Spacer po stoiku Škody na IAA Frankfurt 2017 - galeria zdjęć

Podczas odbywających się właśnie Międzynarodowych Targów Samochodowych we Frankfurcie Škoda pokazała jedną, bardzo istotną nowość oraz przedstawiła swoją wizję przyszłości przemysłu samochodowego. Propozycjom czeskiego giganta z pewnością warto przyjrzeć się bliżej.

Drugi i ostatni dzień prasowy trwających do 24 września targów IAA Frankfurt powoli dobiega końca. To dobra okazja by wrócić na jedno z najbardziej istotnych, z punktu widzenia polskiego rynku, stoisk - Škody. Czeska marka jest w tym roku w wyjątkowo dobrej formie. Pierwszy z dwójki wprowadzonych w 2017 SUV'ów, Kodiaq już odniósł rynkowy sukces, dzięki świetnej stylistyce, pokaźnym rozmiarom i rozsądnemu pozycjonowaniu rynkowemu. Jego pokazany właśnie światu mniejszy brat ma szanse na powtórzenie tego wyniku.

Dlaczego? Posiadający wiele rozwiązań, których nie oferują nawet pozornie dojrzalsze modele — jak choćby w pełni cyfrowy, konfigurowalny wyświetlacz zamiast tradycyjnych zegarów - Karoq to wyjątkowo atrakcyjna propozycja. Jego rozstaw osi wynosi 2638 mm, co zapewnia więcej niż wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów i bagażu (pojemność załadunkowa jest największa w klasie i wynosi 521 litrów). Karoq ma też wiele rozwiązań "Simply Clever", takich jak otwieranie bagażnika za pomocą umieszczonego pod zderzakiem czujnika — wystarczy przesunąć stopą pod samochodem, czy opcjonalny układ siedzeń VarioFlex z trójpodziałem siedzisk pozwalającym dowolnie modulować przestrzeń z tyłu auta.

To oczywiście nie wszystko. Należałoby jeszcze wspomnieć o module LTE, dzięki któremu wszyscy pasażerowie mogą być podłączeniu do generowanego przez samochód hotspotu i silnikach, których gama, niezależnie od paliwa jakim chcemy zasilać naszą Škodę (są trzy diesle i dwa silniki benzynowe), rozciąga się od 85 kW (115 KM) to 140 kW (190 KM).

Uporządkowane wnętrze bez zbędnej ilości ozdobników - to wizytówka Karoqa

Najlepsze na koniec. Prototyp Vision E, który już niedługo ma być wdrażany do produkcji. Oczywiście jego forma znacznie się zmieni, ale już dziś można na jego przykładzie spekulować na temat oferty samochodów elektrycznych Škody, wykorzystania przez nią zaawansowanych systemów umożliwiających autonomiczną jazdę oraz "bajerów" takich jak sterowanie głosem i gestem, które właściwie są tuż za rogiem. Czy Vision E to rodzaj Kodiaqa Coupe? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać.

W tzw. "międzyczasie" zapraszamy na fotograficzny spacer po stoisku firmy z Mladá Boleslav…

Artykuł powstał we współpracy z marką Škoda

20170912_164931
360-KODIAQ-SPORTLINE
20170912_165501
360-KAROQ
20170912_165126
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Relacje:

Być jak Walter Röhrl - czyli czego uczą w szkołach jazdy Porsche? Wspomnienie lata i nowego Volvo XC60. SUV-a, który ma podbić rynek Dla amatorów szybkiej i terenowej jazdy. Dwie nowe, specjalne wersje Škody Kodiaq Miejski crossover i 310-konny hot-hatch. Ważne nowości od Seata Na żywo - nowości Škody na IAA Frankfurt 2017 W podróży z Peugeot 308 - odcinek pierwszy: przegląd O odwadze do bycia innym. Historia John Cooper Works Forza Italia 2017 – wyjątkowy świat włoskiej motoryzacji Szybcy i starzy - w Anglii wyścigi zabytków przyciągają tłumy Sprawdzian gran turismo: Lexus LC500h na Przełęczy Splügen Audi R8 nie powstaje w zwykłej fabryce. Poznajcie tajemnice wyjątkowej manufaktury Samochód autonomiczny à la Hyundai: pierwsza jazda Ioniqiem bez kierowcy Santa Fe & Tucson - porównanie wideo Nowe XC60 w regatach na ulicach Gdyni: urządzamy nasz własny Volvo Sailing Day! Żywioł, walka i wyścig z czasem. Volvo Gdynia Sailing Days i nasza misja w nowym XC60 Wodny świat - ucieczka od rzeczywistości na pokładzie Hyundaia Tucsona Tucson do zadań specjalnych - pomogliśmy w starcie zespołowi Hyundai WRC Hyundaiem przez Antarktydę: jak wnuk Shackletona przeszedł do historii Jak wygrywa się w Goodwood - kulisy festiwalu okiem zespołu Arrinera Racing Audi Q5 po Szwajcarii: kolejka, snycerstwo i Rivendell Audi Q5 po Szwajcarii: wrotami Alp, śladami Bonda i na lodowiec Ford GT na 24 h Le Mans - jak wygląda praca zespołu od zaplecza? Audi Q5 po Szwajcarii: jak we Włoszech Orlen 74. Rajd Polski 2017: Walka do samego końca - relacja

Popularne w tym tygodniu:

Trzy kroki, by Aston Martin znowu błyszczał. Andy Palmer zdradza nam plany na przyszłość