Restmod 911 w wyścigowym klimacie

Firma dp-motorsport, specjalizująca się w przygotowywaniu silników do wyścigów, prezentuje projekt gruntownie zmodyfikowanego Porsche 911 z 1974 roku, które przeszło około 1000 modyfikacji, a jego silnik generuje… niewielką moc.

Ten artykuł ma 2 strony:

Firma założona przez Ekkeharda Zimmermanna specjalizuje się nie tylko w modyfikacjach jednostek napędowych, ale także w budowie nadwozi od podstaw i przygotowywaniu kompletnych samochodów do motorsportu. Jednym z jej największych sukcesów było zwycięstwo w wyścigu Le Mans w 1979 roku. Dp-motorsport przygotowało silniki Porsche 935 K3 dla stajni Kramer Racing.

Firma założona przez Ekkeharda Zimmermanna specjalizuje się nie tylko w modyfikacjach jednostek napędowych, ale także w budowie nadwozi od podstaw i przygotowywaniu kompletnych samochodów do motorsportu. Jednym z jej największych sukcesów było zwycięstwo w wyścigu Le Mans w 1979 roku. Dp-motorsport przygotowało silniki Porsche 935 K3 dla stajni Kramer Racing.

Prezentowane tu auto pochodzi z 1974 roku, czyli wyprodukowano je rok po założeniu dp-motorsport. Jego nazwa to 911 RS 3.5 Red Evolution, a z oryginałem ma już niewiele wspólnego.

Prezentowane tu auto pochodzi z 1974 roku, czyli wyprodukowano je rok po założeniu dp-motorsport. Jego nazwa to 911 RS 3.5 Red Evolution, a z oryginałem ma już niewiele wspólnego.

Nadwozie zbudowano od podstaw z kompozytów węglowych i tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem szklanym. Aby uzyskać możliwie najniższą masę, szyby w drzwiach są wykonane z pleksiglasu, a 80-litrowy zbiornik paliwa z włókna węglowego. Efekt jest bardzo dobry, ponieważ z klatką bezpieczeństwa i niemal kompletnym wyposażeniem samochód waży tylko 940 kg.

Nadwozie zbudowano od podstaw z kompozytów węglowych i tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem szklanym. Aby uzyskać możliwie najniższą masę, szyby w drzwiach są wykonane z pleksiglasu, a 80-litrowy zbiornik paliwa z włókna węglowego. Efekt jest bardzo dobry, ponieważ z klatką bezpieczeństwa i niemal kompletnym wyposażeniem samochód waży tylko 940 kg.

Pomimo niezwykle agresywnego wyglądu i dużych poszerzeń zapowiadających ogromną moc, jednostka napędowa nie generuje 1000 KM. Po zastosowaniu zmodyfikowanego wtrysku paliwa, podwójnego układu zapłonowego oraz wałków rozrządu z 911 RSR, motor o pojemności 3,5 litra rozwija 365 KM mocy. Jednak po zastosowaniu również zmodyfikowanej skrzyni biegów ze skróconymi przełożeniami, skróconym skokiem lewarka oraz systemem chłodzenia oleju, osiągi muszą być bardzo dobre.

Pomimo niezwykle agresywnego wyglądu i dużych poszerzeń zapowiadających ogromną moc, jednostka napędowa nie generuje 1000 KM. Po zastosowaniu zmodyfikowanego wtrysku paliwa, podwójnego układu zapłonowego oraz wałków rozrządu z 911 RSR, motor o pojemności 3,5 litra rozwija 365 KM mocy. Jednak po zastosowaniu również zmodyfikowanej skrzyni biegów ze skróconymi przełożeniami, skróconym skokiem lewarka oraz systemem chłodzenia oleju, osiągi muszą być bardzo dobre.

Choć tuner nie zdradził szczegółów dotyczących przyspieszeń, nieprzypadkowo zastosował takie, a nie inne ogumienie. Opony tylnej osi mają rozmiar 335/35 R15. Przednie są zdecydowanie węższe - 225/55 R15. Jest to model TB5R produkcji Michelina przeznaczony do samochodów klasycznych na tor, ale z homologacją drogową. Założono je oczywiście na kultowe obręcze firmy Fusch. Całość trzyma się na zawieszeniu przygotowanym przez H&R.

Choć tuner nie zdradził szczegółów dotyczących przyspieszeń, nieprzypadkowo zastosował takie, a nie inne ogumienie. Opony tylnej osi mają rozmiar 335/35 R15. Przednie są zdecydowanie węższe - 225/55 R15. Jest to model TB5R produkcji Michelina przeznaczony do samochodów klasycznych na tor, ale z homologacją drogową. Założono je oczywiście na kultowe obręcze firmy Fusch. Całość trzyma się na zawieszeniu przygotowanym przez H&R.

We wnętrzu panuje wyścigowy klimat za sprawą surowej deski rozdzielczej z kompozytów węglowych i pełnej klatki bezpieczeństwa. Dopełnieniem całości są kubełkowe fotele i sportowa kierownica. Auto jeszcze nie zostało wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Warto zauważyć, że fotele są w stylu retro, jak zresztą każda z wykonanych modyfikacji. To m.in. dlatego samochód nie ma 500 czy 1000 KM. Ma tyle mocy, że na pewno wystarczy.

We wnętrzu panuje wyścigowy klimat za sprawą surowej deski rozdzielczej z kompozytów węglowych i pełnej klatki bezpieczeństwa. Dopełnieniem całości są kubełkowe fotele i sportowa kierownica. Auto jeszcze nie zostało wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Warto zauważyć, że fotele są w stylu retro, jak zresztą każda z wykonanych modyfikacji. To m.in. dlatego samochód nie ma 500 czy 1000 KM. Ma tyle mocy, że na pewno wystarczy.

Zobacz również: Porsche 911 Targa 4S - otwieranie dachu

Porsche 356 Poco Bastardo, czyli kolejny imponujący restmod

W budowie restmodów, czyli klasyków skrywających współczesną technikę specjalizują się takie firmy jak Singer, Kaege, czy Eagle, nie brakuje…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Lotus Exos T125 w Monterey. Znaleźli się pierwsi nabywcy?! [galeria] 6 Hours of Nürburgring - Porsche znów triumfuje Škoda Fabia Combi po liftingu. Właśnie przestała być prostym samochodem Ford Focus RS do zabawy w śniegu Jednostki napędowe Jaguara XE i nowa galeria zdjęć 45 lat Range Rovera - przypominamy jego historę MINI Clubman All4 Scrambler concept - dla miłośników lekkiego offroadu Mercedes-Benz - od początków do współczesności [galeria] Maybach Exelero - poprzednik nowego coupé? V Miński Zlot Pojazdów Zabytkowych "WARKOT 2015" - galeria zdjęć Najpiękniejsze hostessy 2010 roku! [galeria] Ewolucje logotypów [galeria]