Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego
Japończyk, który jest bardziej europejski niż to sugeruje marka. Choć sporo brakuje mu do ideału, to ma też swoje zalety. Niestety jego problemem jest bardzo mocna konkurencja. Czy Nissan Note to auto godne polecenia?

Ten artykuł ma 3 strony:
Charakterystyka i budowa
Nissan Note został zaprezentowany w 2006 roku, w czasie gdy Honda przygotowywała drugą generację cenionego modelu Jazz. Wspominamy o tym nieprzypadkowo, ponieważ są to konkurencyjne auta. 10 lat temu segment mikrovanów był dość popularny. Ich największą zaletą jest duża ilość miejsca przy stosunkowo niskiej cenie zakupu.
Nissan Note pierwszej generacji ma długość niespełna 4,1 metra, czyli jakieś 10 cm mniej od tradycyjnego, kompaktowego hatchbacka. Jednak długi rozstaw osi 2600 mm oraz krótka maska tworzą nadwozie, w którym zmieszczą się cztery dorosłe osoby i będą miały jeszcze sporo przestrzeni na nogi i głowę.
W rzeczywistości Nissan Note nie jest samochodem japońskim. Technicznie ma więcej wspólnego z francuzami. Płyta podłogowa została zapożyczona z Renault Grand Modus. Zawieszenie o bardzo prostej konstrukcji – MacPherson z przodu plus belka skrętna z tyłu – ma za zadanie oferować przyzwoity komfort i bezpieczną jazdę. Z tego wywiązuje się poprawnie.
Wracając do japońskości auta. Note’a produkowano w angielskiej fabryce w Sunderland, podobnie jak jego następcę. Praktycznie wszystkie części do produkcji dostarczano z Europy. Równie „japońskie” są diesle, które w rzeczywistości pochodzą od Renault. Z dalekiej Azji przywożono wyłącznie silniki benzynowe.
Pomijając rzeczywiste pochodzenie auta, zasługuje ono na uwagę. Jest przyzwoicie wykonane, choć trzeba pamiętać, że jego rynkowo-cenowe pozycjonowanie to segment B. Materiały oraz ich jakość montażu odpowiadają standardom Nissana Micry.
Kabinę wyposażono w kilka praktycznych rozwiązań. Jest to przesuwana w zakresie 16 cm kanapa tylna, 10-litrowy schowek pod siedziskiem fotela pasażera czy też stoliki dla osób siedzących z tyłu. Jest też bagażnik o pojemności 280–437 litrów z podwójną podłogą. Jego wielkość reguluje się ustawieniem kanapy. Warto tylko pamiętać o tym, że bazowa wersja Visia nie miała wszystkiego. Auto uzyskało w testach zderzeniowych cztery gwiazdki co jest dobrym wynikiem jak na segment i rocznik.
Zobacz również: Nissan X-Trail DIG-T 160 Tekna - test
Silniki Nissana Note
Auto mogło mieć jeden z trzech silników do wyboru. Benzynowe jednostki 1.4 i 1.6 jak już wspomnieliśmy pochodzą z Japonii. Nie należy ich mylić z silnikami Renault, które mają podobne parametry. Mniejszy rozwija moc 88 KM, natomiast większy 110 KM.
Silniki benzynowe są w miarę oszczędne. 6,5–7,0 l/100 km to spalanie 1.4, natomiast 1.6 potrzebuje około litra więcej. Jest jedna przewaga jaką ma jednostka 1.4 nad 1.6 – lepsza współpraca z instalacjami gazowymi.
Diesle 1.5 dCi Renault rozwijają 68, 86, 90 lub 103 KM. To konstrukcje francuskie, ale z japońskim osprzętem. Są wyjątkowo oszczędne – w trasie można zejść ze spalaniem nawet poniżej 5 l/100 km, a normą jest średnie zużycie 5–6 l/100 km.
Ten artykuł ma 9 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze