Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Trzy używane Land Rovery - trzy sposoby na tanią terenówkę. Uważaj na pułapki!

Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad zakupem niedrogiego, używanego auta terenowego lub SUV-a, prawdopodobnie przez myśl przeszła ci marka Land Rover. Najpewniej pojawiło się także pytanie: dlaczego ceny są tak niskie w porównaniu z innymi? Niestety prawie wszystkie modele to w pewnym sensie pułapki finansowe. Sprawdź dlaczego.

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander (fot. mat. prasowe)

Ten artykuł ma 4 strony:

Określenie samochód terenowy jest względne i mocno subiektywne. Dla każdego może oznaczać inny rodzaj pojazdu. Jednej osobie wystarczy napęd na cztery koła i podniesione zawieszenie, by sprostać bezdrożom, z jakimi się zmaga. Inni oczekują reduktora, sztywnych mostów i możliwości modyfikacji. Jeszcze inni szukają wygodnego SUV-a, który równie dobrze spisze się w terenie jak i na szosie.

Land Rover Discovery II

Land Rover od początku swojego istnienia sprzedaje wyłącznie samochody terenowe i uterenowione, a dzięki temu, że Brytyjczycy byli jednymi z prekursorów segmentu SUV-ów (w tym Freelendera), możemy — mając do wydania od 20 do 30 tys. zł — kupić każdy rodzaj pojazdu, jaki oferowali wyspiarze. Zarówno prawdziwą terenówkę jak i wygodną, terenową limuzynę, czy crossovera, będącego alternatywą dla zwykłej osobówki. Dociekliwi zadadzą pytanie: dlaczego tylko Defendera tak trudno znaleźć za podobne pieniądze?

Odpowiedź jest prosta i na pewno spodoba się purystom: bo to jedyny, prawdziwy, bezkompromisowy i oryginalny samochód terenowy marki Land Rover. Pozostałe to jego substytuty, będące jednocześnie kompromisem pomiędzy wygodą i właściwościami do jazdy po bezdrożach a kosztami produkcji. Z tego też powodu, każdy inny Land Rover może być potencjalnie finansową pułapką.

Zobacz również: Autocentrum: VW Autonomia

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Duży przebieg to nie problem. Współczesne silniki, które znoszą nawet 500 tys. km 1,9 TDI vs. 1,8 T – porównanie kosztów [część 2] Używane Volvo XC90 I [2003-2014] – poradnik kupującego Jeep Grand Cherokee ZJ/ZG [awarie i problemy] Używany Citroën Xantia – awarie i problemy Honda S2000 vs Mazda RX-8 [awarie i problemy] Awarie i problemy: Audi A4 B6 Używana Toyota Avensis II [2003-2008] - poradnik kupującego BMW Serii 3 E46 [z drugiej ręki] Seat Ateca tańszy niż konkurencja z grupy VAG. Prześwietlamy ofertę Hiszpanów Kia Sorento I [awarie i problemy] Używany Ford Fiesta Mk7 1,25 Duratec (2008-2012) - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Benzyna czy diesel? Podpowiadamy, co wybrać w 20 autach używanych Najbardziej niezawodne rodzinne SUV-y według "What Car?". I te, które psują się najczęściej Używana Kia Cee’d II w pigułce. Tańsza alternatywa nie jest zła Używana Toyota Auris I w pigułce: pewna jak śmierć i podatki Używany Peugeot 308 II - dobry kompakt z dieslem