Jaguar XE SV Project 8 (2017) - premiera

Jaguar XE SV Project 8 rozwija prędkość maksymalną 320 km/h, a pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 3,3 s. Ma pod maską 600-konny motor i przez inżynierów jest uznawany za najbardziej dynamiczny i najlepiej zaprojektowany model w historii marki.

Aerodynamika została dopracowana pod kątem wysokich prędkości, a przedni splitter i tylne skrzydło można regulować. Tylne opony mają szerokość 305 mm, zatem konieczne było poszerzenie błotników o 55 mm. Przednich również, ponieważ opony mają tu szerokość 265 mm. Zderzak dba o dobre napełnianie powietrzem silnika V8 o pojemności 5 litrów.

Aerodynamika została dopracowana pod kątem wysokich prędkości, a przedni splitter i tylne skrzydło można regulować. Tylne opony mają szerokość 305 mm, zatem konieczne było poszerzenie błotników o 55 mm. Przednich również, ponieważ opony mają tu szerokość 265 mm. Zderzak dba o dobre napełnianie powietrzem silnika V8 o pojemności 5 litrów.

Mechaniczne zmiany objęły zawieszenie - zestrojone na nowo i obniżone o 15 mm - oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z modelu F-type SVR. W tylnych wahaczach zastosowano uniballe, a łożyska amortyzatorów są ceramiczne.

Mechaniczne zmiany objęły zawieszenie - zestrojone na nowo i obniżone o 15 mm - oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z modelu F-type SVR. W tylnych wahaczach zastosowano uniballe, a łożyska amortyzatorów są ceramiczne.

Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm trafia na cztery koła poprzez szybki, ośmiobiegowy automat oraz elektronicznie sterowane dyferencjały - centralny i tylny. Tylko przedni mechanizm różnicowy jest całkowicie otwarty. Natomiast tylny wyposażono w chłodnicę oleju.

Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm trafia na cztery koła poprzez szybki, ośmiobiegowy automat oraz elektronicznie sterowane dyferencjały - centralny i tylny. Tylko przedni mechanizm różnicowy jest całkowicie otwarty. Natomiast tylny wyposażono w chłodnicę oleju.

Samochód waży 1745 kg. Opcjonalny pakiet Track pozwala obniżyć masę o 12,3 kg poprzez zastosowanie lżejszych foteli kubełkowych. Obejmuje także czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i... demontaż tylnej kanapy.

Samochód waży 1745 kg. Opcjonalny pakiet Track pozwala obniżyć masę o 12,3 kg poprzez zastosowanie lżejszych foteli kubełkowych. Obejmuje także czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i... demontaż tylnej kanapy.

Każdy z 300 zaplanowanych egzemplarzy powstanie w Centrum Technicznym Jaguar SVO w Coventry. Auta zostaną zbudowane ręcznie.

Każdy z 300 zaplanowanych egzemplarzy powstanie w Centrum Technicznym Jaguar SVO w Coventry. Auta zostaną zbudowane ręcznie.

Zobacz również: Jaguar pogroził Tesli palcem. Elektryczna wersja SUV-a iPace ma 400 KM i prawie 500 km zasięgu

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Chwila spokoju od zakupów. Osiem czarnych samochodów na Czarny Piątek Legenda lat 90.: Jaguar XJ220 [galeria zdjęć] Infiniti Prototype 09 (2017): wyścigówka z przeszłości z napędem przyszłości Nowa Toyota Corolla [galeria] Porsche 911 (991) Carrera 4S od Carlex Design Lamborghini Aventador, felgi ADV.1 i słoń - niecodzienna sesja zdjęciowa [galeria] Modele koncepcyjne na Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2011 [galeria] Pakiet usprawnień dla Mercedesa-AMG GT S od firmy RevoZport Corvette C7 Z06 Laguna Blue - agresja w chłodnych barwach W poślizgu | Galerie Czytelników BMW chwali się testami serii 8 na torze. Samochód brzmi obłędnie Lubelskie Klasyki Nocą w obiektywie Autokultu [galeria]