Nowe Maserati GranTurismo i GranCabrio (2017) - premiera

Maserati odświeżyło swoje klasyczne coupe i kabriolet o nazywające się odpowiednio GranTurismo i GranCabrio. Zmiany są nieznaczne, ale pozwolą modelowi przetrwać kolejne kilka lat do powstania zupełnie nowej konstrukcji.

W samochodzie widoczne zmiany objęły przede wszystkim zderzaki, które poprawiły wydajność aerodynamiczną. Współczynnik oporu powietrza zmalał z wartości 0,33 do 0,32, a dodatkowy docisk na przednią oś poprawia stabilność auta w szybkich zakrętach. Standardem jest teraz maska wykonana z kompozytów węglowych z nowymi otworami do przewietrzania komory silnika. Nowe GranTurismo poznacie również po lekko zmodyfikowanych reflektorach, których budowa i możliwości się nie zmieniły.

W samochodzie widoczne zmiany objęły przede wszystkim zderzaki, które poprawiły wydajność aerodynamiczną. Współczynnik oporu powietrza zmalał z wartości 0,33 do 0,32, a dodatkowy docisk na przednią oś poprawia stabilność auta w szybkich zakrętach. Standardem jest teraz maska wykonana z kompozytów węglowych z nowymi otworami do przewietrzania komory silnika. Nowe GranTurismo poznacie również po lekko zmodyfikowanych reflektorach, których budowa i możliwości się nie zmieniły.

Oprócz maski, lżejsze są także przednie zaciski hamulcowe i układ wydechowy wykonany z tytanu. Co ciekawe, w zbijaniu masy ma udział także firma Pirelli, która przygotowała najnowszą generację opon P Zero. Są minimalnie lżejsze od poprzednich. Jak podaje Maserati, ogumienie generuje o 4 proc. więcej przyczepności na suchej i o 5 proc. więcej na mokrej nawierzchni. Przy tym ich maksymalny przebieg ma wzrosnąć o 30 proc.

Oprócz maski, lżejsze są także przednie zaciski hamulcowe i układ wydechowy wykonany z tytanu. Co ciekawe, w zbijaniu masy ma udział także firma Pirelli, która przygotowała najnowszą generację opon P Zero. Są minimalnie lżejsze od poprzednich. Jak podaje Maserati, ogumienie generuje o 4 proc. więcej przyczepności na suchej i o 5 proc. więcej na mokrej nawierzchni. Przy tym ich maksymalny przebieg ma wzrosnąć o 30 proc.

Delikatna modyfikacja kształtu deski rozdzielczej to nie wszystkie zmiany w kabinie. Nowy jest system multimedialny z ekranem 8,4 cala, który zamienił środkową część deski rozdzielczej w duży tablet. Zniknęły klasyczne przyciski do obsługi multimediów.  Każde Maserati GranTurismo będzie wyposażone w system nagłośnienia Harman Kardon Premium Sound bez dopłaty.

Delikatna modyfikacja kształtu deski rozdzielczej to nie wszystkie zmiany w kabinie. Nowy jest system multimedialny z ekranem 8,4 cala, który zamienił środkową część deski rozdzielczej w duży tablet. Zniknęły klasyczne przyciski do obsługi multimediów. Każde Maserati GranTurismo będzie wyposażone w system nagłośnienia Harman Kardon Premium Sound bez dopłaty.

Silnik składany w fabryce Ferrari na zamówienie Maserati pozostał bez zmian. Z pojemności 4,7 l i ośmiu cylindrów generuje 460 KM, a moc na tylną, zeszperowaną oś przenosi sześciobiegowa przekładnia automatyczna ZF. Samochód jest oferowany w specyfikacji Sport i MC. Pierwszy przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s i ostatecznie do 299 km/h, natomiast drugi w 4,7 s i kończy na 301 km/h.

Silnik składany w fabryce Ferrari na zamówienie Maserati pozostał bez zmian. Z pojemności 4,7 l i ośmiu cylindrów generuje 460 KM, a moc na tylną, zeszperowaną oś przenosi sześciobiegowa przekładnia automatyczna ZF. Samochód jest oferowany w specyfikacji Sport i MC. Pierwszy przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s i ostatecznie do 299 km/h, natomiast drugi w 4,7 s i kończy na 301 km/h.

Zobacz również: Maserati Levante S - test w zaśnieżonych górach

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Koniec Land Rovera Defendera - dzisiaj ostatni dzień produkcji Audi A1s dla fanów Bayernu i nie tylko! [mega galeria] Restomod nie musi być sportowy - poznajcie Chevroleta Napco od Legacy Classic Trucks Garaże marzeń maniaków samochodów [galeria cz.2] Ford Mustang 1965 shooting brake – sportowy klasyk w przebraniu kombi [galeria i wideo] Przegląd projektów na targi SEMA 2015 [cz.1] Nowy Citroën C4 Picasso w szczegółach [galeria] Rok 2020 zapowiada się emocjonująco. Oto 9 aut, na które czekam najbardziej Wersja miejska i niegrzeczna. Carlex prezentuje zestawy dla Mercedesa Klasy X Ford Mustang I: ewolucja od malca po Bossa [galeria zdjęć] Aston Martin DB11 V8 (2017) - premiera Galeria dnia: Bugatti Veyron Grand Sport