Praktyczne rozwiązania w Skodzie Superb

Skoda Superb to flagowy model czeskiej marki, reklamowany jako limuzyna. Jednak logo na masce zobowiązuje do tego, żeby model ten nie tylko był wygodny, ale też praktyczny.

fot. Szymon Jasina

Skoda do swoich praktycznych dodatków i rozwiązań technicznych stosuje nazwę "Simply Clever". To zabieg marketingowy, ale trzeba przyznać, że w czeskich samochodach takich przydatnych gadżetów jest sporo – również w Superbie. Test długodystansowy tego modelu pozwolił przyjrzeć się im bliżej i ocenić ich przydatność.

System multimedialny w Skodzie pozwala na wykorzystanie aplikacji telefonu za pomocą interfejsów Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Łączność działa też w drugą stronę, to znaczy na telefonie można np. wyświetlać informacje o samochodzie, a dzięki aplikacji Media Command sterować systemem multimedialnym z tylnej kanapy.

Jeśli chodzi o urządzenia przenośne, to na dole konsoli, w miejscu popielniczki, znalazła się bezprzewodowa ładowarka do smartfonu. Nawet jeśli nasz aparat nie posiada takiej możliwości, to gumowa powierzchnia jest po prostu dobrym miejscem do położenia telefonu, tym bardziej, że posiada funkcję wzmacniania sygnału, dzięki czemu poprawia zasięg i pozwala zmniejszyć zużycie prądu z baterii. Obok znajdują się wejście AUX i gniazdo USB. W podłokietniku między fotelami znajdziemy chłodzony schowek, który dodatkowo ma węższą i głębszą część umożliwiającą wygodne schowanie tabletu.

Dla osób zasiadających z tyłu przygotowano przyczepiony do zagłówka uchwyt na smartfon lub tablet. Oprócz tego na środku dostępne jest gniazdko 230 V i wejście USB. W ten sposób można np. podłączyć laptopa i równocześnie ładować telefon.

Znakiem rozpoznawczym Skody Superbdwie parasolki schowane w przednich drzwiach. Całość została skonstruowana tak, aby można było tam włożyć również mokre parasole, a woda z nich spływa na zewnątrz.

We wszystkich czterech drzwiach w schowkach zmieszczę się półtoralitrowe butelki z napojami. Natomiast miejsce na kubki pomiędzy przednimi fotelami zostało zaprojektowane tak, aby umieszczona tam półlitrowa butelka się blokowała, co umożliwia odkręcanie i zakręcanie jej jedną ręką.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

W bagażniku może znaleźć się zestaw siatek przytrzymujących zapakowane przedmioty. Oprócz tego znalazły się tam haczyki pozwalające na zawieszenie siatek. Dodatkowo można wyjąć lampkę oświetlającą bagażnik, która dzięki LED-om zamienia się w przenośną latarkę. Dzięki magnesom można są przyczepić do nadwozia.

W Superbie znajdziemy też rozwiązania typowe dla Skody, czyli uchwyt na kwity parkingowe przy przedniej szybie czy skrobaczkę ukrytą przy wlewie paliwa.

Skoda Superb stara się łączyć wielkość i wygodę samochodu skutecznie aspirującego do miana limuzyny ze stroną praktyczną auta rodzinnego. To właśnie tymi drobnymi elementami ułatwiającymi życie na co dzień wyróżnia się na tle konkurencji i zapewnia pewne zadośćuczynienie temu, że nie posiada prestiżowego logo na masce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mini Clubman Cooper S All4 – mini dla dorosłych Infiniti Q50 S: tani sposób na mocnego i ładnego sedana Fiat Tipo 1.3 MultiJet: mały diesel w dużym fiacie Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy DCI 160 EDC - francuski pomysł na kombi Skoda Superb 2,0 TSI 280 KM – test spalania Nowy Hyundai i30 1.0 T-GDI: godny rywal Astry i Golfa Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD: wszechstronna alternatywa dla auta miejskiego BMW M240i xDrive: idealne dla amatora Lexus RX 450h F Sport: SUV stworzony z myślą o kierowcy Honda CR-V 2.0 i-VTEC: ostatni test przed nową generacją? Trzy cylindry na miasto: Citroën C3 1.2 PureTech vs Opel Corsa 1.0 Turbo W poszukiwaniu recepty na idealnego hatchbacka - test wideo nowej Hondy Civic Volkswagen Golf VII 1.4 TSI FL DSG vs Honda Civic X 1.5 CVT – Ikony klasy kompaktowej w nowym wydaniu Ford Fiesta ST200 (2016) - racjonalny powód, by kupić nieracjonalnie szybkiego hot hatcha Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: atrakcyjny mieszczuch w roboczym stroju Czy hybrydowy SUV ze skrzynią E-CVT nadaje się na wyjazd w góry? Toyota C-HR w Alpach Audi A5 Coupé 2.0 TFSI vs Infiniti Q60 2.0t – jak Dawid z Goliatem Mercedes-AMG GT R: jak zbliżyliśmy się do 100% możliwości nowego władcy torów wyścigowych Wilk z Domaniewskiej – Aston Martin V12 Vantage S na ulicach Warszawy Mercedes C450 AMG 4Matic (2016) - V6 lepsze od V8? Gladiator Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: przestarzały czy dojrzały? Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet z nowym mocnym sercem Alfa Romeo Stelvio: warto było czekać na takiego SUV-a

Popularne w tym tygodniu:

Ford Kuga czy Seat Ateca: którym z kompaktowych SUV-ów jeździ się przyjemniej? Škoda Fabia Combi w wersji Drive: czy zachęca do jazdy?