Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Dacia z fabryczną instalacją gazową. Czy opłaca się kupić?

Fabryczna instalacja gazowa wbrew powszechnym trendom unowocześniania silników jest coraz częściej oferowana przez importerów nowych aut. Zakup takiego samochodu ma jedną, ogromną zaletę – za problemy związane z instalacją odpowiada importer, a nie warsztat, który w każdej chwili może zwinąć interes. Dziś przyglądamy się ofercie Dacii, która do każdego modelu proponuje zasilanie paliwem LPG.

fot. Mariusz Zmysłowski

Ten artykuł ma 2 strony:

Dwa rodzaje silników – jedna instalacja

Oferta modeli Dacii z fabryczną instalacją gazową jest obszerna. Każdy model może być wyposażony w taki rodzaj zasilania, a w praktyce mamy do czynienia z dwoma rodzajami silników oraz instalacjami tego samego typu Landi Renzo Omegas. System jest montowany na linii montażowej w Rumunii, więc jest w pełnym rozumieniu fabryczny.

Większe modele jak Dokker, Duster i Lodgy mają zasilanie gazowe z silnikiem wolnossącym 1.6 SCe o mocy odpowiednio 100, 115 i 100 KM. Cena instalacji Dokkera i Dustera to 3500 zł, więc idealnie odpowiada rynkowej. Do Logdy jest jeszcze tańsza, bo kosztuje 3000 zł. Warto zaznaczyć, że zasilanie gazowe nie łączy się ze wszystkimi wersjami wyposażenia, które można połączyć z silnikiem bez instalacji.

W Lodgy LPG można dokupić tylko do bogatej specyfikacji Laureate i być może stąd wynika jej nieco niższa cena. W Dokkerze i Dusterze nie występuje w bazowej odmianie Access. Dodatkowo w Dokkerze nie można jej zamówić do specyfikacji Outdoor, a w Dusterze do wersji limitowanych Black Shadow i Outdoor. Ze względu na ograniczenia konstrukcyjne, chcąc jeździć na gaz terenowym Dusterem, trzeba zrezygnować z napędu na cztery koła.

Dacia Sandero 1,2 LPG Lauréate Black Line2 — auto na kryzys [test autokult.pl]

Nowy i tani samochód oparty na sprawdzonej technologii? Czego można oczekiwać po budżetowym aucie w najbogatszej dostępnej w ofercie wersji…

Drugi silnik Dacii z zasilaniem LPG to turbodoładowana jednostka 0.9 TCe, montowana w Sandero i Loganie. Jako, że są to bliźniacze modele, wszystkie parametry są dokładnie takie same, z ceną włącznie. 90-konny motor na gaz kosztuje 2500 zł więcej niż wyłącznie z zasilaniem benzynowym.

Ciekawostką jest fakt, że te modele można na gaz kupić już od specyfikacji Open, natomiast wyłącznie na benzynę od wyższej Laureate. To tworzy sytuację, że jeżeli chcemy kupić Logana lub Sandero możliwie najtaniej z instalacją, to płacimy za niego dokładnie tyle samo co za wersję bez niej, pod warunkiem, że nie zwracamy uwagi na wyposażenie.

Dacie z fabrycznymi instalacjami gazowymi

Model

wersja silnikowa Cena instalacji fabrycznej
Logan/Sandero 0.9 TCe (90 KM) 2500 zł
Dokker 1.6 SCe (100 KM) 3500 zł
Duster 1.6 SCe (115 KM) 3500 zł
Lodgy 1.6 SCe (100 KM) 3000 zł

Zobacz również: STAG: Q&A ODCINEK 3

Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca?

Samochody z fabryczną instalacją gazową oferują klientom sprawdzone rozwiązania objęte gwarancją producenta, ale często bywa tak, że różnica…

Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Škody

Prześwietlamy oferty na fabryczne instalacje gazowe samochodów, które już z salonu wyjeżdżają na paliwie LPG. Kalkulujemy opłacalność zakupu i…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Instalacje gazowe

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Darowizna samochodu - co powinna zawierać umowa? Leki zaburzające zdolność prowadzenia pojazdu [poradnik] Hybrydowa przyszłość Temperatura barwowa światła – dlaczego jest tak ważna? [oświetlenie] Ładowarki prądu stałego (DC). Jak szybko naładować samochód elektryczny i hybrydowy? Odłączanie cylindrów w silnikach - po co się stosuje i jak to działa? W co nie warto wierzyć producentom samochodów? Można zaoszczędzić pieniądze i nerwy Co to jest karta kierowcy i jak ją uzyskać? Podwyżki OC i AC – jak obniżyć koszty ubezpieczenia pojazdów [cz.2] Zobacz, co potrafi oszukać policyjny alkomat. Możesz się przed tym ustrzec Lakierowanie zacisków i bębnów hamulcowych [poradnik] Sonda lambda – objawy i przyczyny awarii

Popularne w tym tygodniu:

Policja przypomina, że nie zniesiono obowiązku zakrywania ust i nosa w samochodzie Jak blisko jesteś zakupu auta marzeń? Może już cię na to stać? Kupujesz auto używane? Oto detale, na które warto zwrócić uwagę, bo i tak za nie zapłacisz W deszczu jeździmy na światłach mijania. Wielu kierowców nie przestrzega tego przepisu Co skraca trwałość automatycznej skrzyni biegów? Tych rzeczy unikaj, jeśli możesz Legalizacja zbiornika LPG po 10 latach i w samochodzie z zagranicy. Nie każdy przejdzie badanie Ile kosztują autostrady w Polsce? Sprawdzamy, jak opłaty za polskie drogi wypadają na tle zagranicznych stawek Koło dwumasowe Systemy bezpieczeństwa są kosztowne w utrzymaniu. Dobrym przykładem jest przednia szyba Test amortyzatorów może błędnie podać negatywny wynik. To nie jest wina ani diagnostów, ani maszyn Nietypowe przepisy za granicą. Jedziesz na urlop? Lepiej o nich pamiętać