Toyota wydłuży program WEC do 2019 roku!

Wbrew przypuszczeniom Toyota nie daje za wygraną. Japoński producent pozostanie w serii WEC przynajmniej do 2019 roku!

Toyota TS050 Hybrid (2017)

Toyota TS050 Hybrid (2017)

Ciągły brak wisienki na torcie

FIA World Endurance Championship to nietypowa seria wyścigowa. W Formule 1 Grand Prix Monako może być ważnym elementem, ale w żadnym cyklu nie ma klejnotu koronnego, który tak mocno dominowałby swoim znaczeniem nad zwycięstwem w klasyfikacji generalnej, jak 24 Heures du Mans w WEC.

To właśnie tego zwycięstwa brakuje do szczęścia Toyocie. Japoński producent od lat toczy walkę, którą w ubiegłym roku przegrał w dramatycznych warunkach. Na kilka minut przed końcem bolid TS050 Hybrid zawiódł. Toyota ponownie przegrała z Porsche 919 Hybrid.

Toyota TS050 Hybrid (2017)

Tym samym nadal ostatnim japońskim producentem, który wygrał 24h Le Mans jest Mazda. Przypomnę — 787B zwyciężyło w 1991 roku, pokonując wtedy z pomocą 4-wirnikowego silnika Wankla o pojemności 2,6 l takie maszyny jak Jaguar XJR-12 (7,4-litrowe V12) czy Mercedes-Benz C11 (5-litrowe V8 turbo).

Toyota pokazała, że potrafi jeździć regularnie i zajmować wysokie pozycje — w 2014 roku zdobyła tytuł mistrzowski serii WEC. Le Mans pozostało jednak poza zasięgiem japońskiej marki.

Rajdy czy wyścigi długodystansowe

Kto będzie jeździł Toyotą w WRC?

Zespół Toyoty prowadzony przez Tommiego Mäkinena już teraz szuka dla siebie kierowcy na sezon 2017. Ostatnie dni pokazują, że znalezienie odpowiedniego…

Gdy Toyota w ubiegłym roku znów poniosła porażkę (co prawda o włos, ale jednak), pojawiło się sporo plotek i spekulacji. Wielu przypuszczało, że Toyota sezon 2017 może potraktować jako swój ostatni w WEC.

Powodem, dla którego Toyota mogłaby potencjalnie opuścić WEC było też wkroczenie marki do WRC. Już teraz widać, że Yaris Gazoo Racing jest w stanie odnosić sukcesy — ma za sobą triumf w Rajdzie Szwecji.

Zobacz również: Toyota Prius Plug-in

Toyota TS050 Hybrid (2017)

Motorsport to droga "zabawa", więc udział jednego producenta w kilku flagowych kategoriach jest naturalnie bardzo eksploatujący finansowo. Toyota mimo to znalazła miejsce i na WRC i na WEC w swoim budżecie.

Walka w LMP1

Toyota w tym roku wystawia zmodyfikowany bolid TS050 Hybrid. To konstrukcja doskonale znana. Podobnie jak w ubiegłym roku, napędza ją 2,4-litrowe V6 pracujące w 8-megadżulowym układzie hybrydowym.

Toyota TS050 Hybrid (2016) - zupełnie nowy bolid do walki o tytuł

Do Audi i Porsche dołączyła Toyota. Japończycy jako ostatni pokazali swoją maszynę, która ma posłużyć do walki o trofea w zbliżającym się…

Naturalnie nie obeszło się bez zmian. Jedynym elementem, który nie został poddany modyfikacjom to monokokpit. Toyota poprawiła aerodynamikę, przeprowadziła także optymalizację rozkładu masy. Pewne jest jednak, że na razie nie zobaczymy finalnej wersji, którą Toyota wystartuje w Le Mans. W pierwszej części sezonu producenci wystawiają warianty z mocnym dociskiem aerodynamicznym, które lepiej sprawdzają się na krętych torach. Na Circuit de la Sarthe, na którym odbywa się 24h Le Mans wystawiane są wersje o mniejszym oporze aerodynamicznym, które wyciągają dodatkowe ułamki sekund na długiej prostej Mulsanne, przeciętej tylko dwoma szykanami.

Toyota TS050 Hybrid (2017)

Kto w tym roku sięgnie po koronne trofeum całego sezonu? W rozpoczynającym się sezonie stawka potencjalnych zwycięzców jest mniejsza. Z rywalizacji odpadło Audi, które musiało opuścić tę dyscyplinę motorsportu ze względu na cięcia budżetowe wynikające z afery spalinowej. W LMP1 zostały więc dwa zespoły producenckie — Toyota i Porsche. W grze znalazł się także ByKolles racing Team z wozem ENSO CLM P1/01. Zespół ten jest bardzo obiecujący dla polskich kibiców - wystartuje w nim Robert Kubica.

Robert Kubica wystartuje w WEC w kategorii LMP1 — wszystko o samochodzie polskiego kierowcy

W czwartek 2 lutego media obiegła informacja, że Robert Kubica będzie startował w World Endurance Championship w topowej kategorii LMP1. Jaką maszyną…

W barwach Toyoty w tym roku będą startować Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López, Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Stéphane Sarrazin, Yuji Kunimoto, i Nicolas Lapierre.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Wyjątkowy Mustang z numerem 00002 trafi na aukcję Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Tydzień w motorsporcie #16 Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Tydzień w motorsporcie #15 Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Nowa jakość SsangYonga - zapowiedź SUV-a Y400 Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Pomóżmy Jackowi! - poparzony mechanik potrzebuje wsparcia Futurystyczny SUV Citroëna zadebiutuje już w przyszłym miesiącu Nowa Mazda CX-5 (2017) - polskie ceny najładniejszego SUV-a na rynku Większa rodzina Aston Martin Lagonda już wkrótce Nowa akcyza na samochody jeszcze nie teraz. A może w ogóle? Wniosek osiedlowego radnego – dość deptania barw narodowych na ulicach Alpine otworzy salon sprzedaży w Polsce Jakie modele samochodów wybierają najchętniej klienci prywatni Opel coraz bardziej premium, dzięki programowi personalizacji Exclusive Tydzień w motorsporcie #14

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące