Regeneracja części - co warto, a czego nie warto naprawiać?

Części samochodowe poddawano regeneracji znacznie wcześniej,niż pojawiły się hurtownie motoryzacyjne i producenci zamienników. Proces znany od lat pozwala obniżyć koszty napraw, ale także tworzy odrębny sektor w branży motoryzacyjnej. To wciąż popularny sposób naprawy całych podzespołów. Które można regenerować, a których nie warto?
Ten artykuł ma 5 stron:
Co to jest regeneracja?
Zdaniem wielu regeneracji można poddać niemal każdy podzespół samochodu, który da się rozebrać. Są też tacy, którzy za nic mają brak możliwości rozbiórki części. Rynek nie śpi. Jeżeli coś jest zbyt drogie, prędzej czy później znajdzie się tańszy sposób. Obecnie regeneruje się elementy, których jeszcze kilka lat temu nikt nie był w stanie regenerować.
Dobrym przykładem są koła dwumasowe czy hydrokinetyczne konwertery do automatycznych skrzyń biegów. Rynek wymusza także produkcję podzespołów do regeneracji, co pokazał przykład układów wtryskowych firmy Denso. Przyjrzyjmy się poszczególnym częściom i odpowiedzmy na pytanie: które z nich warto regenerować, a które lepiej wymienić na nowe lub używane?
Co to jest regeneracja części?
To przywrócenie podzespołu lub części do stanu fabrycznego poprzez wymianę elementów, które tej wymianie podlegają i są dostępne. Regeneracja to także odpowiednia obróbka części – szczególnie metalowych – która przywraca im fabryczne kształty i rozmiary. Od tego sposobu regeneracji już się powoli odchodzi.
Ten artykuł ma 7 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze