Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

W poszukiwaniu recepty na idealnego hatchbacka - test wideo nowej Hondy Civic

Jest na świecie kilka takich modeli samochodów, na których kolejne generacje czeka się z pewną dozą zniecierpliwienia. Do tej grupy z pewnością należy popularny Civic. Jego niedawno zaprezentowana dziesiąta generacja właśnie trafiła w nasze ręce. Sprawdźmy co zmieniło się w najbardziej znanym modelu Hondy.

Emocji towarzyszących pojawieniu się najnowszej inkarnacji samochodów pokroju Civica nie można porównać do tych, które odczuwamy, gdy na światło dzienne wydostaje się informacja o kolejnym, bijącym rekordy superaucie. Są silniejsze. Dlaczego? Bo choć można przyjąć za pewnik, że płaski jak naleśnik samochód sportowy o ilości koni powyżej 500, posiadający napęd na cztery koła, system typu 'torque vectoring' i cenę grubo powyżej miliona złotych będzie z pewnością szybszy i lepszy od swojego poprzednika, w świecie samochodów przeznaczonych "dla zwykłych ludzi" nie jest to już takie oczywiste.

Są jednak firmy takie jak Honda, które z każdą kolejną odsłoną swojego flagowego hatchback poprawiają recepturę. Nigdy nie zawodząc rzeszy swoich fanów. Tworzą produkt coraz lepiej dopracowany, jednocześnie nie bojąc się eksperymentów. Rozpoczęcia tworzenia przepisu od nowa. Nie żyją w strachu przed "białą kartką" i bez oglądania się na przeszłość potrafią zrobić zwrot o 180 stopni przy każdym kolejnym modelu. Tak było w przypadku Civiców zarówno siódmej (minivan) jak i ósmej (UFO) generacji. Czy jest tak też teraz?

Choć czasy okrążeń popularnych, niemieckich torów wyścigowych są także dla Hondy istotne (choćby w przypadku modeli Type R), to gdy tylko dopadnie nas znużenie spowodowane niekończącym się wyścigiem zbrojeń w segmencie samochodów sportowych, możemy pocieszyć się tym, że istnieją samochody takie jak "zwykły" Civic — idealnie dopasowujące się do potrzeb i czasów, w których żyjemy. Czy to właśnie jest recepta na idealnego Hatchbacka?

Zobaczcie wideo przygotowane przez Kubę Tujakę. Może w nim znajdziecie odpowiedź…

Artykuł powstał we współpracy z marką Honda.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Fiat 500C 1,3 MultiJet Lounge - retro, ale nie dla ludu [test autokult.pl] BMW M135i sDrive manual - test, opinia, spalanie, cena Chevrolet Cruze HB 1,8 LTZ - kompakt z ambicjami [test autokult.pl] Hyundai i30 N Project C wygląda świetnie "na papierze", ale wolałbym zwykłego i30 N Audi Q8 to nie concept car. To samochód, którym jeździłem już po polskich drogach Mitsubishi L200 Black Edition: sprawdzam w jakiej formie schodzi ze sceny Ford Fiesta ST200 - czy można jeszcze ją ulepszyć? DS 4 Crossback, czyli jak postawić sobie poprzeczkę na Księżycu Nowa Škoda Fabia: jeździ jak wcześniej, prezentuje się lepiej Nowy Hyundai Tucson (2015) 2,0 High AT - test, opinia, spalanie, cena Dacia Sandero 0,9 TCe Laureate - plus i minus [test autokult.pl] Nissan Juke Nismo RS (2015) – test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Po co w Jeepie Cherokee 9. bieg, skoro się nie włącza? Sprawdziłem zużycie paliwa Test: Mercedes-AMG A 45 S (2020) kontra Audi R8 4.2 (2007) – wojna pokoleń Test: Dacia Duster na LPG - najtańszy SUV nie tylko w zakupie, ale i utrzymaniu Test: Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X 2.0 - 5 opinii, z którymi się nie zgadzam Audi RS6 Avant - wojna domowa. Model stracił pozycję lidera Renault Master 4x4 z napędem Oberaigner: twarda sztuka do pracy Pierwsza jazda: Seat Leon czwartej generacji - jeszcze więcej (zbędnej) elektroniki Test: Volkswagen Multivan 6.1 - chce być jak pradziadek. Bulli wysoko postawił poprzeczkę Pierwsza jazda: Mazda MX-30 to auto dla tych, którzy dobrze wiedzą, czego chcą Test: Volkswagen T-Roc R - Golf R w przebraniu? Nowe Audi A3 - nie ograniczajmy się! Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDI 130 - komfortowy, oszczędny i okaleczony przez księgowych