Nowy koncept Peugeota jedzie do Genewy

Francuzi są naprawdę dobrzy w tworzeniu imponujących konceptów. Nie byliby sobą, gdyby na zbliżający się salon w Genewie nie przygotowali choć jednej studyjnej propozycji. Oto ona - Peugeot Instinct Concept.

Pierwsza ilustracja najnowszego dzieła PSA została oficjalnie zaprezentowana na stronie internetowej Geneva Motor Show. Jak na razie jest to pierwsze i jedyne zdjęcie, przedstawiające ten futurystyczny pojazd. Dzięki niemu wiadomo, czego mniej więcej się spodziewać. Nowoczesny design, charakteryzujący się płynnością linii, ogromny wlot powietrza z przodu oraz oświetlenie sięgające prawie do podłoża, czynią z Instincta niesamowicie wyglądające auto.

Koncepcyjny Peugeot Onyx debiutuje w Paryżu [Paryż 2012]

Paryskie targi motoryzacyjne to ważna arena dla premier nowych aut. Nie obędzie się też bez wielu prezentacji szalonych konceptów. Jednym z nich będzie…

Jak zwykle bywa w przypadku konceptów, ten także stanowić ma inspirację dla przyszłych modeli marki. Rozwiązania tu zastosowane w kolejnych latach będą w mniejszym lub większym stopniu trafiać do seryjnych propozycji Peugeota. Nie mam tu na myśli tylko designu, ale przede wszystkim nowoczesne rozwiązania techniczne.

Choć oficjalne dane nie zostały jeszcze podane do publicznej wiadomości, do napędu użyty zostanie najprawdopodobniej silnik elektryczny. Jeśli tak, będzie to drugi elektryk Peugeota, jakiego zobaczymy na tegorocznym salonie w Genewie. Tuż obok Partnera Tepee Electric, debiutującego podczas imprezy. Trudno wypowiadać się także na temat wnętrza. Nie zdziwcie się jednak jeśli będzie jeszcze bardziej zaskakujące niż nadwozie.

1988 Peugeot Oxia [zapomniane koncepty]

W 1988 roku Peugeot zaprezentował ostatni z serii szalonych "kosmicznych" konceptów. Po Quasarze i Proximie przyszedł czas na najbardziej dopracowany i…

Oprócz nietypowych reflektorów, Instinct przykuwa uwagę także przednią szybą, zachodzącą na dach, czy felgami, które zdają się nie mieć żadnych otworów. Zasłonięto je panelami z włókna węglowego. Najpewniej wynika to z kwestii aerodynamiki. Podobnie jak brak standardowych lusterek, których miejsce zajmą kamery.

Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie startuje już 9 marca. Instinct ma spore szanse stać się jedną z największych atrakcji na stoisku Peugeota i gwiazdą wśród tegorocznych konceptów.

[aktualizacja 27 lutego]

Zobacz również: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test

Do pierwszej fotografii dołączyły właśnie kolejne, wraz z bardziej szczegółowymi informacjami. Wiadomo, że Instinct Concept jest pojazdem w pełni autonomicznym. Peugeot podkreśla to przede wszystkim wnętrzem, w którym brakuje typowej kierownicy. Futurystyczna kabina zapewnia maksimum komfortu dzięki rozbudowanym multimediom i fotelom z szerokimi możliwościami regulacji. Dzięki tym opcjom pasażerowie mogą poczuć się tu jak w luksusowym salonie.

Francuzi postawili na nowatorską technologię "chatbot" pozwalającą na głosowe sterowanie autem. Dotyczy to nie tylko instrumentów pokładowych, czy elementów wyposażenia, ale przede wszystkim samego systemu jazdy. Aby dotrzeć do celu, wystarczy powiedzieć gdzie i w jaki sposób chcemy dojechać. Brzmi futurystycznie i trudno powiedzieć na ile jest to działające rozwiązanie, a na ile zwykły zabieg marketingowy.

Piękne nadwozie zostało całkowicie podporządkowane kwestii aerodynamiki, by zminimalizować zużycie paliwa przez hybrydowy napęd. Na razie nie wiadomo jakie elementy Peugeot wykorzystał w tej układance. Pewnym jest jednak, że ich łączna moc wynosi co najmniej 300 KM, co gwarantuje więcej niż dobre osiągi.

Co ciekawe, Instinct Concept ujrzy światło dzienne jeszcze przed salonem w Genewie. Peugeot pokaże swoje nowe dzieło już 2 marca, podczas Mobile World Congress w Barcelonie. Tydzień później przeniesie się do Genewy.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku Volvo zapowiada nadejście nowego XC60 Produkcja najpopularniejszej Tesli wystartuje w lipcu Fabrycznie nowy Maluch czeka na nowego właściciela Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – najmocniejsza w historii Volkswagen Arteon na pierwszych zdjęciach Carlos Ghosn zajmie się Mitsubishi i znalazł następcę w Nissanie Daimler buduje pierwszą fabrykę w Rosji Audi przeprowadziło zwolnienia w dziale silników wysokoprężnych Znamy ceny nowego Opla Insignii Grand Sport Na ulicach Warszawy pojawi się więcej elektrycznych autobusów 19 mld zł na rozwój elektromobilności w Polsce do 2020 r. Mazda wzywa do serwisu setki tysięcy aut Bramki znikną z autostrad? Trwają poszukiwania wykonawcy nowego systemu BMW stworzyło latający motocykl inspirowany klockami Lego BMW chce przenieść produkcję do USA, aby ominąć podatki Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Tydzień w motorsporcie #11 Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Ford Focus RS potwierdził klasę na torze Nürburgring Nordschleife Cena polisy OC zależy od twojego miejsca zamieszkania Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW