Samochody kompaktowe z prostymi silnikami benzynowymi

Coraz częściej słychać narzekania, że samochody są coraz bardziej skomplikowane, a silniki benzynowe niewiele odbiegają pod tym względem od diesli. Słychać głosy niezadowolenia tych, którzy chcieliby kupić proste auto, bez koła dwumasowego, turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku benzyny. Takie, do którego można założyć tanią instalację gazową. Przejrzeliśmy tylko rynek kompaktów i okazuje się, że takich samochodów jest jeszcze całkiem sporo. Nawet najnowsze modele są wyposażone w proste silniki benzynowe. Oto nasze zestawienie.

Ten artykuł ma 9 stron:

Citroën i Peugeot

Gamę kompaktowych modeli Citroëna stanowią trzy samochody oznaczone jako C4, przy czym model C4 nie pasuje do tego zestawienia, ponieważ jest wyposażony wyłącznie w doładowane jednostki benzynowe. Jednak już Citroën C4 Cactus, który teoretycznie jest crossoverem, ale na dobrą sprawę to kompakt, ma bazowy silnik 1.2 PureTech z wielopunktowym wtryskiem i mocą 82 KM. Takie auto kosztuje od 49 990 zł, ale trzeba dopłacić 3200 zł za klimatyzację.

Citroen C-Elysee

Alternatywą dla mało konserwatywnego Cactusa jest dość prosty i tani Citroën C-Elysee z tym samym silnikiem 1.2 PureTech, dostępny za 41 090 zł, ale z klimatyzacją dopiero za 44 990 zł, jest więc sporo tańszy od Cactusa.

Jeżeli potrzebujecie więcej mocy i lubicie silniki z większą pojemnością, macie do wyboru także odmianę 1.6 VTi o mocy 110 KM. Co ciekawe, jest tylko o 1000 zł droższa od 1.2 PureTech - kosztuje 45 990 zł.

Peugeota umieściłem na tej samej stronie nie dlatego, że to siostrzana marka, ale z powodu pokrewieństwa modelu 301 z Citroënem C-Elysee. To są identyczne samochody o nieco odmiennej stylistyce, dostępne z tymi samymi silnikami. Wersja bazowa kosztuje z silnikiem 1.2 od 42 500 zł, ale za klimatyzację trzeba dopłacić 4000 zł. Odmiana 1.6 VTi jest oferowana wyłącznie z klimatyzacją za 54 900 zł.

Zobacz również: Fiat Panda 4x4 Cross (2015) - napęd i ELD - test Autokult.pl

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Kontrolki w samochodzie – co oznaczają i jak się zachować, gdy się zapalą? Awarie łańcucha rozrządu - przyczyny i diagnoza Niewłaściwe paliwo w baku – co zrobić? Zielona Karta - co to jest i gdzie musisz ją mieć? Co to jest szpera? Wyjaśniamy działanie mechanizmu, który ułatwia "latanie bokiem" Awarie systemu Common Rail - co może się popsuć? Awarie pasków wieloklinowych - przyczyny i diagnoza Co to jest mikrohybryda? Sprawdź jak działa prosty sposób na oszczędzanie paliwa Zaparowane szyby - przyczyny dokuczliwego problemu Jakie dokumenty musi mieć kierowca? Jak działa przekładnia CVT? Kto może kierować ruchem drogowym? Jak używać automatycznej skrzyni biegów? Dlaczego w aucie z filtrem DPF podnosi się poziom oleju? Elektryczny hamulec postojowy – lepszy niż mechaniczny? Jak właściwie przechowywać opony i koła? Prawo jazdy kategorii B – czym można jeździć? Opony typu run-flat czy zwykłe – które wybrać? Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej? Czy amortyzatory trzeba wymieniać parami? Towarzystwo ubezpieczeniowe unika wypłaty odszkodowania – co dalej? Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje?

Popularne w tym tygodniu:

Czy warto bardziej dbać o silnik Diesla? Kosztuje to sporo, ale naprawy są jeszcze droższe Czy wydatek na auto może być inwestycją? Możesz zarobić nawet kilka tysięcy Kontrolki w samochodzie – co oznaczają i jak się zachować, gdy się zapalą? Wymieniłeś silnik na niesprawny? Sprawdź, do czego masz prawo Fotoradary i kary za prędkość w Europie. Nadużywanie pedału gazu może słono kosztować Lepkość a gęstość oleju. Sami sprawdzamy, jaka jest zależność