Audi RS 5 DTM (2017) - premiera wyścigowej odmiany drogowej bestii

Audi RS 5 DTM (2017) - premiera wyścigowej odmiany drogowej bestii

Audi po raz pierwszy opracowywało nowy model do niemieckiej serii DTM równolegle z samochodem produkcyjnym. Tym samym w Genewie mieliśmy obie premiery. Zespół ma na koncie mistrzostwo dla producenta zdobyte w minionym sezonie i w tym roku chciałby powalczyć również o najwyższe laury w klasyfikacji kierowców. Miniony rok ich reprezentant Edoardo Mortara zakończył sezon na drugim miejscu ze stratą ledwie 4 punktów do zwycięzcy, Marco Wittmanna z BMW.
Audi po raz pierwszy opracowywało nowy model do niemieckiej serii DTM równolegle z samochodem produkcyjnym. Tym samym w Genewie mieliśmy obie premiery. Zespół ma na koncie mistrzostwo dla producenta zdobyte w minionym sezonie i w tym roku chciałby powalczyć również o najwyższe laury w klasyfikacji kierowców. Miniony rok ich reprezentant Edoardo Mortara zakończył sezon na drugim miejscu ze stratą ledwie 4 punktów do zwycięzcy, Marco Wittmanna z BMW.
Marcin Łobodziński
14.03.2017 16:19, aktualizacja: 19.10.2022 14:56

Audi jako pierwsze z trójki niemieckich producentów biorących udział w wyścigowej serii DTM zaprezentowało oficjalnie swój samochód. Model RS 5 DTM debiutował w Genewie. Czekamy jeszcze na premiery BMW M4 DTM oraz Mercedesa-AMG C63 DTM. Inna sprawa, że technicznie wszystkie auta są identyczne.

Nowy samochód oczywiście stylistyką nawiązuje do zaprezentowanego niedawno Audi RS 5 Coupé, ale w rzeczywistości ma niewiele z nim wspólnego. Zgodnie z regulaminem, napędza go silnik V8 o pojemności 4,0 litra i mocy 500 KM. Moment obrotowy ma tę samą maksymalną wartość. W przeciwieństwie do modelu drogowego, wyścigowe RS 5 jest napędzane na tylną oś, za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni sekwencyjnej z 4-tarczowym sprzęgłem.
Nowy samochód oczywiście stylistyką nawiązuje do zaprezentowanego niedawno Audi RS 5 Coupé, ale w rzeczywistości ma niewiele z nim wspólnego. Zgodnie z regulaminem, napędza go silnik V8 o pojemności 4,0 litra i mocy 500 KM. Moment obrotowy ma tę samą maksymalną wartość. W przeciwieństwie do modelu drogowego, wyścigowe RS 5 jest napędzane na tylną oś, za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni sekwencyjnej z 4-tarczowym sprzęgłem.
Zgodnie z przepisami, nadwozie mierzy 5010 mm długości wliczając w to tylne skrzydło, a także 1950 mm szerokości i 1150 mm wysokości. Minimalna masa samochodu z kierowcą to 1120 kg.
Zgodnie z przepisami, nadwozie mierzy 5010 mm długości wliczając w to tylne skrzydło, a także 1950 mm szerokości i 1150 mm wysokości. Minimalna masa samochodu z kierowcą to 1120 kg.
A propos kierowców, po dwa samochody Audi zgodnie z nowymi regulacjami będą wystawiane w trzech zespołach. Oto ich skład:
A propos kierowców, po dwa samochody Audi zgodnie z nowymi regulacjami będą wystawiane w trzech zespołach. Oto ich skład:
Pierwszy wyścig nowego sezonu DTM zostanie rozegrany dopiero 6 maja w Niemczech, na torze Hockenheim. Do tego czasu swoje konstrukcje zaprezentują BMW i Mercedes-AMG. Sezon 2017 składa się z 18 weekendów, podczas których będą rozgrywane po dwa wyścigi. Ostatni z datą 15 października.
Pierwszy wyścig nowego sezonu DTM zostanie rozegrany dopiero 6 maja w Niemczech, na torze Hockenheim. Do tego czasu swoje konstrukcje zaprezentują BMW i Mercedes-AMG. Sezon 2017 składa się z 18 weekendów, podczas których będą rozgrywane po dwa wyścigi. Ostatni z datą 15 października.
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)