Porsche Cayenne (2017) - premiera najbardziej zaawansowanego SUV-a świata

Porsche zaprezentowało kolejną generację modelu Cayenne. Gruntownie zmodernizowane, jest bodaj najbardziej zaawansowanym technicznie SUV-em na świecie.

Nadwozie wydłużono 63 mm, ale nie zmieniono rozstawu osi, który wciąż wynosi 2895 mm. Obniżono natomiast o 9 mm linię dachu. Pojemność bagażnika wzrosła o 100 l - z 670 do 770 l. Samochód jest lżejszy o 55 kg od poprzednika.
fot. mat. prasowe

Nadwozie wydłużono 63 mm, ale nie zmieniono rozstawu osi, który wciąż wynosi 2895 mm. Obniżono natomiast o 9 mm linię dachu. Pojemność bagażnika wzrosła o 100 l - z 670 do 770 l. Samochód jest lżejszy o 55 kg od poprzednika.

Najciekawiej wygląda podwozie. Opcjonalne miechy powietrzne współpracują z amortyzatorami adaptacyjnymi, które są zasilane 48-woltową instalacją elektryczną. Do tego tylna oś skrętna jak w 911 i Panamerze. Kolejną nowością są hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), czyli żeliwne tarcze z warstwą węglika wolframu, która zwiększa tarcie, a jednocześnie pozwala ograniczyć zużycie oraz pylenie hamulców.
fot. mat. prasowe

Najciekawiej wygląda podwozie. Opcjonalne miechy powietrzne współpracują z amortyzatorami adaptacyjnymi, które są zasilane 48-woltową instalacją elektryczną. Do tego tylna oś skrętna jak w 911 i Panamerze. Kolejną nowością są hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), czyli żeliwne tarcze z warstwą węglika wolframu, która zwiększa tarcie, a jednocześnie pozwala ograniczyć zużycie oraz pylenie hamulców.

Porsche Cayenne początkowo będzie napędzane silnikiem benzynowym 3.0 V6 turbo o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Druga jednostka w Cayenne S to również motor V6, ale biturbo, o pojemności 2,9 litra, znany z Audi RS 5. Osiąga moc 440 KM i moment obrotowy 550 Nm, co zapewnia przyspieszenie 4,9 s do setki z pakietem Sport Chrono. Silniki współpracują z całkowicie nową skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach.
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne początkowo będzie napędzane silnikiem benzynowym 3.0 V6 turbo o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Druga jednostka w Cayenne S to również motor V6, ale biturbo, o pojemności 2,9 litra, znany z Audi RS 5. Osiąga moc 440 KM i moment obrotowy 550 Nm, co zapewnia przyspieszenie 4,9 s do setki z pakietem Sport Chrono. Silniki współpracują z całkowicie nową skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach.

Porsche Cayenne to typowo szosowy SUV, ale mimo to otrzymał cztery programy do jazdy po bezdrożach: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pneumatyczne zawieszenie pozwala podnieść prześwit.
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne to typowo szosowy SUV, ale mimo to otrzymał cztery programy do jazdy po bezdrożach: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pneumatyczne zawieszenie pozwala podnieść prześwit.

Sercem nowej deski rozdzielczej jest 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Porsche Communication Management, który zadebiutował w nowej Panamerze. Na konsoli środkowej liczne przyciski zastąpiono polami dotykowymi, ale wciąż najważniejsze funkcje obsługuje się instrumentami analogowymi.
fot. mat. prasowe

Sercem nowej deski rozdzielczej jest 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Porsche Communication Management, który zadebiutował w nowej Panamerze. Na konsoli środkowej liczne przyciski zastąpiono polami dotykowymi, ale wciąż najważniejsze funkcje obsługuje się instrumentami analogowymi.

Porsche Cayenne już można zamawiać. W Polsce kosztuje od 359 120 zł, natomiast Cayenne S wyceniono na 451 320 zł.
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne już można zamawiać. W Polsce kosztuje od 359 120 zł, natomiast Cayenne S wyceniono na 451 320 zł.

Zobacz również: Nowe Volvo XC90 T8 Excellence (2016) - test

Porsche Cayenne (2017)
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne (2017)

Porsche Cayenne (2017)
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne (2017)

Porsche Cayenne (2017)
fot. mat. prasowe

Porsche Cayenne (2017)

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Nowe Porsche Cayenne przed premierą. Co się zmieniło? Infiniti Prototype 09 (2017): wyścigówka z przeszłości z napędem przyszłości Koncepcje bolidów przyszłości w barwach z przeszłości. Czy wyobrażasz to sobie? Volvo XC60 - galeria zdjęć z wyprawy na Volvo Gdynia Sailing Days Kolejny Ford Ranger zbudowany przez Polaków w Wielkiej Brytanii Poznaj nowego McLarena 570S Spider. Groźny konkurent Porsche 911 Turbo Hyundai i30 N (2017) - premiera Nowe Maserati GranTurismo i GranCabrio (2017) - premiera Porsche 911 GT2 RS (2017) - premiera BMW X5 M i X6 M Black Fire Edition - sportowe SUV-y dla indywidualistów Aston Martin DB11 V8 (2017) - premiera Jaguar XE SV Project 8 (2017) - premiera Seat Arona (2017) - premiera BMW X3 (2017) - premiera 24 h Le Mans 2017 - zdjęcia z wyścigu Volkswagen Polo VI (2017) - premiera Corvette C3 - Born in the USA BMW Serii 6 Gran Turismo (2017) - premiera Citroën C3 Aircross (2017) - premiera Hyundai Kona (2017) - premiera Volkswagen Arteon - poznaj każdy jego detal Volkswagen up! GTI (2018) - premiera G-Power M3 GT2 S Hurricane (2017) - BMW na Nürburgring i na co dzień Ford F-150 Super Snake (2017): ciężarówka z osiągami supersportowca

Popularne w tym tygodniu:

Dzisiejsze samochody jak sprzed lat. 7 przykładów, jak mogłyby wyglądać Nowy Chevrolet Corvette ZR1. Amerykański król powraca 5 świetnych aut, których nie kupisz w Polsce. Byłyby u nas bezkonkurencyjne