Ile kosztuje przerobienie Audi na 500KM?

Przynajmniej raz w tygodniu w częstochowskiej firmie zajmującej się tunningiem pojawia się klient, który chce mieć w swoim aucie ponad 500 KM. Jest kilka sposobów, na osiągnięcie takiego wyniku. Wszystko zależy od zasobności portfela właściciela auta. Ile kosztuje taka modyfikacja?

Fot. Best Performance

Ludzie zaczęli się ścigać od momentu, kiedy powstał drugi samochód. Niezależnie od tego, czy auto ma napęd na przód, na tył, czy też na cztery koła, prawdziwy miłośnik motoryzacji zawsze chce, żeby wóz jechał szybciej i wyprzedzał innych. Nie każdego stać na kupowanie co chwilę szybszego auta, ale jest sposób na to, żeby wóz którym akurat jeździmy miał znacznie więcej mocy i potrafił zaskoczyć przyspieszeniem.

Nie odkryję Ameryki na nowo, jak napiszę, że chodzi o tunning. Ale czasy się zmieniają i sposoby modyfikowania aut też. Jedną drogą jest wymiana silnika na większy, a inną obudowanie jednostki napędowej osprzętem, który będzie w stanie wygenerować dodatkowe konie mechaniczne.

Doskonałym przykładem na ten drugi sposób jest film wypuszczony przez pewną firmę z Częstochowy. Widać na nim jak specjaliści modyfikują Audi S4 B8. Auto seryjnie jest w stanie poradzić sobie z większością samochodów spotkanych na ulicach, jednak właściciel tego potwora chciał czegoś więcej.

Zanim zmodyfikowano układ dolotowy, przepustnicę, wymieniono świece i kilka innych elementów, trzeba było rozebrać cały przód i przygotować silnik do tunningu. Resztę można zobaczyć na klimatycznym filmie.

Efekt: grubo ponad 500 KM i niesamowity dźwięk silnika. Jeśli zastanawiacie się ile to kosztuje, to spieszę z odpowiedzią. Modyfikacje wymienione w filmie kosztują około 18 tysięcy złotych. Jeśli ktoś jest zainteresowany osiągnięciem podobnej mocy, może zrezygnować z przepustnicy, wtedy jest o 6 tysięcy złotych taniej. Jednak aby całość była maksymalnie wydajna, trzeba też wymienić układ wydechowy, co kosztuje od 6 do 12 tys. zł.

Najtańszy sposób ma zmodyfikowanie silnika 3.0 TFSI to wymiana koła kompresora za 1500 zł plus strojenie całości za około 3300 zł. Wtedy silnik osiąga około 400 KM.

Zobacz również: Audi Q3 2.0 TFSI S tronic (2015) - test napędu quattro i trybu Offroad

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Zagraniczne przepisy, które mogą zaskoczyć Kupujesz używane części - co z gwarancją? Automatyczna skrzynia to ryzyko, ale i komfort Zielona karta: zapomniany, ale potrzebny dokument Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Ptasie odchody szczególnie niebezpieczne latem Co potrafi oszukać policyjny alkomat? Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Sprzedajesz samochód na zagranicznej stronie? Uważaj na oszustów Samochody do ślubu - co trzeba wiedzieć przed wynajmem Tradycyjna nawigacja umarła? Jeszcze nie do końca Dacia z fabryczną instalacją gazową. Czy opłaca się kupić? Zatrzymanie prawa jazdy za granicą: co dalej? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak oszczędzać paliwo z głową? Rowerzyści nie są bez winy: jakie wykroczenia popełniają najczęściej? Lista rzeczy, które musisz wiedzieć przed wyjazdem za granicę Twój pasażer trzyma nogi na desce – przeczytaj, a już nigdy mu nie pozwolisz OC na raty: ile trzeba dopłacić? Przejazd kolejowo-drogowy: co musi o nim wiedzieć kierowca?

Popularne w tym tygodniu:

Jaki pas ruchu zająć na rondzie? Możesz być winnym kolizji, jeżeli ktoś jedzie nieprawidłowo Kończy się paliwo i co dalej? Jazda na rezerwie to spore ryzyko Jesienią i zimą tankuj do pełna. Unikniesz kłopotów Rezygnacja z samochodu sposobem na kupno mieszkania? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Czego nie wiesz o kole dojazdowym? Wyniki naszej sondy pokazują, że sporo Akcja serwisowa Volkswagena w związku z aferą spalinową. Jak to wygląda z punktu widzenia użytkownika auta? SUV-y i crossovery w Grupie Volkswagena. Co jest czym? Jak postępować w przypadku awarii samochodu na autostradzie? Możesz więcej niż myślisz Wypłaty odszkodowań z OC: ubezpieczyciele wciąż oszukują Hamulec elektryczny zamiast ręcznego. W czym jest lepszy, a w czym gorszy od klasycznego rozwiązania? Test opon zimowych GTU 2017: ogumienie dla SUV-a