Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Anglik po przekładce - jak go rozpoznać i czy warto kupić?

Zakup starszego auta nie zawsze jest poprzedzony wnikliwą kontrolą w serwisie, a często polegamy na własnych spostrzeżeniach, wiedzy oraz intuicji. To czy samochód nie jest po wypadku można pobieżnie ocenić znając kilka zasad. Czy tak samo da się rozpoznać przerobionego anglika?

Ten artykuł ma 3 strony:

Angliki po przekładce

Nieświadomy zakup ukrytego anglika, czyli auta przerobionego z wersji angielskiej na europejską nie jest bardzo ryzykowny. Jednak jest na rynku sporo samochodów ze starszych roczników, które przeszły taką modyfikację i warto o tym pamiętać. Szczególnie w segmencie aut terenowych. Przez to straciły na wartości i powinny być sprzedawane w cenie poniżej średniej rynkowej. Wiele osób szykowało w taki sposób auto dla siebie, ale w końcu trafi ono na rynek wtórny. Jak je rozpoznać, jeżeli sprzedający próbuje to ukryć?

Zazwyczaj kompleksowe przeróbki były drogie, dlatego w celu obniżenia kosztów nie wszystko się zmienia. Zwłaszcza, gdy auto jest szykowane dla siebie lub kogoś z rodziny. Wbrew pozorom im nowszy samochód tym łatwiejsza przeróbka, bo na przykład nowoczesne reflektory nie wymagają nawet wymiany. Gdzie należy szukać śladów angielszczyzny?

By mieć pewność, że samochód nie jest anglikiem należy sprawdzić numer VIN. W wyszukiwarce, która potrafi rozszyfrować numer identyfikacyjny pojazdu od razu wyświetli się symbol LHD lub RHD. Jest to umieszczenie kierownicy LHD — z lewej strony, RHD — z prawej. Nie zawsze jest jednak taka możliwość. Wówczas trzeba przyjrzeć się kilku elementom, o których wspomnimy, a przy okazji obalimy kilka mitów.

Motoryzacyjne marzenie z Anglii? – szybki przegląd rynku

Opłaca się czy nie? Tego jeszcze nie wiemy, ale liczni eksperci straszą nas anglikami. Słychać opinie, że zaleją rynek samochodów używanych, że…

Zobacz również: Najczęstsze błędy popełniane przez kierowców

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Dach w kabriolecie - podstawy pielęgnacji Dlaczego warto wymieniać filtr kabinowy - poradnik Jak działa transmiter FM i z jakich nośników można korzystać? Czujniki parkowania – Ile kosztuje montaż? Co grozi za nieprzerejestrowanie pojazdu? Mandat może zaskoczyć Zamiast wymiany wahacza tańsza i znana metoda sprzed lat. Wciąż jest aktualna OC na raty: ile trzeba dopłacić? Zasady ecodrivingu – poradnik Przekładnia śrubowo-kulkowa [układ kierowniczy] Cztery grzechy kierowców - co zagraża kierowcy i pasażerom? Aerodynamika [technika wyścigowa odc. 11] Zabezpieczenie lakieru na zimę – car detailing

Popularne w tym tygodniu:

Holowanie przyczepy kempingowej i przepisy, które musisz znać Rozmiar opony a właściwości jezdne. Droga hamowania może być krótsza nawet o 2 metry Ile kosztuje wypalanie sadzy i czyszczenie filtra DPF? Kamperem na wakacje - ile to kosztuje? Opłaty, o których trzeba pamiętać Wymiana licznika w aucie – sprawdziliśmy, jak przebiega proces legalizacji "nowego" przebiegu Hak holowniczy - podpowiadamy jak kupić, zamontować i zalegalizować Zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdu przez internet. Jak to zrobić? Światła pozycyjne to nie to samo co postojowe. Czym się różnią?