Dacia z fabryczną instalacją gazową. Czy opłaca się kupić?
Fabryczna instalacja gazowa wbrew powszechnym trendom unowocześniania silników jest coraz częściej oferowana przez importerów nowych aut. Zakup takiego samochodu ma jedną, ogromną zaletę – za problemy związane z instalacją odpowiada importer, a nie warsztat, który w każdej chwili może zwinąć interes. Dziś przyglądamy się ofercie Dacii, która do każdego modelu proponuje zasilanie paliwem LPG.
Ten artykuł ma 2 strony:
Dwa rodzaje silników – jedna instalacja
Oferta modeli Dacii z fabryczną instalacją gazową jest obszerna. Każdy model może być wyposażony w taki rodzaj zasilania, a w praktyce mamy do czynienia z dwoma rodzajami silników oraz instalacjami tego samego typu Landi Renzo Omegas. System jest montowany na linii montażowej w Rumunii, więc jest w pełnym rozumieniu fabryczny.
Większe modele jak Dokker, Duster i Lodgy mają zasilanie gazowe z silnikiem wolnossącym 1.6 SCe o mocy odpowiednio 100, 115 i 100 KM. Cena instalacji Dokkera i Dustera to 3500 zł, więc idealnie odpowiada rynkowej. Do Logdy jest jeszcze tańsza, bo kosztuje 3000 zł. Warto zaznaczyć, że zasilanie gazowe nie łączy się ze wszystkimi wersjami wyposażenia, które można połączyć z silnikiem bez instalacji.
W Lodgy LPG można dokupić tylko do bogatej specyfikacji Laureate i być może stąd wynika jej nieco niższa cena. W Dokkerze i Dusterze nie występuje w bazowej odmianie Access. Dodatkowo w Dokkerze nie można jej zamówić do specyfikacji Outdoor, a w Dusterze do wersji limitowanych Black Shadow i Outdoor. Ze względu na ograniczenia konstrukcyjne, chcąc jeździć na gaz terenowym Dusterem, trzeba zrezygnować z napędu na cztery koła.
Drugi silnik Dacii z zasilaniem LPG to turbodoładowana jednostka 0.9 TCe, montowana w Sandero i Loganie. Jako, że są to bliźniacze modele, wszystkie parametry są dokładnie takie same, z ceną włącznie. 90-konny motor na gaz kosztuje 2500 zł więcej niż wyłącznie z zasilaniem benzynowym.
Ciekawostką jest fakt, że te modele można na gaz kupić już od specyfikacji Open, natomiast wyłącznie na benzynę od wyższej Laureate. To tworzy sytuację, że jeżeli chcemy kupić Logana lub Sandero możliwie najtaniej z instalacją, to płacimy za niego dokładnie tyle samo co za wersję bez niej, pod warunkiem, że nie zwracamy uwagi na wyposażenie.
Model |
wersja silnikowa | Cena instalacji fabrycznej | |
---|---|---|---|
Logan/Sandero | 0.9 TCe (90 KM) | 2500 zł | |
Dokker | 1.6 SCe (100 KM) | 3500 zł | |
Duster | 1.6 SCe (115 KM) | 3500 zł | |
Lodgy | 1.6 SCe (100 KM) | 3000 zł |
Ten artykuł ma 16 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze