Anglik po przekładce - jak go rozpoznać i czy warto kupić?

Zakup starszego auta nie zawsze jest poprzedzony wnikliwą kontrolą w serwisie, a często polegamy na własnych spostrzeżeniach, wiedzy oraz intuicji. To czy samochód nie jest po wypadku można pobieżnie ocenić znając kilka zasad. Czy tak samo da się rozpoznać przerobionego anglika?

Ten artykuł ma 3 strony:

Angliki po przekładce

Nieświadomy zakup ukrytego anglika, czyli auta przerobionego z wersji angielskiej na europejską nie jest bardzo ryzykowny. Jednak jest na rynku sporo samochodów ze starszych roczników, które przeszły taką modyfikację i warto o tym pamiętać. Szczególnie w segmencie aut terenowych. Przez to straciły na wartości i powinny być sprzedawane w cenie poniżej średniej rynkowej. Wiele osób szykowało w taki sposób auto dla siebie, ale w końcu trafi ono na rynek wtórny. Jak je rozpoznać, jeżeli sprzedający próbuje to ukryć?

Zazwyczaj kompleksowe przeróbki były drogie, dlatego w celu obniżenia kosztów nie wszystko się zmienia. Zwłaszcza, gdy auto jest szykowane dla siebie lub kogoś z rodziny. Wbrew pozorom im nowszy samochód tym łatwiejsza przeróbka, bo na przykład nowoczesne reflektory nie wymagają nawet wymiany. Gdzie należy szukać śladów angielszczyzny?

By mieć pewność, że samochód nie jest anglikiem należy sprawdzić numer VIN. W wyszukiwarce, która potrafi rozszyfrować numer identyfikacyjny pojazdu od razu wyświetli się symbol LHD lub RHD. Jest to umieszczenie kierownicy LHD — z lewej strony, RHD — z prawej. Nie zawsze jest jednak taka możliwość. Wówczas trzeba przyjrzeć się kilku elementom, o których wspomnimy, a przy okazji obalimy kilka mitów.

Motoryzacyjne marzenie z Anglii? – szybki przegląd rynku

Opłaca się czy nie? Tego jeszcze nie wiemy, ale liczni eksperci straszą nas anglikami. Słychać opinie, że zaleją rynek samochodów używanych, że…

Zobacz również: Przyszłość elektromobilności - rozmowa

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

System start-stop a podzespoły samochodu - jak będzie z eksploatacją? i-ELOOP - nowy KERS Mazdy Objawy i skutki awarii chłodnicy oleju Co można kupić za 40 tys. zł. Przegląd rynku nowych samochodów Historia zasilania silników – od gaźników do wtrysku bezpośredniego Co to jest ISOFIX w samochodzie? Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Jak prawidłowo ustawić fotel kierowcy? [poradnik] White Eagle Racing - projektowanie ramy bolidu Formuły Student Standardowy silnik czy dopłata za mocniejszy? Zobacz, jak producenci aut łatwo zarabiają Szkoda całkowita i zbyt niska wycena – jak napisać odwołanie? Jak zabezpieczyć auto przed solą?

Popularne w tym tygodniu:

Licznik przebiegu się przekręcił lub zatrzymał. Problem dotyczy sporej grupy aut 5 miejsc, w których od 1 lipca łatwiej będzie stracić prawo jazdy Kolory tablic rejestracyjnych w Polsce – co oznaczają? Co to jest przyczynienie się do wypadku drogowego i kiedy następuje? 6 rzeczy, którymi lubią chwalić się sprzedawcy. Uważaj, to może być pułapka Wideorejestrator Mio Mi Viue 795: zaawansowane urządzenie w przystępnej cenie 6 utrwalonych przekonań o samochodach. Mity, które trudno wykorzenić Leasing auta używanego w 2020 roku. Zobacz, o czym musisz pamiętać Leasing konsumencki – co powinieneś o nim wiedzieć?