W poszukiwaniu recepty na idealnego hatchbacka - test wideo nowej Hondy Civic

Jest na świecie kilka takich modeli samochodów, na których kolejne generacje czeka się z pewną dozą zniecierpliwienia. Do tej grupy z pewnością należy popularny Civic. Jego niedawno zaprezentowana dziesiąta generacja właśnie trafiła w nasze ręce. Sprawdźmy co zmieniło się w najbardziej znanym modelu Hondy.

Emocji towarzyszących pojawieniu się najnowszej inkarnacji samochodów pokroju Civica nie można porównać do tych, które odczuwamy, gdy na światło dzienne wydostaje się informacja o kolejnym, bijącym rekordy superaucie. Są silniejsze. Dlaczego? Bo choć można przyjąć za pewnik, że płaski jak naleśnik samochód sportowy o ilości koni powyżej 500, posiadający napęd na cztery koła, system typu 'torque vectoring' i cenę grubo powyżej miliona złotych będzie z pewnością szybszy i lepszy od swojego poprzednika, w świecie samochodów przeznaczonych "dla zwykłych ludzi" nie jest to już takie oczywiste.

Są jednak firmy takie jak Honda, które z każdą kolejną odsłoną swojego flagowego hatchback poprawiają recepturę. Nigdy nie zawodząc rzeszy swoich fanów. Tworzą produkt coraz lepiej dopracowany, jednocześnie nie bojąc się eksperymentów. Rozpoczęcia tworzenia przepisu od nowa. Nie żyją w strachu przed "białą kartką" i bez oglądania się na przeszłość potrafią zrobić zwrot o 180 stopni przy każdym kolejnym modelu. Tak było w przypadku Civiców zarówno siódmej (minivan) jak i ósmej (UFO) generacji. Czy jest tak też teraz?

Choć czasy okrążeń popularnych, niemieckich torów wyścigowych są także dla Hondy istotne (choćby w przypadku modeli Type R), to gdy tylko dopadnie nas znużenie spowodowane niekończącym się wyścigiem zbrojeń w segmencie samochodów sportowych, możemy pocieszyć się tym, że istnieją samochody takie jak "zwykły" Civic — idealnie dopasowujące się do potrzeb i czasów, w których żyjemy. Czy to właśnie jest recepta na idealnego Hatchbacka?

Zobaczcie wideo przygotowane przez Kubę Tujakę. Może w nim znajdziecie odpowiedź…

Artykuł powstał we współpracy z marką Honda.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test Audi RS 5 Sportback: czego bało się Audi? SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną Test: Toyota GR Supra 2.0 - dodatkowy litr? Mnie już wystarczy Opel Cascada 1,6 Turbo w trasie - samochodem na wakacje [cz.10] Pierwsza jazda Maserati Quattroporte Trofeo i Ghibli Trofeo: pościg za niemieckimi super-limuzynami Tesla Model 3 przekonała mnie, że istnieje miłość od pierwszego jeżdżenia Wiem jak jeździ nowy Opel Corsa. Pod tym względem jest fantastyczny Mazda 3 Skyactiv-X: jest jak auto koncepcyjne, ale już jeździ po polskich drogach Nowy Lexus IS250 F-Sport [test] Renault Mégane R.S 275 Trophy - test, opinia, spalanie, cena Citroën C4 Cactus 1,2 PureTech 82 – pierwsza jazda Pierwsza jazda ostatnim Volkswagenem Golfem GTI VII. TCR to najlepsza wersja

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: VW ID.4 to mistrz argumentów. Coraz trudniej nie wybrać elektryka Pierwsza jazda: Dacia Spring ma dwie twarze. Nie kupuj jej, a odkryjesz tę lepszą Test: Lexus LS 500h to odwrotność nowego Mercedesa Klasy S. Dla niektórych to duża zaleta Test: Dacia Sandero TCe 100 LPG - przy cenie ok. 50 tys. zł jest nie do pobicia Test wideo: Škoda Enyaq iV – elektryk na miarę polskich możliwości? Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Test: Peugeot 3008 1.2 PureTech - dobrze, że zmiany nie poszły zbyt daleko Pierwsza jazda: Ford Kuga FHEV AWD - nowy gracz, który może zmienić rozkład sił wśród hybrydowych SUV-ów Test: BMW 330e Touring xDrive – świetna hybryda, ale niekoniecznie świetne BMW 911 czy 911? Wybór wcale nie jest oczywisty Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu! Test: Hyundai Kona po liftingu. "Pierwsze wrażenie? Jak nie w hyundaiu"