WP Pomaga: specyficzne potrzeby i minivan do 25 tys. zł

Ten artykuł ma 5 stron:

Volkswagen Golf Plus

Pochodna Volkswagena Golfa V o nijakiej nazwie była produkowana w latach 2004–2014. Zatem w tym przypadku mówimy o autach raczej z początku produkcji, a nie z końcówki jak w Fordzie i Oplu. Warto jednak zaznaczyć, że Plus był produkowany dłużej niż Golf V i VI, a wnętrze jest inne niż w hatchbacku. Mówimy także o samochodzie, który dla pana Piotra ma jedną, ogromną zaletę – każdy mechanik go naprawi, a części można kupić niemal wszędzie.

Volkswagen Golf to klasyk polskiego rynku, ale wersja Plus nie jest już tak popularna.

Golf V nie słynie z dużej przestronności, ale w Plusie jest nieco lepiej ze względu na wysokie umieszczenie kanapy i podniesienie kabiny. Samochód na pewno spełni oczekiwania naszego czytelnika. Również jego żony, która nie będzie narzekała na prowadzenie. Sporo egzemplarzy ma niezłe wyposażenie, m.in. czujniki parkowania przydatne w mieście czy tempomat, który sprawdzi się w trasie.

Godna podkreślenia jest liczba schowków i praktycznych rozwiązań, jak przesuwana kanapa. Pod tym względem Golf jest lepszy od C-Maxa – również w zakresie jakości materiałów i wykonania, choć egzemplarze z większym przebiegiem mają wytarte niektóre przyciski. Niestety ustępuje Fordowi bagażnikiem i to znacznie, bo w Volkswagenie ma on pojemność 395 litrów. Ale to i tak sporo.

Po niemiecku poukładane wnętrze. Deska rozdzielcza nie przypomina tej z Golfa, za to trafiła później do Tiguana. Podobnie jak kokpit C-Maxa znalazł zastosowanie w Kudze.

Inną zaletą Golfa niż łatwy dostęp do serwisu i części zamiennych jest niewielka utrata wartości oraz niska awaryjność, za to wysoka trwałość ogólna. Nawet wielowahaczowe zawieszenie tylne nie wymaga większego serwisu przez przynajmniej 200 tys. km. Auto jest długowieczne pod warunkiem dobrego wyboru silnika.

Najlepszym motorem do tego samochodu jest benzynowy 1,6 8V MPI o mocy 102 KM. Nie jest co prawda demonem prędkości ani mistrzem ekonomii, ale za to słynie z wysokiej niezawodności i prostoty konstrukcji. Ponadto jest najlepszą jednostką z tego zestawienia do współpracy z instalacją gazową. Typową przypadłością silnika jest delikatne, niegroźne falowanie na niskich obrotach, ale można z tym jeździć i nie zawsze warto walczyć.

Volkswagen Golf Plus

Zobacz również: Nowy Ford Edge (2018) - premiera w Genewie

Silnik potrzebuje średnio 7–8 l benzyny na 100 km. Oszczędniejsza powinna być wersja 115-konna, ale uwaga! Ten motor jest już zupełnie inny. Ma bezpośredni wtrysk paliwa, nie nadaje się do instalacji gazowej i może być bardziej kosztowny w naprawach, za to oferuje lepsze osiągi. O ile ktoś może go wybrać, czego nie negujemy, o tyle panu Piotrowi zdecydowanie taki wybór odradzamy. Tak samo jak odradzamy zakup spotykanej na rynku wersji 1,4 MPI 80 KM. To za słaby silnik.

Jak wygląda rynek?

Golfów Plus jest dużo, ale dominują diesle. Jeśli chodzi o poszukiwaną wersję silnikową to znaleźliśmy około 70 ofert, z czego po odsianiu aut kosztujących powyżej zakładanej kwoty, zostaje raptem 40 samochodów. Nie jest więc źle, ale znalezienie ładnego egzemplarza może potrwać nieco dłużej niż w przypadku Forda i Opla.

W przypadku Volkswagena Pan Piotr będzie musiał się nastawić na zakup samochodu z rocznika 2005–2006, choć czasami trafia się coś z 2007 roku. Niestety nie ma co liczyć na wersje poliftowe z 2008. Nie jest to co prawda przepaść, ale Opla można kupić o 3–4 lata młodszego za mniejszą lub podobną kwotę. Uważamy, że realna cena zakupu Golfa Plus to około 20–22 tys. zł.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje Tanie używane samochody z silnikiem V8 - poradnik kupującego Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Używane Renault Clio III w pigułce Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2,0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używany Seat Ibiza III [2002-2008]: mały hatchback na różne okazje Szybkie minivany: rodzina nie musi się nudzić Używane Audi A3 8P [2003-2013]: nowoczesne auto, które można tanio utrzymać Trzy używane Land Rovery - trzy sposoby na tanią terenówkę. Uważaj na pułapki! Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Używane Renault Clio III: francuski maluch zaskakuje niezawodnością i niskimi kosztami Używany Citroën C4 Aircross [2012-2015] - poradnik kupującego Samochody pułapki: okazyjne w zakupie, drogie w utrzymaniu Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Osiem kabrioletów za 10 tys. zł Używany Volkswagen Golf IV - stworzony dla Polaka Używane, popularne SUV-y premium. Który z nich jest najlepszy? Sportowe wersje zwykłych samochodów mogą być pułapką Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.2] Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie

Popularne w tym tygodniu:

Używany Nissan X-Trail II (T31): japoński SUV z francuskim sercem. Dopracowany i niezawodny