Kombi, pickup i cabrio w jednym aucie - w Mercedesie wymyślono to ponad 20 lat temu

Mercedes Vario Research Car to prototyp zaprezentowany w połowie lat 90. XX wieku. Samochód ten był bardziej uniwersalny, niż dzisiejsze SUV-y, ale nie trafił do seryjnej produkcji.
Mercedes w połowie lat 90. zaprezentował auto, które miało modułowe nadwozie, dzięki czemu w kilkanaście minut można było zamienić roboczego pickupa w kombiaka lub kabriolet. Prawdopodobnie nikt wcześniej nie opracował rozwiązania, które w tak prosty sposób mogło zmienić charakter auta. Zastosowanie lekkich materiałów kompozytowych do konstrukcji zdejmowanych paneli pozwalało na bezproblemowe ich zamienianie.
Panele ważyły od 30 do 50 kilogramów i rzeczywiście modyfikowały karoserię na tyle, aby model Vario Research Car mógł mieć charakter rekreacyjny lub użytkowy. Dzięki tym cechom po premierze na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1995 roku auto wzbudziło spore zainteresowanie, jednak samochód ten nigdy nie trafił do seryjnej produkcji.
Co ciekawe, samochód służył jako platforma testowa dla przedniego napędu i bezstopniowej skrzyni biegów.
Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja
Nie znamy oficjalnych powodów, dla których Mercedes zrezygnował z rozwijania tego konceptu, ale mogło być tak, że księgowi doszli do głosu i zauważyli, że biznesowo nieuzasadnione jest sprzedawanie jednego auta zamiast kilku różnych modeli.
Kilka dni temu Mercedes-Benz zaprezentował film oficjalnie zapowiadający wprowadzenie do sprzedaży zupełnie nowego pickupa. Auto jest sporo większe niż koncept z powyższych zdjęć, ale podobnie jak ponad 20 lat temu, niemiecki producent zapowiadając auto o cechach użytkowych zwrócił na siebie uwagę całego świata.

Polecane przez autora:
- Twój pasażer trzyma nogi na desce – przeczytaj, a już nigdy mu nie pozwolisz
- 3 sposoby na usuwanie insektów z samochodu - domowy, płyn do szyb i specjalny preparat – co działa najlepiej?
- Nawet 300 złotych mandatu za miganie awaryjnymi. Zobacz, jak używać tych świateł
Ten artykuł ma 6 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze