WP Pomaga: specyficzne potrzeby i minivan do 25 tys. zł

Ten artykuł ma 5 stron:

Ford C-Max I

Ford C-Max ma swojego odpowiednika w segmencie C, a jest nim Focus II zaprezentowany nieco później. Auto produkowane w latach 2003–2009 dobrze odpowiada wymaganiom pana Piotra. Przede wszystkim jest wyższe od tradycyjnego kompaktu. Przestronność samochodu jest przeciętna w tym segmencie, ale wyższa pozycja siedząca pozwoli wygodnie podróżować. Z tyłu kanapa ma dość wyraźne wyprofilowania dla trzech pasażerów, co niestety ogranicza delikatnie wygodę podróżowania dwóm osobom. Bagażnik ma pojemność 460 litrów, co jest najlepszą wartością w naszym zestawieniu.

Bezwzględnie jeden z najlepiej jeżdżących minivanów do 25 tys. zł.

Ogromną zaletą Forda C-Maxa są właściwości jezdne. Niestety ma to także swoje odbicie w częstotliwości serwisowania, które, pomimo zastosowania wielowahaczowej tylnej osi, nie jest szczególnie drogie. Jednak nie zmienia to faktu, że za jeden wahacz trzeba zapłacić 100–200 zł, więc co 100–150 tys. km lub niedługo po zakupie trzeba będzie zostawić w warsztacie kilkaset złotych. Z wybranej przez nas trójki Ford wymaga najwięcej uwagi w tym obszarze.

C-Max trochę zawodzi jakościowo. Awarie elektryki zdarzają się stosunkowo często, a użytkownicy narzekają na szumiące lub skrzypiące uszczelki drzwi. Niestety wnętrze dość szybko się niszczy, jeżeli jest intensywnie eksploatowane. Sporo poprawiło się po liftingu, czyli w autach z roczników od 2007 w górę.

Nowoczesne wnętrze powinno przypaść do gustu naszemu czytelnikowi

Do samochodu montowano sprawdzone, dobre silniki benzynowe, a bazowym była jednostka 1,6 Duratec. Dopracowana i w miarę ekonomiczna, ale bez szału jeśli chodzi o dynamikę. Rozwija 105 KM, a od 2004 do 2007 r. była oferowana wersja 115-konna. Jest to już rozsądna moc do takiego auta. Zużycie paliwa powinno się mieścić przeciętnie w zakresie 7–8 l/100 km. Jedyną wadą tego silnika jest kiepska współpraca z instalacjami gazowymi, zatem odradzamy montaż, a tym bardziej zakup egzemplarzy z LPG.

Ford C-Max

Jak wygląda rynek?

Nie jest tak bogaty, jeżeli weźmiemy pod uwagę wymagania stawiane przez pana Piotra. Na rynku jest dużo diesli. Natomiast i tak jest w czym wybierać – aktualnie 60 ofert sprzedaży w kraju. Do kwoty 25 tys. zł można kupić każdy egzemplarz z dowolnego rocznika. Nasz czytelnik powinien bez problemu znaleźć takie auto za 20 tys. zł. lub nieco starsze za 15 tys. zł i pozostałą kwotę przeznaczyć na opłaty oraz serwis.

Zobacz również: Ford EcoSport - pierwsza jazda - zobacz nasz test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje Tanie używane samochody z silnikiem V8 - poradnik kupującego Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Używane Renault Clio III w pigułce Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2,0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używany Seat Ibiza III [2002-2008]: mały hatchback na różne okazje Szybkie minivany: rodzina nie musi się nudzić Używane Audi A3 8P [2003-2013]: nowoczesne auto, które można tanio utrzymać Trzy używane Land Rovery - trzy sposoby na tanią terenówkę. Uważaj na pułapki! Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Używane Renault Clio III: francuski maluch zaskakuje niezawodnością i niskimi kosztami Używany Citroën C4 Aircross [2012-2015] - poradnik kupującego Samochody pułapki: okazyjne w zakupie, drogie w utrzymaniu Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Osiem kabrioletów za 10 tys. zł Używany Volkswagen Golf IV - stworzony dla Polaka Używane, popularne SUV-y premium. Który z nich jest najlepszy? Sportowe wersje zwykłych samochodów mogą być pułapką Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.2] Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie

Popularne w tym tygodniu:

Używany Nissan X-Trail II (T31): japoński SUV z francuskim sercem. Dopracowany i niezawodny