Jaguar XE SV Project 8 (2017) - premiera

Jaguar XE SV Project 8 rozwija prędkość maksymalną 320 km/h, a pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 3,3 s. Ma pod maską 600-konny motor i przez inżynierów jest uznawany za najbardziej dynamiczny i najlepiej zaprojektowany model w historii marki.

Aerodynamika została dopracowana pod kątem wysokich prędkości, a przedni splitter i tylne skrzydło można regulować. Tylne opony mają szerokość 305 mm, zatem konieczne było poszerzenie błotników o 55 mm. Przednich również, ponieważ opony mają tu szerokość 265 mm. Zderzak dba o dobre napełnianie powietrzem silnika V8 o pojemności 5 litrów.

Aerodynamika została dopracowana pod kątem wysokich prędkości, a przedni splitter i tylne skrzydło można regulować. Tylne opony mają szerokość 305 mm, zatem konieczne było poszerzenie błotników o 55 mm. Przednich również, ponieważ opony mają tu szerokość 265 mm. Zderzak dba o dobre napełnianie powietrzem silnika V8 o pojemności 5 litrów.

Mechaniczne zmiany objęły zawieszenie - zestrojone na nowo i obniżone o 15 mm - oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z modelu F-type SVR. W tylnych wahaczach zastosowano uniballe, a łożyska amortyzatorów są ceramiczne.

Mechaniczne zmiany objęły zawieszenie - zestrojone na nowo i obniżone o 15 mm - oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z modelu F-type SVR. W tylnych wahaczach zastosowano uniballe, a łożyska amortyzatorów są ceramiczne.

Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm trafia na cztery koła poprzez szybki, ośmiobiegowy automat oraz elektronicznie sterowane dyferencjały - centralny i tylny. Tylko przedni mechanizm różnicowy jest całkowicie otwarty. Natomiast tylny wyposażono w chłodnicę oleju.

Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm trafia na cztery koła poprzez szybki, ośmiobiegowy automat oraz elektronicznie sterowane dyferencjały - centralny i tylny. Tylko przedni mechanizm różnicowy jest całkowicie otwarty. Natomiast tylny wyposażono w chłodnicę oleju.

Samochód waży 1745 kg. Opcjonalny pakiet Track pozwala obniżyć masę o 12,3 kg poprzez zastosowanie lżejszych foteli kubełkowych. Obejmuje także czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i... demontaż tylnej kanapy.

Samochód waży 1745 kg. Opcjonalny pakiet Track pozwala obniżyć masę o 12,3 kg poprzez zastosowanie lżejszych foteli kubełkowych. Obejmuje także czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i... demontaż tylnej kanapy.

Każdy z 300 zaplanowanych egzemplarzy powstanie w Centrum Technicznym Jaguar SVO w Coventry. Auta zostaną zbudowane ręcznie.

Każdy z 300 zaplanowanych egzemplarzy powstanie w Centrum Technicznym Jaguar SVO w Coventry. Auta zostaną zbudowane ręcznie.

Zobacz również: Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Seat Arona (2017) - premiera BMW X3 (2017) - premiera 24 h Le Mans 2017 - zdjęcia z wyścigu Volkswagen Polo VI (2017) - premiera Corvette C3 - Born in the USA BMW Serii 6 Gran Turismo (2017) - premiera Citroën C3 Aircross (2017) - premiera Hyundai Kona (2017) - premiera Volkswagen Arteon - poznaj każdy jego detal Volkswagen up! GTI (2018) - premiera G-Power M3 GT2 S Hurricane (2017) - BMW na Nürburgring i na co dzień Ford F-150 Super Snake (2017): ciężarówka z osiągami supersportowca Škoda Karoq (2017) - premiera Jak działa xDrive w nowym BMW M5? Wyścigówka i ogórek na sprzedaż: Porsche 934/5 i VW T2 Transporter Warsaw Old Timer Show 2017 - galeria Rolls-Royce Silver Shadow II do driftingu Mercedes Spot (2017) pod Stadionem Narodowym Restmod 911 w wyścigowym klimacie Wieści zza oceanu - byliśmy na New York Auto Show Poznań Motor Show (2017) - samochody sportowe i luksusowe Porsche Singer 911 Le Mans - nowa maszyna i legendarna lokalizacja Zestawy aerodynamiczne Vorsteinera dla dwóch supersportowców Audi RS 5 DTM (2017) - premiera wyścigowej odmiany drogowej bestii