Ile naprawdę palą benzynowe samochody hybrydowe?

Dla większości nabywców samochodów z drugiej ręki ważne są koszty, jakich należy się spodziewać podczas eksploatacji auta. Największe wydatki, jakie muszą pokryć zmotoryzowani, to zwykle zakup paliwa i ewentualne naprawy. Jak w tej kwestii przedstawia się zakup samochodu hybrydowego?
Ten artykuł ma 2 strony:
Potencjalne hity rynku wtórnego?
Choć wielu zmotoryzowanych uważa, że technologia hybrydowa jest skomplikowana, w rzeczywistości nie można narzekać na problemy z samochodami tego typu. W corocznych raportach DKER-y hybrydy wypadają korzystnie, dobre zdanie o tych samochodach mają także mechanicy. Hybrydowa jednostka wykorzystująca silnik benzynowy, najlepiej bez doładowania, jest z gruntu rzeczy mniej awaryjna niż nowoczesny silnik Diesla, a w mieście potrafi zapewnić podobny, a nawet niższy poziom spalania. To jednak niejedyne korzyści płynące z posiadania hybrydy.
Użytkownik samochodu hybrydowego rzadziej będzie musiał wymieniać tarcze i klocki hamulcowe, ponieważ w pierwszej fazie wytracania prędkości używany jest mechanizm, który zamienia energię kinetyczną na elektryczną magazynowaną w akumulatorach. Ponadto w wielu miastach właściciele hybryd parkują taniej lub wręcz za darmo. Tajemnicą nie jest również, że część ubezpieczycieli kalkuluje korzystniej wysokość składki OC właścicielom samochodów hybrydowych, którzy postrzegani są jako ludzie odpowiedzialni. To nie przypadek, że wśród samochodów taksówkarzy w Europie Zachodniej dominują właśnie hybrydy.
Ile jednak naprawdę palą takie auta? Szukając odpowiedzi na to pytanie, nie warto sugerować się danymi katalogowymi. Te, jak wiadomo, w przypadku wszystkich samochodów odległe są od rzeczywistego apetytu przejawianego podczas jazdy. Prawdziwe dane na temat spalania samochodów publikuje EQUA index. To międzynarodowa inicjatywa, której celem jest sprawdzanie rzeczywistej konsumpcji paliwa w warunkach drogowych. Na Starym Kontynencie przebadano na razie 60 tys. samochodów — głównie na drogach Niemiec i Wielkiej Brytanii. Jak w badaniu wypadają benzynowe hybrydy?

Polecane przez autora:
- Rząd zmienia strategię dotyczącą maseczek i przekraczania granicy. Nowe przepisy od soboty
- Rząd chwali się poprawą bezpieczeństwa. Pogoń za Europą wyraźnie nam jednak nie wychodzi
- Urzędnicy nie dbają o bezpieczeństwo, przejścia są źle zaprojektowane. Miażdżący raport NIK-u
Ten artykuł ma 39 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze