Najpopularniejsze crossovery segmentu B w Europie. Dominują Francuzi

Francuzi nigdy nie produkowali samochodów terenowych na masową skalę, a nawet ich SUV-y rzadko mają napęd na cztery koła. Jednak w kategorii miejskich crossoverów brylują.

Renault Captur

Renault Captur (fot. mat. prasowe)

Miejskie crossovera można zdefiniować jako niedużego SUV-a, który nie musi się wykazywać właściwościami terenowymi, nie musi i zwykle nie ma napędu na cztery koła, za to wygląda na takiego, który pokona większe przeszkody niż zwykła osobówka, a kosztuje tyle co tradycyjny kompakt. Organizacja Jato Dynamics prześwietlająca rynek samochodów, określa ten segment mianem subkompaktowych SUV-ów (B-SUV). Obecnie producenci biją się w tej klasie o klienta, a wygrywają głównie auta francuskie lub z Francuzami związane.

Numerem jeden od dłuższego czasu jest Renault Captur, czyli w pewnym sensie mniejszy krewniak lidera w segmencie C – Nissana Qashqaia. Choć Capturowi technicznie bliżej do Renault Clio, to koncepcyjnie jest brat Nissana Juke'a. W pierwszej połowie roku 2017 sprzedano 112 263 tych aut. Wynik powyżej 100 000 osiągnął jeszcze tylko jeden model – Peugeot 2008 (105 138 egzemplarzy). Francuzi dominują zatem na rynku europejskim.

Peugeot 2008

W pierwszej trójce znalazł się też samochód niemiecki, ale już teraz z koncernu należącego do francuskiej Grupy PSA. To Opel Mokka, któremu niebawem może zagrozić Opel Crossland X, powstały we współpracy z Francuzami. Jest to samochód bazujący na podzespołach Peugeota 2008, w przystępnej cenie i całkowicie świeży, zatem jest szansa na dobry wynik.

Czwarte miejsce należy do Dacii Duster, czyli modelu z francusko-japońskiego aliansu Renault-Nissan. W Polsce to numer jeden w kategorii SUV/crossover. Jak widać jest także ceniony w innych krajach i to bardziej niż nowy, mocny gracz czystej krwi japońskiej – Toyota C-HR. W naszym kraju również ten model znajduje się wysoko — zajmuje w całym segmencie aut uterenowionych czwarte miejsce.

Na kolejnych pozycjach mamy Fiata 500X oraz Nissana Juke'a, a za nimi pierwsze auto marki premium – Audi Q2. To również nowość, czyli model którego nie było w zeszłorocznym zestawieniu pierwszego półrocza. Niemcy sprzedali go w liczbie 42 263 egzemplarzy, a to lepszy wynik od zamykających pierwszą dziesiątkę Jeepa Renegade'a i dużo tańszego od nich Suzuki Vitary. Przy tym warto zauważyć, że Q2 to jedyny model z całej Grupy Volkswagena jaki można obecnie kupić. Seat Arona i Skoda Karoq jeszcze nie są sprzedawane, a sam Volkswagen dopiero co pokazał T-Roca.

Zupełnie nie znany w Polsce, ale dość popularny w Europie Ford Ecosport

Warto wspomnieć o jeszcze jednym modelu, którego co prawda nie znajdziemy w top10, ale i tak jest wysoko, bo na dwunastym miejscu. To zupełnie nieznany u nas Ford EcoSport, który odnotował największy wzrost sprzedaży z czołowej piętnastki. Klienci kupili bowiem o 16,4 proc. więcej tych samochodów niż w analogicznym okresie 2016 r., przy czym cały segment B-SUV zyskuje na popularności w tempie 13 proc.

Zobacz również: Ford Edge 2.0 TDCI Biturbo Sport (2016) - test

Forda Ecosport można kupić w Niemczech za 17 990 euro. To cena, która plasuje go pomiędzy modelem B-Max a tradycyjnym, popularnym Focusem. Najtańszym autem zestawienia jest Dacia Duster, którą w Polsce można kupić w wersji podstawowej za kwotę 39 900 zł.

Najlepiej sprzedające się SUV-y segmentu B (crossovery) w Europie

Pozycja

w Europie

Model

sprzedaż

w Europie

1.  Renault Captur 112 263
2. Peugeot 2008 105 138
3. Opel Mokka 96 341
4. Dacia Duster 74 011
5. Toyota C-HR 61 544
6.  Fiat 500X 52 814
7. Nissan Juke 50 764 
8. Audi Q2 42 263
9. Jeep Renegade 42 261
10. Suzuki Vitara 38 389
dane za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2017

Które SUV-y sprzedają się najlepiej w Europie? Zupełnie inne niż w Polsce

Firma JATO Dynamics podsumowała pierwsze półrocze rynku samochodowego w Europie. Najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem jest C-SUV, czyli…

Źródło: Samar

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Będą ostrzejsze Toyoty. Premiera już w przyszłym miesiącu Obowiązkowe wyposażenie samochodu od 2018 roku Uwaga na kontrole - dziś europejska akcja "Prędkość" 85 000 kolizji i wypadków mniej dzięki asystentowi pasa ruchu Autosan kontra MAN: porównanie autobusów polskiego i niemieckiego producenta Następca Suzuki Jimny będzie prawdziwą terenówką. Bez żadnej konkurencji Problemy ze słynnym trio? Amazon szuka nowego prowadzącego Nawet Aston Martin wie, że nie chcesz DB11 z V8. Nietypowa pozycja w konfiguratorze Mercedes zapłaci za zezłomowanie starego auta Jak powstawała nowa Mazda MX-5? Historia odświeżania legendy Wygląda spektakularnie, jak jeździ? Pierwsze spotkanie z Lexusem LC Audi wprowadza nowe oznaczenia silników. Również ogromne zamieszanie Oto zwycięzca Konkursu Elegancji w Pebble Beach Do widzenia, Californio. Ferrari pokazało Portofino Tak mogłaby wyglądać nowa Alfa Romeo Giulietta. Ale nie będzie Które SUV-y sprzedają się najlepiej w Europie? Zupełnie inne niż w Polsce Lżejsze, mocniejsze, szybsze. Takie jest nowe BMW M5 Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu Największe spadki na rynku osobówek. Tych aut klienci nie mogą lub nie chcą mieć Car Sharing w Polsce. Jak Warszawa wygląda na tle europejskich stolic? Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Tak mają wyglądać nowe BMW. Concept Z4 zdradza plany marki Pojazdy autonomiczne bezpieczniejsze od prowadzonych przez człowieka? Naukowcy to wykluczają

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji