Mazda MX-5 RF zdobyła nagrodę za design

Najnowsze wcielenie Mazdy MX-5 od momentu debiutu zbiera praktycznie same pochwały. Teraz auto zostało docenione za design, zdobywając prestiżową nagrodę Red Dot: Best of the Best 2017.

To najwyższe odznaczenie w dziedzinie samochodowego designu, przyznawane jest konstrukcjom, wyróżniającym się idealnym połączeniem pociągającej stylistyki z funkcjonalnością i jakością. Co interesujące, nagroda nie powędrowała do wersji Roadster, jednoznacznie kojarzącej się z tym modelem. Jurorzy docenili wydanie RF (Retractable Fastback) ze sztywnym, składanym dachem . Poza tym otwarta odmiana już zgarnęła podium Red Dot w 2015 roku.

Nagroda Red Dot jest przyznawana produktom spełniającym najwyższe standardy wzornictwa w swojej kategorii przez jury złożone z 39 projektantów, wykładowców i redaktorów. To już szósta nagroda Red Dot dla aut Mazdy, zaprojektowanych zgodnie z filozofią Kodo. Mówimy tu więc o najnowszych konstrukcjach. W 2015 roku oprócz MX-5 w wersji soft-top, nagrodzone zostały Mazda CX-3 i Mazda2 2015. W latach 2014 i 2013 nagrodę zdobyły Mazda3 i Mazda6.

Red Dot Design Award przyznawana jest od 1955 roku przez niemieckie Centrum Wzornictwa w Essen w Nadrenii-Północnej Westfalii (Design Zentrum Nordrhein Westfalen) w jednym z największych na świecie konkursów wzornictwa. W tym roku nagrodzone wzory zaklasyfikowano w 47 kategoriach, wliczając w to samochody i motocykle, gdzie znajdziemy m.in. opisywaną Mazdę.

Nagroda dla MX-5 RF cieszy, ponieważ auto odbiega nieco od klasycznych kanonów do jakich przez lata przyzwyczajały nas wszystkie generacje tego modelu. W najnowszej Japończycy zdecydowali się uzupełnić ofertę o odmianę ze sztywnym, składanym dachem, która wyróżnia się nie tylko praktycznym charakterem, ale i niepodrabialnym designem. Najwyraźniej jurorzy Red Dot Design Award są podobnego zdania, stąd zwycięstwo w tegorocznym konkursie.

Zobacz również: Mazda MX-5 (ND) - jak składa się dach?

Źródło: mazda

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Budują obwodnicę Radomia, niszcząc okoliczne drogi Tydzień w motorsporcie #17 Toyota wydłuży program WEC do 2019 roku! Wyjątkowy Mustang z numerem 00002 trafi na aukcję Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Tydzień w motorsporcie #16 Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Tydzień w motorsporcie #15 Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Nowa jakość SsangYonga - zapowiedź SUV-a Y400 Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Pomóżmy Jackowi! - poparzony mechanik potrzebuje wsparcia Futurystyczny SUV Citroëna zadebiutuje już w przyszłym miesiącu Nowa Mazda CX-5 (2017) - polskie ceny najładniejszego SUV-a na rynku Większa rodzina Aston Martin Lagonda już wkrótce Nowa akcyza na samochody jeszcze nie teraz. A może w ogóle? Wniosek osiedlowego radnego – dość deptania barw narodowych na ulicach Alpine otworzy salon sprzedaży w Polsce

Popularne w tym tygodniu:

Korytarz życia i jazda na zamek. Zmiany od 1 października Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Policjanci zatrzymali policjantkę. Straciła prawo jazdy za przekroczenie prędkości 120 tys. euro mandatu. Fiński hokeista pobił rekord Mandaty w Chorwacji sięgają nawet 11 tys. zł. Na miejscu są polscy policjanci Koniec marzeń o polskim aucie elektrycznym? Raport wykonany dla rządu nie pozostawia złudzeń Za przewożenie psa w samochodzie bez zabezpieczeń grozi 200 zł. Narażasz też jego życie Przez nowe kary ceny używanych aut mogą pójść w górę. Są jednak też dobre wieści Szykuje się ułatwienie dla kierowców. Zgłoszenie sprzedaży lub kupna auta przez internet Jednak bez diesla. Audi pochwaliło się nowym S8 Nowe oznakowanie na autostradach i ekspresówkach ułatwi jazdę kierowcom "Drogi krajowe, z ogromnym nasileniem ruchu, muszą się rozszerzać." Ale nie każde drzewo trzeba wyciąć