Dacia z fabryczną instalacją gazową. Czy opłaca się kupić?

Fabryczna instalacja gazowa wbrew powszechnym trendom unowocześniania silników jest coraz częściej oferowana przez importerów nowych aut. Zakup takiego samochodu ma jedną, ogromną zaletę – za problemy związane z instalacją odpowiada importer, a nie warsztat, który w każdej chwili może zwinąć interes. Dziś przyglądamy się ofercie Dacii, która do każdego modelu proponuje zasilanie paliwem LPG.

fot. Mariusz Zmysłowski

Ten artykuł ma 2 strony:

Dwa rodzaje silników – jedna instalacja

Oferta modeli Dacii z fabryczną instalacją gazową jest obszerna. Każdy model może być wyposażony w taki rodzaj zasilania, a w praktyce mamy do czynienia z dwoma rodzajami silników oraz instalacjami tego samego typu Landi Renzo Omegas. System jest montowany na linii montażowej w Rumunii, więc jest w pełnym rozumieniu fabryczny.

Większe modele jak Dokker, Duster i Lodgy mają zasilanie gazowe z silnikiem wolnossącym 1.6 SCe o mocy odpowiednio 100, 115 i 100 KM. Cena instalacji Dokkera i Dustera to 3500 zł, więc idealnie odpowiada rynkowej. Do Logdy jest jeszcze tańsza, bo kosztuje 3000 zł. Warto zaznaczyć, że zasilanie gazowe nie łączy się ze wszystkimi wersjami wyposażenia, które można połączyć z silnikiem bez instalacji.

W Lodgy LPG można dokupić tylko do bogatej specyfikacji Laureate i być może stąd wynika jej nieco niższa cena. W Dokkerze i Dusterze nie występuje w bazowej odmianie Access. Dodatkowo w Dokkerze nie można jej zamówić do specyfikacji Outdoor, a w Dusterze do wersji limitowanych Black Shadow i Outdoor. Ze względu na ograniczenia konstrukcyjne, chcąc jeździć na gaz terenowym Dusterem, trzeba zrezygnować z napędu na cztery koła.

Dacia Sandero 1,2 LPG Lauréate Black Line2 — auto na kryzys [test autokult.pl]

Nowy i tani samochód oparty na sprawdzonej technologii? Czego można oczekiwać po budżetowym aucie w najbogatszej dostępnej w ofercie wersji…

Drugi silnik Dacii z zasilaniem LPG to turbodoładowana jednostka 0.9 TCe, montowana w Sandero i Loganie. Jako, że są to bliźniacze modele, wszystkie parametry są dokładnie takie same, z ceną włącznie. 90-konny motor na gaz kosztuje 2500 zł więcej niż wyłącznie z zasilaniem benzynowym.

Ciekawostką jest fakt, że te modele można na gaz kupić już od specyfikacji Open, natomiast wyłącznie na benzynę od wyższej Laureate. To tworzy sytuację, że jeżeli chcemy kupić Logana lub Sandero możliwie najtaniej z instalacją, to płacimy za niego dokładnie tyle samo co za wersję bez niej, pod warunkiem, że nie zwracamy uwagi na wyposażenie.

Dacie z fabrycznymi instalacjami gazowymi

Model

wersja silnikowa Cena instalacji fabrycznej
Logan/Sandero 0.9 TCe (90 KM) 2500 zł
Dokker 1.6 SCe (100 KM) 3500 zł
Duster 1.6 SCe (115 KM) 3500 zł
Lodgy 1.6 SCe (100 KM) 3000 zł

Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca?

Samochody z fabryczną instalacją gazową oferują klientom sprawdzone rozwiązania objęte gwarancją producenta, ale często bywa tak, że różnica…

Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Škody

Prześwietlamy oferty na fabryczne instalacje gazowe samochodów, które już z salonu wyjeżdżają na paliwie LPG. Kalkulujemy opłacalność zakupu i…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Instalacje gazowe

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Zaciski hamulcowe - budowa oraz działanie przedstawione na filmie Przewody zapłonowe – budowa, rodzaje i klasy Czujniki parkowania – Ile kosztuje montaż? Grzanie auta na postoju to znany dylemat w zimie. Zobacz, co zyskujesz, a czym ryzykujesz Czy "badanie" wirtualnym alkomatem wystarczy, by wsiąść za kierownicę? Budowa i zasada działania układu chłodzenia cieczą Regeneracja odbłyśników. Ile kosztuje metalizacja? Jak bezpiecznie i zgodnie z prawem przewieźć choinkę? Lepiej wiedzieć, niż zapłacić 500 zł mandatu Jak nie zapłacić mandatu z fotoradaru [cz. 2] Jak działa sprzęgło cierne? [poradnik] Uszkodzenia mechaniczne sprzęgieł – wyłączanie [sprzęgło] Przyczyny awarii turbosprężarek – cz. 5

Popularne w tym tygodniu:

Folia na złodzieja. Prosty trik policji działa, sprawdziliśmy to Psują się przez niewłaściwy olej. Mechanik przestrzega właścicieli aut Opony bieżnikowane - tańsze od nowych, a nawet używanych Zasada rotacji przy zmianie opon. Przejeździsz o jeden sezon więcej 5 rzeczy, których pewnie nikt wam nie mówił o oponach Tak wygląda "oszczędzanie". Nowa opona nadaje się tylko do wyrzucenia Jedno zdanie i masz kłopot. Z nagrywaniem policjantów trzeba uważać Kierowcy często źle używają tego światła. Niewiedzą narażają się na mandat Czy zmieniać już opony? Tych ze śnieżynką nie musisz Im droższe paliwa, tym bardziej opłaca się montować LPG. Oszczędności są większe Ograniczenie prędkości tylko w jedną stronę? Patrz na znaki Japońskie diesle: D-4D Toyoty - nie wszystkie wersje są udane