Nowa Mazda CX-5 (2017) - polskie ceny najładniejszego SUV-a na rynku

Nowa Mazda CX-5 została wyposażona w innowacyjny system kontrolujący zawieszenie, przez co podróż będzie jeszcze przyjemniejsza. Niestety auto jest trochę droższe, ale wprowadzone zmiany są warte swojej ceny.

Samochód ten jest niewątpliwie sukcesem firmy, bo na całym świecie sprzedano w ciągu czterech lat 1,5 miliona egzemplarzy. Nowy model miał swoją premierę podczas targów samochodowych w Genewie (7–19 marca br.) i teraz wjeżdża do salonów z ceną podstawową 95 900 zł. Jest więc droższy o 6500 zł, ale też lepszy.

Odświeżona Mazda CX-5 (2017) - premiera

Nowa Mazda CX-5 może nie jest całkowicie nowa, ale przeszła gruntowny lifting nadwozia, wnętrza i otrzymała kilka zmian technicznych mających wpływ na…

Przeprojektowane zawieszenie ma dostarczać jeszcze więcej przyjemności z jazdy, a komfort i bezpieczeństwo poprawi system G-Vectoring Control. Zasada jego działania polega na wykorzystaniu sterowania silnikiem do poprawy reakcji podwozia zarówno pod kątem przyczepności, jak i komfortu. Zmienia wartość momentu obrotowego jednostki napędowej i na podstawie ruchów kierownicy koryguje rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną osią samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół.

Subiektywnie kierowca ma poczuć, jakby samochód zachowywał się bardziej intuicyjnie i przewidywalnie, a jego ciało poprzez neutralizowanie kołysania nadwozia nie powinno reagować na zakrętach czy nierównościach tak silnie jak wcześniej.

Poza zmianami w obszarze właściwości jezdnych, w nowej Mazdzie CX-5 debiutują nowe matrycowe reflektory diodowe z doświetlaniem adaptacyjnym. Są teraz dokładniejsze i reagują szybciej na zmieniające się warunki otoczenia.

Przeprojektowano całkowicie deskę rozdzielczą i fotele z uwzględnieniem komfortu podróżowania, a lepsza izolacja wnętrza zapewnia wyższy poziom wyciszenia. Konsola środkowa pomiędzy fotelami z przodu jest teraz wyższa, co zbliżyło drążek zmiany biegów do ręki kierującego. W wersji z przekładnią manualną jest on umieszczony o 40 mm wyżej, w automacie o 60 mm. Łatwiej też będzie obsługiwać system multimedialny pokrętłem na konsoli.

Zobacz również: Mazda MX-5 2.0 SkyActiv-G - dźwięk wydechu

Kolejną nowością jest system elektrycznego otwierania i zamykania bagażnika z możliwością zapamiętania ustawienia maksymalnej wysokości, na jaką klapa ma się unosić. Ostatnią z dostrzegalnych zmian jest system wyświetlania informacji o jeździe head-up. W nowej Mazdzie CX-5 będą się one pojawiały nie na małej szybce za panelem wskaźników, lecz na przedniej szybie, czyli na linii wzroku kierowcy. Jest to znacznie wygodniejsze i czytelniejsze.

Auto, podobnie jak poprzednia Mazda CX-5 jest dostępne w czterech wariantach wyposażenia oraz czterech wersjach silnikowych. Najmniej kosztuje oczywiście podstawowa wersja SkyGo, wyposażona w 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM, manualną skrzynię biegów i napęd na przednią oś. Za diesla 2.2 Sky-D o mocy 150 KM zapłacimy 119 900 zł. Dopłata za napęd na cztery koła i-Activ AWD wynosi 12 tys. zł, a za automatyczną skrzynię biegów 8 tys. zł.

Najmocniejszy silnik diesla w gamie, generujący 175 KM kosztuje od 158 900 zł, ale wysoka cena wynika z faktu, że jest oferowany wyłącznie w najwyższej specyfikacji wyposażenia SkyPassion. Do gamy ma dołączyć jeszcze silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, ale nastąpi to później. Cen jeszcze nie znamy. Poniżej prezentujemy natomiast ceny bazowe w zależności od źródła napędu.

Ceny podstawowe Mazdy CX-5

Wersja 

silnikowa

Napęd

cena

podstawowa

wersja

wyposażenia

2.0 benzyna

(165 KM)

4×2

manual

od 95 900 zł SkyGo

2.0 benzyna

(160 KM)

4×4

manual

od 120 900 zł

SkyMotion

2.0 benzyna

(160 KM)

4×4

automat

od 128 900 zł SkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4×2

manual

od 119 900 zł SkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4×2

automat

od 127 900 zł SkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4×4

manual

od 131 900 zł SkyMotion

2.2 diesel

(150 KM)

4×4

automat

od 139 900 zł SkyMotion

2.2 diesel

(175 KM)

4×4

manual

od 158 900 zł SkyPassion

2.2 diesel

(175 KM)

4×4

automat

od 166 900 zł SkyPassion

Mazda CX-5 2,0 Skyactiv-G SkyENERGY – sky is the limit? [test autokult.pl]

Mazda, zaczynając od nazwy technologii, a na polskiej premierze zorganizowanej w warszawskim porcie lotniczym kończąc, wiąże model CX-5 z pewną…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Sebastian Vettel podpisał kontrakt z Ferrari? Po co brytyjskiej armii flota Priusów?! Clarkson w Ferrari 599 GTO | Fragment "Italian Job" [wideo] Pierwsze szkice nowego Hyundaia i40 Sprawdź światła przed świętami za darmo McLaren MP4-28 - Button i Perez gotowi Samorządy chcą fotoradarów. Liczba chętnych znacznie przewyższa pulę urządzeń Miał 2 wypadki, jechał pod wpływem alkoholu, wpadł pod auto. Wszystko w ciągu jednej doby Transporter 3 - dla wytrwałych Prototyp BMW M6 (F12) rozbity na Nürburgring Rzuć wszystko, co robisz, Stratos powraca! Pod maską 550 KM, ale nie będzie lancią Maserati GranTurismo MC - sportowe GranTurismo S

Popularne w tym tygodniu:

Porsche 911 Turbo z przebiegiem 1,2 mln km. Właściciel jeździ nim od 44 lat Ford Mustang Shelby GT350 Fathouse ma 1400 KM i rozpędza się do setki w 1,9 sekundy SUV-y są groźne dla pieszych. ETCS proponuje zakazać im wjazdu do miast Francuzi mają pomysł na ograniczony zasięg elektryków. Jest tak absurdalny, że aż go lubię W środę 19 lutego policyjna akcja "Smog". Na celowniku starsze diesle Przyszedł na komendę z "niewybuchem". Okazało się, że to element zawieszenia Rozszerzona historia pojazdu w CEPiK 2.0. Bardzo przydatne zmiany Land Rover Defender w "No time to die". Reklama w starym, dobrym stylu Dożywocie dla kierowcy w Niemczech. Sąd potraktował wypadek jak morderstwo Nawet 15 tys. osób straci pracę w fabrykach Mercedesa. Winne coraz ostrzejsze normy emisji spalin Podwyżki na autostradzie A2. Zapłacimy więcej od 2 marca 2020 roku Lancia Delta Integrale Evo o mocy 700 KM to najlepsze, co dziś zobaczycie