Jaguar XE SV Project 8 (2017) - premiera

Jaguar XE SV Project 8 rozwija prędkość maksymalną 320 km/h, a pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 3,3 s. Ma pod maską 600-konny motor i przez inżynierów jest uznawany za najbardziej dynamiczny i najlepiej zaprojektowany model w historii marki.

Aerodynamika została dopracowana pod kątem wysokich prędkości, a przedni splitter i tylne skrzydło można regulować. Tylne opony mają szerokość 305 mm, zatem konieczne było poszerzenie błotników o 55 mm. Przednich również, ponieważ opony mają tu szerokość 265 mm. Zderzak dba o dobre napełnianie powietrzem silnika V8 o pojemności 5 litrów.

Aerodynamika została dopracowana pod kątem wysokich prędkości, a przedni splitter i tylne skrzydło można regulować. Tylne opony mają szerokość 305 mm, zatem konieczne było poszerzenie błotników o 55 mm. Przednich również, ponieważ opony mają tu szerokość 265 mm. Zderzak dba o dobre napełnianie powietrzem silnika V8 o pojemności 5 litrów.

Mechaniczne zmiany objęły zawieszenie - zestrojone na nowo i obniżone o 15 mm - oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z modelu F-type SVR. W tylnych wahaczach zastosowano uniballe, a łożyska amortyzatorów są ceramiczne.

Mechaniczne zmiany objęły zawieszenie - zestrojone na nowo i obniżone o 15 mm - oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z modelu F-type SVR. W tylnych wahaczach zastosowano uniballe, a łożyska amortyzatorów są ceramiczne.

Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm trafia na cztery koła poprzez szybki, ośmiobiegowy automat oraz elektronicznie sterowane dyferencjały - centralny i tylny. Tylko przedni mechanizm różnicowy jest całkowicie otwarty. Natomiast tylny wyposażono w chłodnicę oleju.

Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm trafia na cztery koła poprzez szybki, ośmiobiegowy automat oraz elektronicznie sterowane dyferencjały - centralny i tylny. Tylko przedni mechanizm różnicowy jest całkowicie otwarty. Natomiast tylny wyposażono w chłodnicę oleju.

Samochód waży 1745 kg. Opcjonalny pakiet Track pozwala obniżyć masę o 12,3 kg poprzez zastosowanie lżejszych foteli kubełkowych. Obejmuje także czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i... demontaż tylnej kanapy.

Samochód waży 1745 kg. Opcjonalny pakiet Track pozwala obniżyć masę o 12,3 kg poprzez zastosowanie lżejszych foteli kubełkowych. Obejmuje także czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i... demontaż tylnej kanapy.

Każdy z 300 zaplanowanych egzemplarzy powstanie w Centrum Technicznym Jaguar SVO w Coventry. Auta zostaną zbudowane ręcznie.

Każdy z 300 zaplanowanych egzemplarzy powstanie w Centrum Technicznym Jaguar SVO w Coventry. Auta zostaną zbudowane ręcznie.

Zobacz również: Jaguar F-Type R. Pierwsza jazda nowym brytyjskim coupe

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Jaguar XJ - galeria i kilka filmów! Fiat 500 Tender Two - galeria 2013 Mazda MX-5 - kultowy roadster po kuracji odmładzającej [galeria] MINI Countryman WRC będzie mistrzem?! [galeria] McLaren Special Operations pokazało F1 w stanie konkursowym Fiat 124 Spider i wersja Abarth na nowej porcji zdjęć z USA Nowa Škoda Fabia Combi – galeria zdjęć Volkswagen Golf (VI) po tuningu [galeria] Jeden ze 100 Lotusów C-01 wystawiony na sprzedaż Koncepcje bolidów przyszłości w barwach z przeszłości. Czy wyobrażasz to sobie? Dodge Challenger SRT Hellcat Liberty Walk Performance - piekielnie nisko i szeroko [galeria zdjęć] Ferrari 458 Italia z pakietem Liberty Walk Performance i całkowitym przyziemieniem