Anglik po przekładce - jak go rozpoznać i czy warto kupić?

Zakup starszego auta nie zawsze jest poprzedzony wnikliwą kontrolą w serwisie, a często polegamy na własnych spostrzeżeniach, wiedzy oraz intuicji. To czy samochód nie jest po wypadku można pobieżnie ocenić znając kilka zasad. Czy tak samo da się rozpoznać przerobionego anglika?

Ten artykuł ma 3 strony:

Angliki po przekładce

Nieświadomy zakup ukrytego anglika, czyli auta przerobionego z wersji angielskiej na europejską nie jest bardzo ryzykowny. Jednak jest na rynku sporo samochodów ze starszych roczników, które przeszły taką modyfikację i warto o tym pamiętać. Szczególnie w segmencie aut terenowych. Przez to straciły na wartości i powinny być sprzedawane w cenie poniżej średniej rynkowej. Wiele osób szykowało w taki sposób auto dla siebie, ale w końcu trafi ono na rynek wtórny. Jak je rozpoznać, jeżeli sprzedający próbuje to ukryć?

Zazwyczaj kompleksowe przeróbki były drogie, dlatego w celu obniżenia kosztów nie wszystko się zmienia. Zwłaszcza, gdy auto jest szykowane dla siebie lub kogoś z rodziny. Wbrew pozorom im nowszy samochód tym łatwiejsza przeróbka, bo na przykład nowoczesne reflektory nie wymagają nawet wymiany. Gdzie należy szukać śladów angielszczyzny?

By mieć pewność, że samochód nie jest anglikiem należy sprawdzić numer VIN. W wyszukiwarce, która potrafi rozszyfrować numer identyfikacyjny pojazdu od razu wyświetli się symbol LHD lub RHD. Jest to umieszczenie kierownicy LHD — z lewej strony, RHD — z prawej. Nie zawsze jest jednak taka możliwość. Wówczas trzeba przyjrzeć się kilku elementom, o których wspomnimy, a przy okazji obalimy kilka mitów.

Motoryzacyjne marzenie z Anglii? – szybki przegląd rynku

Opłaca się czy nie? Tego jeszcze nie wiemy, ale liczni eksperci straszą nas anglikami. Słychać opinie, że zaleją rynek samochodów używanych, że…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Rozgrzewać samochód na postoju czy nie? Odpowiedź nie jest jednoznaczna Idą duże mrozy. Dwie rady dla kierowców diesli, które pomogą uniknąć kłopotów Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Test opon letnich GTU 2020. Niemcy sprawdzili tanie ogumienie w rozmiarze 215/55 R17 Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Nagar we współczesnych silnikach. Zobacz, skąd się bierze i jak zapobiegać gromadzeniu Dopłaty do aut elektrycznych już gotowe. Jak je uzyskać i które modele mieszczą się w limicie? Samochód z USA. Procedury i opłacalność Co to jest kontrolka EPC? Czy Dacia Duster rzeczywiście jest tania? Nasza opinia jest jednoznaczna Opony wielosezonowe – produkt uniwersalny czy marketingowy trik? Jak dobrać długość kable rozruchowe – przekrój i długość, maksymalne natężenie?

Popularne w tym tygodniu:

Twój pasażer trzyma nogi na desce – przeczytaj, a już nigdy mu nie pozwolisz Ostatni raz w czasie upału umyłem auto za dnia. Nocą wyjdzie lepiej i taniej Mandaty za prędkość to najniższa forma kary. Gorzej, kiedy sprawa trafi do sądu 5 prostych i skutecznych sposobów na upały – każdy może je stosować Jak nie zachorować od klimatyzacji w aucie? Wystarczy przestrzegać kilku zasad Wybierasz się autem do lasu? O tym musisz pamiętać, inaczej narażasz się mandat Co skraca trwałość automatycznej skrzyni biegów? Tych rzeczy unikaj, jeśli możesz Prędkość minimalna na autostradzie - w przepisach jej nie ma, ale są wymagania