Sprawdzanie koloru w słońcu i próbowanie skór – tak zamawia się Rolls-Royce'a

Kupowanie Rolls-Royce’a nie jest czymś, co większość z nas będzie mogła doświadczyć na własnej skórze. Całe szczęście znalazł się ktoś, kto uchylił rąbka tajemnicy jak wygląda proces zamawiania maszyn z Goodwood.

Odkąd Rolls-Royce zapowiedział nowego Phantoma nie mogę przestać myśleć o tym samochodzie. Co prawda jest rozmiaru małego kraju, więc zaparkowanie go w zatłoczonej Warszawie będzie graniczyć z cudem. Pewnie pali tyle co cała flota w przeciętnej korporacji, a to nie jest dobra wiadomość przy rosnących cenach paliwa. Do tego kosztuje niemało, co również utrudnia zracjonalizowanie zakupu.

Nie można mu jednak odmówić prezencji i luksusu. Tylko czym dzisiaj jest ten luksus? To już nie tylko wygodne fotele i zawieszenie, to można znaleźć u innych. Rolls-Royce oferuje klientom niespotykany poziom personalizacji. Na wideo udostępnionym przez Goodwood Road & Racing przedstawiciel Nick Osy de Zegwaart zabiera nas w wycieczkę po studio, gdzie jego goście mogą zaprojektować własny samochód.

Zaczyna się od kolorów nadwozia. Proponowana paleta jest w zasadzie nielimitowana – RR przygotuje dowolną barwę jakiej zażyczy sobie klient. Kiedy już zdecyduje się na kombinację, Nick zabierze próbkę kształtem przypominającą samochód pod specjalną lampę. Symuluje ona barwę z jaką słońce świeci w dowolnej części świata. Zaoszczędzi to przykrej niespodzianki, gdy okaże się, że odcień Rolls-Royce’a w kolorze Bałtyku uchwyconego 13 kwietnia zeszłego roku patrząc z najwyższego piętra Grand Hotelu w Sopocie nie pokrywa się z fotografią, ponieważ promienie słoneczne psują efekt.

Gdyby tego było za mało, klienci mogą dostać jakiś znak rozpoznawczy do nadwozia swojego samochodu. Zazwyczaj zawiera się w coachline, charakterystycznym pasku ciągnącym się przez całą długość Rolls-Royce’a. Do dzisiaj maluje go tylko jeden pracownik firmy, Mark Court. Używa do tego specjalnego pędzla z długiego włosia z wiewiórczego ogona. Podobno taki jest najlepszy.

Poprzedni Phantom ciągle wyróżnia się na tle innych samochodów

Kiedy zamawiający wybierze jak utrudni pracę Courtowi, przechodzi do wnętrza. Tutaj czekają dziesiątki różnych nici i materiałów wykorzystywane do obicia foteli i deski rozdzielczej. Naturalnie najwięcej możliwości jest przy skórach: oprócz koloru można zdecydować z czego ta skóra ma być. Do wyboru ponownie jest wszystko, od aligatora do strusia. Również we wnętrzu można dodać własny emblemat lub inicjały.

I gdy myślisz, że to już koniec, Nick przypomina o słynnej parasolce chowanej w drzwiach samochodów z Goodwood. Mój ulubiony „bajer” w Rolls-Royce’ach również może być personalizowany. Co prawda na wideo pokazano tylko różne kolory, ale zakładam, że gdyby poprosić o rączkę wykonaną ze specjalnego drewna z grawerowanymi inicjałami nikt nie odmówi jej przygotowania.

Trudno o bardziej komfortowe miejsce w samochodzie. Szczególnie, że można je dopasować do własnych preferencji

Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Cały proces jest tak rozbudowany, by samochód mógł mieć swój własny motyw. Pewnie, klient zamawia „ogólnie” dostępnego Rolls-Royce’a, ale personalizacja sprawia, że każdy egzemplarz jest niepowtarzalny.

Rolls-Royce Phantom Series II — test, opinia, spalanie, cena

Rolls-Royce Phantom to najbardziej konserwatywna i zarazem luksusowa limuzyna na świecie, która składana jest od 13 lat w niemal niezmienionej formie, a…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Następca Astona Martina V8 Vantage prawie ukończony BMW zdradzi przyszłość Z4 Cichy wydech w Mustangu, żeby nie wkurzać sąsiadów Od 2040 roku zakaz sprzedaży samochodów spalinowych w Wielkiej Brytanii i Francji Nowy Rolls-Royce Phantom oficjalnie: poznaj godnego następcę króla luksusu Nowy Mustang będzie przyspieszał szybciej niż Porsche 911 Carrera Myśleli, że to zabawne. Zniszczyli auto niepełnosprawnemu dziecku Ciekawostka z ogłoszenia – nietypowa honda z wielkim przebiegiem Wygrały plebiscyt Car Of The Year. Sprawdziliśmy, jak sprawują się po latach J.D. Power: samochody, które sprawiają najmniej kłopotów Nowa Toyota Supra przyłapana na Nurburgringu Świat wyścigów długodystansowych oczami Porsche 6h Nürburgring (2017) - Porsche triumfuje w kolejnej rundzie WEC Przejechał ponad 2 mln sto tysięcy kilometrów i się nie poddaje Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców? Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Terenówka rozbiła mu auto. Po wypadku kupił identycznego starego mercedesa "Bestia" po raz kolejny pojawi się na polskich ulicach Chiński Lynk & Co O1 na europejskich ulicach Skoda szybsza niż Porsche, ale z zewnątrz tego nie widać Audi Sport: SUV spod znaku RS ważniejszy od samochodów sportowych Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość

Popularne w tym tygodniu:

Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Pasy bezpieczeństwa mogą zrobić krzywdę. Aby tego uniknąć wystarczy pamiętać o jednym szczególe "Szybcy i wściekli" powrócą do kin. Znamy datę premiery dziewiątej części Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące