Skoda Superb: bagażnik do zadań specjalnych

Superb to limuzyna, ale inna niż w przypadku samochodów klasy premium. Przede wszystkim jest to Skoda, a zatem najważniejsza jest strona praktyczna. Największy model czeskiej marki nie tylko posiada sporo miejsca w kabinie, ale też jeden z najbardziej pojemnych bagażników na rynku.

Samochody klasy premium są oferowane z najnowszymi technologiami i drogimi materiałami we wnętrzu, jednak nie zawsze należą do najbardziej praktycznych. Są tu oczywiście wyjątki jak Mercedes Klasy E, który w wersji kombi pomieści w bagażniku 640 l, ale w większości modele droższych marek nie należą do najbardziej pakownych. Wystarczy porównać Audi A4, które w sedanie oferuje 480 l, z przedstawicielem tego samego segmentu z tego samego koncernu, czyli Skodą Superb.

Podczas naszego testu długodystansowego zapoznaliśmy się bliżej z wersją liftback, nazywaną też limuzyną, która pomieści aż 625 l, a po złożeniu kanapy uzyskamy 1760 l. W odmianie kombi jest to jeszcze więcej – odpowiednio 660 l i 1950 l. Są to wartości dla wersji z zestawem naprawczym. W przypadku koła zapasowego na pokładzie mamy do dyspozycji o 41 l mniej.

To są jednak tylko liczby. W czasie, gdy Skoda Superb gościła w naszej redakcji, mogliśmy kilkukrotnie sprawdzić jej możliwości przewozowe w praktyce. Podczas wakacyjnego wyjazdu największe czeskie auto bez problemu mieści kilka walizek i toreb, a jeśli nie zapakujemy bagażnika do pełna, to z pomocą przyjdą siatki, które utrzymają ładunek na miejscu lub haczyki pozwalające na zawieszenie reklamówki. Pod podłogą bagażnika znajduje się jeszcze mały schowek, w którym umieścimy np. butlę płynu do spryskiwaczy.

Choć Skoda Superb aspiruje (i to całkiem skutecznie) do miana limuzyny, to po złożeniu tylnych oparć (co umożliwiają również dźwignie w bagażniku) zamienia się w małego dostawczaka. W czasie testu mieliśmy potrzebę przewiezienia sprzętu RTV-AGD i nie było to większym problemem. Jednak zwróciło uwagę na różnice pomiędzy liftbackiem a kombi. Różnice w wielkości przestrzeni bagażowej obu wersji są niewielkie i w większości przypadków nie odczujemy różnicy. Zatem można powiedzieć, że wybór wersji nadwoziowej zależy przede wszystkim od tego, która się nam bardziej podoba. Są jednak pewne istotne szczegóły.

Dostęp do bagażnika w liftbacku jest nieco gorszy z powodu wyższego progu załadunku. Jednak największą różnicę odczujemy przy przewozie rzeczy o sporych gabarytach. Np. kuchenkę trzeba było wsunąć dużo głębiej, poza linię bagażnika. Problem taki nie wystąpiłby w kombi.

Opcjonalnie bagażnik Skody Superb można wyposażyć w elektryczne otwieranie i zamykanie, a także w czujnik pod zderzakiem, który pozwoli to zrobić poprzez przesunięcie stopy, bez potrzeby używania przycisku. Natomiast z wnętrza kabiny tylko otworzymy bagażnik, ale aby go zamknąć, trzeba już podejść do klapy.

Skoda praktycznie w każdym segmencie może pochwalić się rekordowo dużym bagażnikiem i tak też jest w przypadku Superba, który jest prawdziwym rekordzistą w tej kategorii. W ten sposób pokazuje, że skutecznie łączy komfort limuzyny ze stroną praktyczną typową dla czeskiej marki.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mini Clubman Cooper S All4 – mini dla dorosłych Komputer na pokładzie, czyli co potrafi system multimedialny w Skodzie Superb Gdy emocje już opadną: czy Alfa Romeo Giulia zachowuje swój urok z silnikiem diesla? Skoda Yeti Outdoor Tour 4x4 2,0 TDI: szorstki typ Sprawdzamy system launch control w Skodzie Superb Laurin & Klement 280 KM Fiat Tipo Hatchback 1.4 T-Jet: tak wiele za tak niewiele W poszukiwaniu przestrzeni, komfortu i stylu: porównanie dwóch francuskich minivanów Ford Kuga 2.0 TDCi AWD Titanium: lepszy niż pokazują statystyki Koreańczycy mierzą wysoko: pierwsza jazda Hyundaiem Koną w Namyang Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum - nadal atrakcyjne Škoda Octavia 1.0 TSI Joy (2017) - czy rozmiar ma znaczenie? Audi Q2 2.0 TDI quattro: mały crossover za 200 tys. zł Praktyczne rozwiązania w Skodzie Superb Infiniti Q50 S: tani sposób na mocnego i ładnego sedana Fiat Tipo 1.3 MultiJet: mały diesel w dużym fiacie Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy DCI 160 EDC - francuski pomysł na kombi Skoda Superb 2,0 TSI 280 KM – test spalania Nowy Hyundai i30 1.0 T-GDI: godny rywal Astry i Golfa Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD: wszechstronna alternatywa dla auta miejskiego BMW M240i xDrive: idealne dla amatora Lexus RX 450h F Sport: SUV stworzony z myślą o kierowcy Honda CR-V 2.0 i-VTEC: ostatni test przed nową generacją? Trzy cylindry na miasto: Citroën C3 1.2 PureTech vs Opel Corsa 1.0 Turbo W poszukiwaniu recepty na idealnego hatchbacka - test wideo nowej Hondy Civic

Popularne w tym tygodniu:

Ford Kuga czy Seat Ateca: którym z kompaktowych SUV-ów jeździ się przyjemniej? Škoda Fabia Combi w wersji Drive: czy zachęca do jazdy? Porsche Panamera 4 E-Hybrid - luksusowa hybryda podszyta sportowym duchem Skoda Superb 2,0 TSI 280 KM Laurin & Klement: czy to już limuzyna? Mercedes Citan 112 Tourer - test roboczego transportera