Leasing? No to Honda CR-V!

Rok 2017 stoi pod znakiem leasingu. Tę formę finansowania zakupu samochodu w pierwszym kwartale 2017 roku wybrało o blisko 20 proc. więcej nabywców niż w roku 2016. Myślisz o leasingu? Honda ma dla ciebie model CR-V.

Dziś leasing dostępny jest zarówno dla właścicieli firm, jak i dla osób prywatnych. W rzeczywistości jednak leasing konsumencki niesie ze sobą mniej korzyści niż taka umowa w przypadku podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą. Wówczas w grę wchodzi możliwość włączenia do kosztów uzyskania przychodu wysokości rat leasingowych wraz z podatkiem VAT, zakupu paliwa, części lub całości kosztów ubezpieczenia, a także ewentualnych napraw.

Leasingowe ABC

Wyróżniamy dwa rodzaje leasingu – operacyjny i finansowy. W przypadku leasingu operacyjnego korzystający z samochodu może wykupić auto po okresie leasingowania za kwotę określoną przez podmiot finansujący. Nie musi jednak z tej możliwości skorzystać. W przypadku leasingu finansowego po upłynięciu czasu trwania umowy użytkownik jest zobligowany do wykupu pojazdu, albo też własność samochodu automatycznie przechodzi na niego po spłaceniu ostatniej raty. Drugi z tych systemów bardziej przypomina zakup samochodu na kredyt.

Zabezpieczeniem leasingu jest zwykle weksel wystawiany na korzystającego z samochodu oraz samo auto. W wielu przypadkach możliwe jest zastosowanie innego, indywidualnie dobranego rodzaju zabezpieczenia leasingu. Zwykle przed rozpoczęciem leasingowania samochodu należy wnieść opłatę wstępną. W przypadku umów na samochody Hondy wynosi ona od 5 do 45 proc. wartości auta. Decydujący się na pojazd tej japońskiej marki mogą wybrać okres trwania umowy zawierający się pomiędzy 24 a 60 miesiącami. Co ważne, wysokość miesięcznych rat jest stała, więc nie ma mowy o zaskoczeniu nieprzewidzianymi wydatkami. Jak wygląda to w praktyce?

Wystarczy wybrać odpowiadający potrzebom firmy samochód w salonie Hondy i zwrócić się do doradcy. On pomoże w jak najkorzystniejszym dobraniu parametrów umowy do indywidualnych potrzeb leasingobiorcy. By złożyć wniosek leasingowy, należy udostępnić do wglądu dokumenty firmowe. Jeśli decyzja będzie pozytywna, wystarczy uregulować opłaty wstępne i podpisać umowę leasingową oraz ubezpieczeniową. Rejestracją samochodu zajmie się salon. W leasing można brać zarówno nowe, jak i używane samochody Hondy.

CRV — idealny dla przedsiębiorcy?

Ciekawym z punktu widzenia leasingobiorcy modelem w ofercie Hondy jest CR-V. Wraz z kolejnymi latami produkcji model ten jest coraz lepiej dopracowany. W rankingu DEKR-y, powstającym w oparciu o wyniki obowiązkowych badań technicznych przeprowadzanych w Niemczech, japoński SUV wypadł doskonale. W kategorii aut z przebiegiem do 50 tys. km tylko w 1,8 proc. egzemplarzy modelu CR-V wykryto poważne niedomagania. Średnia dla tej kategorii aut wyniosła 5,1 proc.

Nie można narzekać również na oferowany przez CR-V poziom bezpieczeństwa. W testach Euro NCAP samochód otrzymał pięć gwiazdek, uzyskując bardzo wysokie wyniki w poszczególnych kategoriach. Samochód doskonale wypadł także w ubiegłorocznych testach przeprowadzanych przez amerykańską organizację IIHS. CV-V uzyskała najwyższe noty za wytrzymałość samochodu, a trzeba tu wspomnieć, że Amerykanie sprawdzają pojazdy według bardziej wymagających kryteriów. Pięć punktów na sześć możliwych uzyskał również system zapobieganiu zderzeniom Honda Sensing.

Samochód należy również do najbardziej praktycznych w swoim segmencie. Bagażnik o pojemności 589 l współgra tu z zadowalającą przestrzenią dla podróżujących zarówno z przodu, jak i z tyłu. CR-V nie jest mistrzem off-roadu, w zamian za to jednak doskonale sprawdza się na asfalcie. Tu miękkie zawieszenie o zwiększonym prześwicie pozwala na bezstresowe radzenie sobie z nierównościami asfaltu czy progami zwalniającymi. Samochód jest aktualnie objęty ofertą promocyjną i można kupić go z upustem przekraczającym dziesięć tysięcy złotych — w zależności od konfiguracji.

Zwolennicy jednostek benzynowych postawią na wolnossący silnik 2,0 l o mocy 155 KM. Cena samochodu z rocznika 2017 z tym silnikiem to co najmniej 100,6 tys. zł. Za najlepiej wyposażoną wersję Executive z napędem na cztery koła trzeba zapłacić 152,4 tys. zł. W przypadki diesla mamy do czynienia ze słynącym z oszczędności silnikiem 1,6 i-DETC o mocy 160 KM. Promocyjne ceny tak wyposażonego samochodu zaczynają się od 113,9 tys. zł za wersję Comfort, do 163,4 tys. zł za odmianę Executive. Ważne jest jednak to, że w przypadku raty leasingowej wyżej wymienione różnice w cenie nie będą tak odczuwalne - trzeba po prostu wybrać optymalną dla siebie opcje i ruszać w drogę!

Artykuł powstał we współpracy z firmą Honda

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

Na aukcjach w Pebble Beach padły dwa historyczne rekordy Pojedynki samochodów z samolotami [cz. 1] Škoda i rowery – wczesna historia i współczesność marki Współczesne samochody, które nie są egzotykami, ale będą cenionymi klasykami [cz.1] Maksimum frajdy z jazdy: 10 najlepszych samochodów do zabawy [cz.1] Temat tygodnia: tydzień z turbo Najmocniejsze nowe kombi na polskim rynku Sportowy Samochód Roku 2013 - wybór redakcji Autokult.pl Samochody i miasta przyszłości są projektowane wokół potrzeb człowieka - Bartosz Dobrowolski o Mercedesie EQC Wielkie starcie w segmencie E: Maserati Ghibli vs Jaguar XF [cz.2] Stare reklamy motoryzacyjne z polskiej telewizji 10 najdroższych samochodów zlicytowanych w 2014 roku