Poradniki i mechanikaIle kosztuje przerobienie Audi na 500KM?

Ile kosztuje przerobienie Audi na 500KM?

Audi S4 B8
Audi S4 B8
Źródło zdjęć: © fot. Best Performance
Jakub Tujaka
31.07.2017 12:27, aktualizacja: 30.03.2023 11:17

Przynajmniej raz w tygodniu w częstochowskiej firmie zajmującej się tunningiem pojawia się klient, który chce mieć w swoim aucie ponad 500 KM. Jest kilka sposobów, na osiągnięcie takiego wyniku. Wszystko zależy od zasobności portfela właściciela auta. Ile kosztuje taka modyfikacja?

Ludzie zaczęli się ścigać od momentu, kiedy powstał drugi samochód. Niezależnie od tego, czy auto ma napęd na przód, na tył, czy też na cztery koła, prawdziwy miłośnik motoryzacji zawsze chce, żeby wóz jechał szybciej i wyprzedzał innych.

Nie każdego stać na kupowanie co chwilę szybszego auta, ale jest sposób na to, żeby wóz którym akurat jeździmy miał znacznie więcej mocy i potrafił zaskoczyć przyspieszeniem.

Nie odkryję Ameryki na nowo, jak napiszę, że chodzi o tuning. Ale czasy się zmieniają i sposoby modyfikowania aut też. Jedną drogą jest wymiana silnika na większy, a inną obudowanie jednostki napędowej osprzętem, który będzie w stanie wygenerować dodatkowe konie mechaniczne.

Doskonałym przykładem na ten drugi sposób jest film wypuszczony przez pewną firmę z Częstochowy. Widać na nim jak specjaliści modyfikują Audi S4 B8. Auto seryjnie jest w stanie poradzić sobie z większością samochodów spotkanych na ulicach, jednak właściciel tego potwora chciał czegoś więcej.

Zanim zmodyfikowano układ dolotowy, przepustnicę, wymieniono świece i kilka innych elementów, trzeba było rozebrać cały przód i przygotować silnik do tuningu. Resztę można zobaczyć na klimatycznym filmie.

S4 B8 3.0TFSI - BEST-Performance - APR STAGE 2+ ULTRACHARGER!

Efekt: grubo ponad 500 KM i niesamowity dźwięk silnika. Jeśli zastanawiacie się ile to kosztuje, to spieszę z odpowiedzią. Modyfikacje wymienione w filmie kosztują około 18 tys. zł.

Jeśli ktoś jest zainteresowany osiągnięciem podobnej mocy, może zrezygnować z przepustnicy, wtedy jest o 6 tys. zł taniej. Jednak aby całość była maksymalnie wydajna, trzeba też wymienić układ wydechowy, co kosztuje od 6 do 12 tys. zł.

Najtańszy sposób ma zmodyfikowanie silnika 3.0 TFSI to wymiana koła kompresora za 1,5 tys. zł plus strojenie całości za około 3,3 tys. zł. Wtedy silnik osiąga około 400 KM.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)