Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego

Ten artykuł ma 4 strony:

Koszty eksploatacji, ceny i dostępność części

Większość części zamiennych bez trudu kupicie w hurtowniach, a także w serwisach wyspecjalizowanych w marce Subaru. Wybór tych eksploatacyjnych jest duży i można pójść w serię lub kupić droższy czy nawet sportowy zamiennik. Warto tak pomyśleć o hamulcach i sprzęgle. W rzadko spotykanych manualach 2.5 po zużyciu dwumasy można ją wyeliminować.

Przykładowe ceny części zamiennych — nieoryginalnych
Nazwa części Cena części

2.0

(150 KM)

2.5

(173 KM)

Napęd rozrządu silnika

pasek

1200 zł

pasek

1200 zł

Napęd osprzętu silnika 100 zł 100 zł
Sprzęgło kompletne 1000 zł 1300 zł
Koło dwumasowe brak 4000 zł
Amortyzator przedni 360 zł
Amortyzator tylny 270 zł
Wahacz zawieszenia przedniego 300 zł
Tarcze i klocki hamulcowe — przód 550 zł
Tarcze i klocki hamulcowe — tył 400 zł

Sytuacja rynkowa

Subaru Legacy nigdy nie był popularnym modelem, dlatego nie dziwi dość skromna oferta na rynku wtórnym. Niestety prawie połowa dotyczy diesli, za to spora część to auta krajowe, użytkowane od nowości przez jednego właściciela i regularnie serwisowane.

Subaru Legacy IV — ceny rynkowe
Rocznik Ceny rynkowe:
2009 23 000 — 31 000 zł
2008 21 000 — 30 000 zł
2007 21 000 — 30 000 zł
2006 21 000 — 27 000 zł
2005 15 000 — 27 000 zł
2004 15 000 — 25 000 zł
2003 ok. 15 000 zł

Model ten jest o tyle wyjątkowy, że nietrudno o zadbany egzemplarz, a przebiegi nie są wysokie. Najmłodsze auta w najlepszym stanie kupicie za około 40 tys. zł. Wersje przedliftowe kosztują do 25 tys. zł, natomiast starsze sztuki wycenia się na około 15 tys. zł.

Czy warto kupić używane Subaru Legacy IV?

Legacy warto kupić z prostego powodu – niewiele na nim stracicie. Samochody tej marki mają niską utratę wartości jeżeli mówimy o starszych rocznikach. To jeszcze dość prosta generacja, którą można utrzymać stosunkowo niskim kosztem, choć niektóre naprawy będą drogie. Auto ma porządne zawieszenie i układ napędowy, jest równie komfortowe jak pewne w prowadzeniu i z odpowiednim silnikiem potrafi dać sporo radości z jazdy. Naszym wyborem jest 3.0 z automatem, choć polecamy także 2.0 lub 2.5. Unikać radzimy wszelkiej maści silników doładowanych.

Zobacz również: Audi A4 (B9) Avant 2.0 TDI (2016) - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2,0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Nowszy nie zawsze lepszy. Modele, które warto wybrać pomimo starszej generacji WP Pomaga: Tanie i duże kombi za 5000 zł WP Pomaga: używany samochód do kwoty 30 tys. zł dla alpinistki WP Pomaga: szukasz samochodu? Teraz to prostsze, niż kiedykolwiek wcześniej WP Pomaga: zobacz wszystkie artykuły