Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Anglik po przekładce - jak go rozpoznać i czy warto kupić?

Zakup starszego auta nie zawsze jest poprzedzony wnikliwą kontrolą w serwisie, a często polegamy na własnych spostrzeżeniach, wiedzy oraz intuicji. To czy samochód nie jest po wypadku można pobieżnie ocenić znając kilka zasad. Czy tak samo da się rozpoznać przerobionego anglika?

Ten artykuł ma 3 strony:

Angliki po przekładce

Nieświadomy zakup ukrytego anglika, czyli auta przerobionego z wersji angielskiej na europejską nie jest bardzo ryzykowny. Jednak jest na rynku sporo samochodów ze starszych roczników, które przeszły taką modyfikację i warto o tym pamiętać. Szczególnie w segmencie aut terenowych. Przez to straciły na wartości i powinny być sprzedawane w cenie poniżej średniej rynkowej. Wiele osób szykowało w taki sposób auto dla siebie, ale w końcu trafi ono na rynek wtórny. Jak je rozpoznać, jeżeli sprzedający próbuje to ukryć?

Zazwyczaj kompleksowe przeróbki były drogie, dlatego w celu obniżenia kosztów nie wszystko się zmienia. Zwłaszcza, gdy auto jest szykowane dla siebie lub kogoś z rodziny. Wbrew pozorom im nowszy samochód tym łatwiejsza przeróbka, bo na przykład nowoczesne reflektory nie wymagają nawet wymiany. Gdzie należy szukać śladów angielszczyzny?

By mieć pewność, że samochód nie jest anglikiem należy sprawdzić numer VIN. W wyszukiwarce, która potrafi rozszyfrować numer identyfikacyjny pojazdu od razu wyświetli się symbol LHD lub RHD. Jest to umieszczenie kierownicy LHD — z lewej strony, RHD — z prawej. Nie zawsze jest jednak taka możliwość. Wówczas trzeba przyjrzeć się kilku elementom, o których wspomnimy, a przy okazji obalimy kilka mitów.

Motoryzacyjne marzenie z Anglii? – szybki przegląd rynku

Opłaca się czy nie? Tego jeszcze nie wiemy, ale liczni eksperci straszą nas anglikami. Słychać opinie, że zaleją rynek samochodów używanych, że…

Zobacz również: Mity o elektromobilności: MIT 10

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Co oznaczają zielone kontrolki w samochodzie? Wszystko, co musisz wiedzieć o boosterach Jak gasić pożar samochodu? Jak dbać o oświetlenie pojazdu? Hybrydowa przyszłość Wspomaganie kierownicy - jak zbudowany jest układ hydrauliczny i jak działa? Ulepszenia [technika wyścigowa odc. 21] Wibracje samochodu i kierownicy – przyczyny i skutki Jak usunąć z auta nieprzyjemne zapachy - poradnik Regeneracja maglownicy - czy warto i ile kosztuje? Aerodynamika [technika wyścigowa odc. 17] Jak wyeliminować pisk paska osprzętu? Usuwanie problemu krok po kroku

Popularne w tym tygodniu:

Silnik osiąga 600 KM mocy z 3 cylindrów i 2 litrów pojemności. System Freevalve to przyszłość motoryzacji? Zrób zdjęcie przed wymianą opon. Czytelnik ostrzega, mógł stracić 240 zł Indeks prędkości opony - tak istotny, a często pomijany Kradzież na walizkę i folia aluminiowa - najprostsza metoda zabezpieczenia Koronawirus, a zakup auta używanego. Najlepsza metoda dezynfekcji Czy warto jechać do ASO w innym województwie? Różnica to nawet kilkaset złotych Ile kosztują letnie opony w sezonie 2020? Przegląd ofert dla popularnych aut Co to są "drgania śmierci" (death wobble) w samochodzie? Regeneracja kompresora klimatyzacji – jak przebiega i ile kosztuje?