Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego

Ten artykuł ma 3 strony:

Koszty eksploatacji, ceny i dostępność części

Rynek jest dobrze zaopatrzony w części zamienne do tego modelu i rzadko kiedy trzeba odwiedzać ASO Nissana. Łatwo też kupić podzespoły używane, a niektóre pasują nawet od Renault. Ogólnie auto jest tanie w eksploatacji, ale wiele zależy od egzemplarza. Jeżeli kupicie ten z gorszego sortu, możecie narzekać na częste naprawy drobiazgów. Są jednak właściciele Note’ów, którzy w ogóle nie mają problemu ze swoimi samochodami.

Przykładowe ceny części zamiennych — nieoryginalnych
Nazwa części Cena części

1.6

(110KM)

1.4 

(88 KM)

Napęd rozrządu silnika łańcuch łańcuch
Napęd osprzętu silnika 250 zł 350 zł
Sprzęgło kompletne 330 zł 400 zł
Wysprzęglik centralny 180 zł 180 zł
Cewka zapłonowa jednoiskrowa 200 zł 220 zł
Amortyzator przedni 225 zł
Amortyzator tylny 170 zł
Wahacz zawieszenia przedniego 200 zł
Tarcze i klocki hamulcowe — przód 340 zł
Bębny i szczęki hamulcowe — tył 550 zł

Nie tylko dzięki związkowi z Renault Note części są tanie. To także efekt klasy auta. Dużą zaletą jest też europejskie pochodzenie poddostawców. Zdecydowanie gorzej mają pod tym względem właściciele Hond Jazz, chociaż oni rzadko cokolwiek muszą kupować.

Sytuacja rynkowa

Rynek wtórny Nissanów Note jest bogaty i można śmiało wybierać pośród roczników i wersji silnikowych. Zdecydowanie dominują benzyniaki 1.4, diesli jest ponad trzy razy mniej. Auta krajowe stanowią aż 20 proc., a znaczna większość to samochody sprzed liftingu. Roczniki od 2009 w gorę dopiero zaczną się pojawiać na rynku.

Często auta mają niskie przebiegi, a jeżeli pochodzą z Polski, to zwykle są serwisowane w ASO. Dzięki temu można sprawdzić ich historię. Jeżeli serwis był wykonywany zgodnie z zalecanymi przebiegami, należy uważać na diesle. Chyba, że mają niewielki przebieg do 50–60 tys. km. To właśnie zbyt rzadkie zmiany oleju w ASO najczęściej wykańczały panewki.

Nissan Note [2006–2013] - ceny rynkowe
Rocznik: Ceny rynkowe:
2013 28 000 — 30 000 zł
2012 24 000 — 32 000 zł
2011 20 000 — 30 000 zł
2010 17 000 — 25 000 zł
2009 12 000 — 23 000 zł
2008 14 000 — 20 000 zł
2007 12 000 — 20 000 zł
2006 10 000 — 18 000 zł
Pochodzenie pojazdów:

Polska: 22%

Sprowadzony: 78%

Ceny najtańszych aut z pierwszych roczników zaczynają się od 10–12 tys. zł. Do liftingu praktycznie każdego Note’a można kupić w kwocie do 20 tys. zł. My polecamy auta po liftingu w okolicach 30 tys. zł. Za te pieniądze kupicie samochód cztero- lub pięcioletni.

Czy warto kupić Nissana Note?

Zobacz również: Nissan X-Trail DIG-T 160 Tekna - test

Naszym zdaniem tak, ale tylko pod warunkiem, że znajdziecie naprawdę ładny, zadbany egzemplarz. Niestety Note jest obarczony dość często występującymi usterkami i problemami, które nie zatrzymają auta, ale będą irytowały. Polecamy wersje benzynowe, zwłaszcza 1.6, ale też nie odradzamy diesla. Ważne by pilnować częstych zmian oleju.

Nissan Note jest trochę nijaki, zatem uważamy że warto go kupić, ale nie jest to model, który polecamy szukać. Naszym zdaniem pod niemal każdym względem lepsza jest Honda Jazz, a Opel Meriva czy dopracowany Ford Fusion są przynajmniej tak samo dobre. Konkurencję Note’a stanowi także techniczny odpowiednik Renault — model Grand Modus i tego też byśmy postawili przed Nissanem.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2,0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Nowszy nie zawsze lepszy. Modele, które warto wybrać pomimo starszej generacji WP Pomaga: Tanie i duże kombi za 5000 zł WP Pomaga: używany samochód do kwoty 30 tys. zł dla alpinistki WP Pomaga: szukasz samochodu? Teraz to prostsze, niż kiedykolwiek wcześniej WP Pomaga: zobacz wszystkie artykuły