Samochody kompaktowe z prostymi silnikami benzynowymi

Coraz częściej słychać narzekania, że samochody są coraz bardziej skomplikowane, a silniki benzynowe niewiele odbiegają pod tym względem od diesli. Słychać głosy niezadowolenia tych, którzy chcieliby kupić proste auto, bez koła dwumasowego, turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku benzyny. Takie, do którego można założyć tanią instalację gazową. Przejrzeliśmy tylko rynek kompaktów i okazuje się, że takich samochodów jest jeszcze całkiem sporo. Nawet najnowsze modele są wyposażone w proste silniki benzynowe. Oto nasze zestawienie.

Ten artykuł ma 9 stron:

Citroën i Peugeot

Gamę kompaktowych modeli Citroëna stanowią trzy samochody oznaczone jako C4, przy czym model C4 nie pasuje do tego zestawienia, ponieważ jest wyposażony wyłącznie w doładowane jednostki benzynowe. Jednak już Citroën C4 Cactus, który teoretycznie jest crossoverem, ale na dobrą sprawę to kompakt, ma bazowy silnik 1.2 PureTech z wielopunktowym wtryskiem i mocą 82 KM. Takie auto kosztuje od 49 990 zł, ale trzeba dopłacić 3200 zł za klimatyzację.

Citroen C-Elysee

Alternatywą dla mało konserwatywnego Cactusa jest dość prosty i tani Citroën C-Elysee z tym samym silnikiem 1.2 PureTech, dostępny za 41 090 zł, ale z klimatyzacją dopiero za 44 990 zł, jest więc sporo tańszy od Cactusa.

Jeżeli potrzebujecie więcej mocy i lubicie silniki z większą pojemnością, macie do wyboru także odmianę 1.6 VTi o mocy 110 KM. Co ciekawe, jest tylko o 1000 zł droższa od 1.2 PureTech - kosztuje 45 990 zł.

Peugeota umieściłem na tej samej stronie nie dlatego, że to siostrzana marka, ale z powodu pokrewieństwa modelu 301 z Citroënem C-Elysee. To są identyczne samochody o nieco odmiennej stylistyce, dostępne z tymi samymi silnikami. Wersja bazowa kosztuje z silnikiem 1.2 od 42 500 zł, ale za klimatyzację trzeba dopłacić 4000 zł. Odmiana 1.6 VTi jest oferowana wyłącznie z klimatyzacją za 54 900 zł.

Zobacz również: Opel Astra - jakie robi pierwsze wrażenie najnowszy kompakt Opla?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Regeneracja części - co warto, a czego nie warto naprawiać? Samochód nowy czy używany? Wszystko zależy od potrzeb Czy można naprawić lampy LED? Sprzedałeś samochód - rozlicz się z urzędem skarbowym Tak łatwo można wpaść w kłopoty finansowe. Wystarczy brak OC Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór 5 zasad, dzięki którym będziesz lepszym kierowcą AdBlue: mocznik do diesla Jak wybrać auto pod montaż instalacji gazowej? Sprawdzenie skuteczności amortyzatorów jest trudne. Dlaczego? W tych miejscach policja najczęściej sprawdza prędkość Czy warto kupić używanego Volkswagena ze skrzynią DSG? 2.0 dCi – Niezły silnik Renault, choć ma kilka wad Mandat za brak wiedzy lub pomyłkę? Typowe błędy kierowców

Popularne w tym tygodniu:

Ilu z was jeździ jeszcze na oponach letnich? Okazuje się, że wielu Czy da się kupić auto za 800 zł i nim jeździć? Sprawdzamy, ile to naprawdę kosztuje Od 16 listopada na stacjach zimowe paliwo. Co oferują najwięksi gracze? Płyn do spryskiwaczy wymieniaj na zimowy już teraz. Oto najprostsza metoda Zimowe opony do auta segmentu D. Test GTU 2017 Skąd wziąć oryginalne części do nietypowego pojazdu? To spory problem dla ubezpieczyciela