Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Porsche Cayenne (2017) - premiera najbardziej zaawansowanego SUV-a świata

Porsche zaprezentowało kolejną generację modelu Cayenne. Gruntownie zmodernizowane, jest bodaj najbardziej zaawansowanym technicznie SUV-em na świecie.

Nadwozie wydłużono 63 mm, ale nie zmieniono rozstawu osi, który wciąż wynosi 2895 mm. Obniżono natomiast o 9 mm linię dachu. Pojemność bagażnika wzrosła o 100 l - z 670 do 770 l. Samochód jest lżejszy o 55 kg od poprzednika.
fot. mat. prasowe

Nadwozie wydłużono 63 mm, ale nie zmieniono rozstawu osi, który wciąż wynosi 2895 mm. Obniżono natomiast o 9 mm linię dachu. Pojemność bagażnika wzrosła o 100 l - z 670 do 770 l. Samochód jest lżejszy o 55 kg od poprzednika.

Najciekawiej wygląda podwozie. Opcjonalne miechy powietrzne współpracują z amortyzatorami adaptacyjnymi, które są zasilane 48-woltową instalacją elektryczną. Do tego tylna oś skrętna jak w 911 i Panamerze. Kolejną nowością są hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), czyli żeliwne tarcze z warstwą węglika wolframu, która zwiększa tarcie, a jednocześnie pozwala ograniczyć zużycie oraz pylenie hamulców.
fot. mat. prasowe

Najciekawiej wygląda podwozie. Opcjonalne miechy powietrzne współpracują z amortyzatorami adaptacyjnymi, które są zasilane 48-woltową instalacją elektryczną. Do tego tylna oś skrętna jak w 911 i Panamerze. Kolejną nowością są hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), czyli żeliwne tarcze z warstwą węglika wolframu, która zwiększa tarcie, a jednocześnie pozwala ograniczyć zużycie oraz pylenie hamulców.

Porsche Cayenne początkowo będzie napędzane silnikiem benzynowym 3.0 V6 turbo o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Druga jednostka w Cayenne S to również motor V6, ale biturbo, o pojemności 2,9 litra, znany z Audi RS 5. Osiąga moc 440 KM i moment obrotowy 550 Nm, co zapewnia przyspieszenie 4,9 s do setki z pakietem Sport Chrono. Silniki współpracują z całkowicie nową skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach.
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne początkowo będzie napędzane silnikiem benzynowym 3.0 V6 turbo o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Druga jednostka w Cayenne S to również motor V6, ale biturbo, o pojemności 2,9 litra, znany z Audi RS 5. Osiąga moc 440 KM i moment obrotowy 550 Nm, co zapewnia przyspieszenie 4,9 s do setki z pakietem Sport Chrono. Silniki współpracują z całkowicie nową skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach.

Porsche Cayenne to typowo szosowy SUV, ale mimo to otrzymał cztery programy do jazdy po bezdrożach: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pneumatyczne zawieszenie pozwala podnieść prześwit.
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne to typowo szosowy SUV, ale mimo to otrzymał cztery programy do jazdy po bezdrożach: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pneumatyczne zawieszenie pozwala podnieść prześwit.

Sercem nowej deski rozdzielczej jest 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Porsche Communication Management, który zadebiutował w nowej Panamerze. Na konsoli środkowej liczne przyciski zastąpiono polami dotykowymi, ale wciąż najważniejsze funkcje obsługuje się instrumentami analogowymi.
fot. mat. prasowe

Sercem nowej deski rozdzielczej jest 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Porsche Communication Management, który zadebiutował w nowej Panamerze. Na konsoli środkowej liczne przyciski zastąpiono polami dotykowymi, ale wciąż najważniejsze funkcje obsługuje się instrumentami analogowymi.

Porsche Cayenne już można zamawiać. W Polsce kosztuje od 359 120 zł, natomiast Cayenne S wyceniono na 451 320 zł.
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne już można zamawiać. W Polsce kosztuje od 359 120 zł, natomiast Cayenne S wyceniono na 451 320 zł.

Zobacz również: Ford Edge 2.0 TDCI Biturbo Sport (2016) - test

Porsche Cayenne (2017)
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne (2017)

Porsche Cayenne (2017)
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne (2017)

Porsche Cayenne (2017)
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne (2017)

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Odświeżony Mercedes-Benz GLA (2017): skromne zmiany i nowa wersja silnikowa 250 wystawców i 78.000 metrów kwadratowych [mega galeria] BMW Serii M - zrodzone z mocy [galeria] Dörr McLaren 650S Nürburgring Edition - wersja specjalna z Niemiec Kolekcja Ford Performance Jima Clicka wystawiona na sprzedaż Škoda Suberb L&K o mocy 280 KM - czy najdroższy model czeskiej marki jest też najlepszy? Toyota GT86 Yellow Limited - sportowy kanarek dla Japonii Lotus Exos T125 w Monterey. Znaleźli się pierwsi nabywcy?! [galeria] Najpiękniejsze hostessy 2010 roku! [galeria] W poślizgu | Galerie Czytelników Ford Mustang 1965 shooting brake – sportowy klasyk w przebraniu kombi [galeria i wideo] Samochody-maskotki drużyn na Euro 2016 - tylko w świecie wirtualnym