Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego

Ten artykuł ma 4 strony:

Co się psuje w Subaru Legacy IV?

Wysokie koszty generuje układ przeniesienia napędu. W samochodach z przebiegiem około 200 tys. km można się spodziewać zużytego sprzęgła wiskotycznego blokującego centralny dyferencjał. Jego wymiana to koszt 4000 zł, a objawy to problem ze skręcaniem na parkingu. Zdarzają się także awarie synchronizatorów drugiego biegu.

Za wszystko można obarczyć winą brak wymian oleju w przekładniach. Niestety dotyczy to większości aut z motorem 2.0 i manualem. Bezpieczniej wybrać samochód z automatyczną skrzynią biegów, a to jest łatwiejszy z silnikiem 2.5.

To w zasadzie tyle strachów, jakie kryją się w tym modelu. Zawieszenie przednie zużywa się dość szybko, ale dzięki prostej konstrukcji wahacz kosztuje około 300 zł. Można w nim wymienić pojedyncze gumy. Słabe są także amortyzatory, ale i one nie należą do drogich – około 360 zł.

W mocniejszych wersjach silnikowych często trzeba wymieniać tarcze i klocki hamulcowe przedniej osi, dlatego polecamy od raz zamontować produkty o podwyższonej jakości. Jednorazowa inwestycja szybko się zwróci. Pamiętajcie też o stosowaniu czterech identycznych opon – nie tylko rozmiar, ale także bieżnik – ze względu na układ przeniesienia napędu. Koniecznie trzeba opony rotować przy każdej zmianie.

Zobacz również: Subaru Forester 2.0D - test Autokult.pl

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2,0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Nowszy nie zawsze lepszy. Modele, które warto wybrać pomimo starszej generacji WP Pomaga: Tanie i duże kombi za 5000 zł WP Pomaga: używany samochód do kwoty 30 tys. zł dla alpinistki WP Pomaga: szukasz samochodu? Teraz to prostsze, niż kiedykolwiek wcześniej WP Pomaga: zobacz wszystkie artykuły