Amerykańskie samochody, których nie kupisz w Polsce

Amerykański krajobraz motoryzacyjny jest w dużym stopniu inny niż ten europejski. Nawet japońskie marki oferują w USA inne modele. Postanowiliśmy się jednak przyjrzeć najciekawszym modelom lokalnych marek.

Shutterstock/barteverett

Ten artykuł ma 8 stron:

W Europie większość amerykańskich marek jest nieobecna. Jest oczywiście Ford, który dopiero ostatnio wprowadził globalną politykę i w znacznej części oferuje te same modele (choć po odpowiednich zmianach). Oprócz tego bez problemu kupimy samochody Jeepa, który należy do koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Jeszcze kilka lat temu na Starym Kontynencie obecny był też Chevrolet, który mimo rosnącej popularności został wycofany przez General Motors. Natomiast liczne inne marki to u nas całkowita egzotyka.

Auta amerykańskich producentów czasami się u nas pojawiają, ale jest to efekt importu z USA. Czy ma on sens? Samochody za oceanem są tańsze w zakupie – wynika to z niższych podatków, ale też z faktu, że często w Ameryce klienci nie oczekują np. tak wysokiej jakości materiałów wykończeniowych. Jednak przywiezienie ich do Europy, dokonanie opłat i niezbędnych modyfikacji powoduje, że w większości przypadków jest to nieopłacalne.

Dlatego z USA sprowadzane są na ogół trzy rodzaje samochodów. Pierwszym są oczywiście klasyki, które u nas zawsze przyciągają wzrok. Nawet popularne amerykańskie modele w Europie stają się rzadkimi okazami. Druga kategoria to droższe i nietypowe modele, którymi interesują się fascynaci motoryzacji. Ostatnią grupą są niestety auta powypadkowe. Nie jest rzadkością, że całkowicie rozbity samochód trafia z Ameryki do Polski i w jakimś warsztacie dostaje drugie życie.

Wracając jednak do tematu ciekawych i popularnych w Ameryce samochodów, na kolejnych stronach prezentujemy wybrane modele producentów rodem z USA, których nie dostaniemy w Polsce.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Pękanie sprężyn zawieszenia to plaga w starszych autach. Kierowcy nawet nie wiedzą o usterce Na to zwróć uwagę, gdy wypożyczasz auto. Nie daj się oszukać Co to jest ubezpieczenie GAP i czy warto je mieć? Ile kosztuje przerobienie Audi na 500KM? Zagraniczne przepisy, które mogą zaskoczyć Kupujesz używane części - co z gwarancją? Automatyczna skrzynia to ryzyko, ale i komfort Zielona karta: zapomniany, ale potrzebny dokument Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Ptasie odchody szczególnie niebezpieczne latem Co potrafi oszukać policyjny alkomat? Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Sprzedajesz samochód na zagranicznej stronie? Uważaj na oszustów Samochody do ślubu - co trzeba wiedzieć przed wynajmem Tradycyjna nawigacja umarła? Jeszcze nie do końca Dacia z fabryczną instalacją gazową. Czy opłaca się kupić? Zatrzymanie prawa jazdy za granicą: co dalej? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak oszczędzać paliwo z głową? Rowerzyści nie są bez winy: jakie wykroczenia popełniają najczęściej?

Popularne w tym tygodniu:

Jaki pas ruchu zająć na rondzie? Możesz być winnym kolizji, jeżeli ktoś jedzie nieprawidłowo Kończy się paliwo i co dalej? Jazda na rezerwie to spore ryzyko Jesienią i zimą tankuj do pełna. Unikniesz kłopotów Rezygnacja z samochodu sposobem na kupno mieszkania? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Czego nie wiesz o kole dojazdowym? Wyniki naszej sondy pokazują, że sporo Akcja serwisowa Volkswagena w związku z aferą spalinową. Jak to wygląda z punktu widzenia użytkownika auta? SUV-y i crossovery w Grupie Volkswagena. Co jest czym? Wypłaty odszkodowań z OC: ubezpieczyciele wciąż oszukują Jak postępować w przypadku awarii samochodu na autostradzie? Możesz więcej niż myślisz Test opon zimowych GTU 2017: ogumienie dla SUV-a WP Pomaga: atrakcyjne auto segmentu B w cenie podstawowego kompaktu