Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003]

Ten artykuł ma 5 stron:

Jedna dziesiąta ceny?

Dawniej auto kosztowało około 400 tys. zł, a dobrze wyposażone nawet pół miliona. Dziś używany egzemplarz można kupić za połowę tej kwoty. To oczywiście cena minimalna. Za 10–15 tys. euro (45–65 tys. zł), znajdziecie za granicą M5, które może być w różnej kondycji. Niestety najczęściej słabej lub najwyżej przeciętnej. Ceny za naprawdę porządnie utrzymane auta wahają się od 20 do 30 tys. euro, a najładniejsze sztuki kosztują nawet powyżej 40 tys. euro, czyli przy obecnym kursie ponad 170 tys. zł.

BMW M5

Z czego wynikają tak niskie ceny minimalne i wysokie maksymalne? Przede wszystkim z dbałości o samochody i przebiegu. Tańsze auta mają przejechane przynajmniej 200 tys. km, a dla takiego silnika oznacza to, że może być blisko naprawy. Użytkownicy twierdzą, że to właśnie jest granica, od której zaczynają drastycznie rosnąć koszty i pojawiać się usterki.

Tanio nie jest

Decydując się na zakup BMW M5, można wybrać dwie drogi. Pierwsza, to kupno tańszego auta i jeżdżenie nim do poważnej awarii. W międzyczasie być może uda się czerpać z tego przyjemność. Jednak tej metody nie zalecamy z prostego powodu – uszkodzone M5 może być trudniej sprzedać, niż kupić zadbane.

BMW M5 może być eksploatowane zgodnie z przeznaczeniem, ale wówczas trzeba rygorystycznie przestrzegać serwisu i dbać o auto z najwyższą starannością.

Właściwą drogą jest wybór samochodu, którego używał pasjonat. Tylko starannie wykonywane przeglądy i pełna sprawność auta mogą być jako taką gwarancją zakupu dobrej sztuki. Radzimy przyglądać się interesującemu was egzemplarzowi bardzo dokładnie. Każda usterka pozostawiona bez naprawy powinna budzić wątpliwości, czy aby na pewno osoba dbała o pozostałe mechanizmy. Jeżeli „wszystko działa, ale trzeba nabić klimę” to naszym zdaniem lepiej znaleźć inny egzemplarz. Kogoś, kogo nie stać na nabicie klimatyzacji, na pewno nie stać też na serwis tego modelu.

Niestety, tak jak BMW E39 jest solidną maszyną, tak z racji osiągów i obciążenia mechanizmów, M5 jest bardzo delikatną. Oczywiście jeżeli jest w pełni sprawne zniesie wiele, ale też niedużo trzeba, by je zniszczyć. Najwrażliwszym obszarem jest silnik.

Zobacz również: BMW 440i - dźwięk silnika

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane BMW 320d E46 wciąż popularne. Coraz trudniej kupić ładny egzemplarz Używany Opel Vectra C 3.0 CDTI z interesującym silnikiem. Zakup może być błędem Hyundai Tucson I i Kia Sportage II z silnikiem 2.0 CRDI. Taniej i pewniej już nie będzie Używana Toyota Avensis III 1.6-2.0 Valvematic – japończyk, który cię nie zawiedzie Używana Toyota Avensis II [2003-2008] - poradnik kupującego Tanie używane samochody z silnikiem V8 - poradnik kupującego Używane Renault Clio III w pigułce Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2,0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Używane BMW 320d E46 wciąż popularne. Coraz trudniej kupić ładny egzemplarz Używany Opel Vectra C 3.0 CDTI z interesującym silnikiem. Zakup może być błędem Hyundai Tucson I i Kia Sportage II z silnikiem 2.0 CRDI. Taniej i pewniej już nie będzie Używana Toyota Avensis III 1.6-2.0 Valvematic – japończyk, który cię nie zawiedzie