienie premium

Sprawdźmy ile finalnie kosztowałyby te samochody z preferowanym przez Kasię wyposażeniem dodatkowym w postaci czujników parkowania, tempomatu i z najtańszym, w miarę atrakcyjnym lakierem. Do hyundaia dobrałem 17-calowe felgi, natomiast do forda wspomnianą ochroną drzwi.

Zobacz również: Nowy Ford Edge (2018) - premiera w Genewie

Zdecydowanie najatrakcyjniej wypada hyundai, bo cena gotowego auta wyniosłaby tylko 57 800 zł, a nawet z podgrzewaniem siedzeń i kierownicy to była by kwota 58 800 zł. Dodam jeszcze, że koreańskie auto ma najlepsze warunki gwarancji.

Seat Ibiza FR

Najkrótszą gwarancję ma nieco droższy ford fiesta, który kosztowałby 59 630 zł. Gdyby zamówić pakiet podgrzewania siedzeń i przedniej szyby, cena wyniosłaby 60 230 zł, natomiast z podgrzewaniem siedzeń i kierownicy jak w Hyundaiu 60 630 zł. Auto byłoby więc droższe od Hyundaia o 1830 zł, ale w akceptowalnej cenie ma zestaw multimedialny z 6,5-calowym ekranem oraz asystenta pasa ruchu.

Hiszpańskie auto z najsłabszym silnikiem, ale za to z pięciodrzwiowym, najprzestronniejszym wnętrzem ze wspomnianymi dodatkami kosztowałoby 62 451 zł. To budżet trochę wykraczający poza przyjęte ramy, więc trudno mówić o dokupowaniu podgrzewanych siedzeń. Kasia mogłaby też wybrać wersję Excellence z czujnikami w standardzie i taki samochód kosztowałby 61 367 zł. Ale czy będzie wyglądał tak dobrze jak FR? Wątpię.

Podsumowanie

Ford Fiesta ST-Line

Finansowo najmniej atrakcyjnie wygląda seat, który jest technicznie najlepszym samochodem w tym towarzystwie – pięciodrzwiowe nadwozie, najprzestronniejsze wnętrze i największy bagażnik. Ford i hyundai pomimo różnicy w cenie są autami moim zdaniem na tym samym poziomie z powodu lepszego wyposażenia fiesty. Jednak gdyby Kasia zdecydowała się na Hyundaia, mogłaby kupić wersję 120-konną, która bez podgrzewania siedzeń i kierownicy kosztowałaby 61 000 zł.

Moim zdaniem najlepszym wyborem dla Kasi byłby Ford Fiesta ST-Line, który z racji wyposażenia i ceny powinien sprawić jej najwięcej przyjemności. Możliwe, że przez czerwony lakier będzie też najlepiej wyglądał, a to nie jest bez znaczenia. Najbardziej oryginalnym autem w zestawieniu i jednocześnie najtańszym (lub zamiast tego najbardziej dynamicznym) jest hyundai, który wcale nie stoi na przegranej pozycji. Zwłaszcza, że przez cały okres eksploatacji byłby objęty gwarancją. Najlepszy pod względem nadwozia i wnętrza seat niestety okazał się drogi, choć jest nieźle wyposażony.

Chcesz, żebyśmy pomogli również tobie? Zgłoś się za pomocą formularza i dokładnie sprecyzuj swoje potrzeby – im więcej informacji, tym lepiej.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Zaparowane szyby - przyczyny dokuczliwego problemu Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Kierowcy wciąż tego nie rozumieją Czy można wyeliminować dwumasowe koło zamachowe i jak to poprawnie zrobić? Dlaczego cofa się liczniki i jak sprawdzić przebieg? Jazda na rezerwie to spore ryzyko. Lepiej tankować wcześniej - szczególnie zimą Prawa na osiedlowym parkingu. Gdzie i w jaki sposób można parkować? 6 legalnych sposobów na mandaty Dlaczego należy zredukować bieg przed przyspieszeniem Trójkąt odblaskowy. W jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Najlepsze silniki Diesla w swoich klasach – które polecamy w samochodach używanych? Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Tysiące policjantów na drogach. Sprawdź, jakie mają prawa i obowiązki Kto może kierować ruchem drogowym? Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej? Wyjazd za granicę a obowiązkowe wyposażenie. Nie musisz mieć wszystkiego Strefa ruchu, zamieszkania i droga wewnętrzna. Poznaj przepisy Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Auto sprawne, ale nie można nim jeździć? Wady prawne samochodu Jak gasić pożar samochodu? Elektryczny hamulec postojowy – lepszy niż mechaniczny? Czy na pewno wiesz jak korzystać ze świateł w samochodzie? Trójkąt ostrzegawczy - wszystko co należy o nim wiedzieć

Popularne w tym tygodniu:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Kierowcy wciąż tego nie rozumieją Co zrobić, gdy nie możesz zapłacić za paliwo? Jest wiele rozwiązań LPG jako ekologiczne paliwo. To o nim powinno się dyskutować na szczycie klimatycznym Jazda na rezerwie to spore ryzyko. Lepiej tankować wcześniej - szczególnie zimą Dlaczego cofa się liczniki i jak sprawdzić przebieg? WP Pomaga: Solidny, pakowny samochód z salonu. Sprawdzamy, czy można jeszcze taki kupić Z "ksenonami" niedługo się pożegnamy. Wyprą je LED-y i... zwykłe żarówki Czy można wyeliminować dwumasowe koło zamachowe i jak to poprawnie zrobić? Autogaz zimą będzie droższy. Wyjaśniamy dlaczego Prawa na osiedlowym parkingu. Gdzie i w jaki sposób można parkować? Zaparowane szyby - przyczyny dokuczliwego problemu Instalacja LPG w nowym aucie, ale nie fabryczna. Sprawdzamy, czy takie ryzyko może się opłacać