Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003]

Przełom XX i XXI wieku jest przez wielu uważany za okres w motoryzacji, w którym powstawały ostatnie, naprawdę porządne samochody. Z pewnością potwierdzą to miłośnicy wielu marek i spokojnie można powiedzieć to o sportowych limuzynach. Dobrym przykładem jest BMW M5 E39 – takiego samochodu już nie będzie. A co najważniejsze, dziś ten model można kupić za całkiem rozsądne pieniądze.

Ten artykuł ma 5 stron:

BMW M5 E39 w teorii

To samo można powiedzieć o BMW M3 E46 – ostatnim z tradycyjną dla marki rzędową, wysokoobrotową szóstką pod maską. Tyle tylko, że ono miało godnego następcę, a tymczasem BMW M5 E60 nie było już takie… hmmm… mechaniczne? Nowy model otrzymał co prawda wspaniałą jednostkę V10 o mocy 500 KM, ale też automatyczną skrzynię biegów i został nafaszerowany elektroniką po dach.

Tymczasem BMW M5 E39 jest maszyną ze stali dla kierowców o mocnym charakterze. Pod maską zainstalowano królewski silnik V8 o pojemności 4,9 l, generujący 400 KM. W tym czasie niemiecka konkurencja tyle nie oferowała. Mercedes E55 AMG i Audi S6 były słabsze o około 50–60 KM. Ponadto, tylko BMW dawało czystą formę sportowego auta – napęd na tylną oś i manualną przekładnię. Konkurentom brakowało jednego lub drugiego.

BMW M5 E39 to generacja, która łączy to co dobre z przeszłości z teraźniejszością. Ostatnia, czysto mechaniczna, sportowa limuzyna BMW.

Przyjemność sprawia sam charakter samochodu. Motor V8 nie należy do tych, które najpiękniej brzmią na wolnych obrotach. Jednostka S62B50 osiąga maksimum mocy przy 6600 obr./min, ale kręci się chętnie wyżej. Maksimum momentu — 500 Nm — przypada na wartość 3800 obr./min, co sprawia, że elastyczność jest znakomita.

Za przeniesienie mocy odpowiada przekładnia Getrag z bardzo szybkimi synchronizatorami. Co ważne, samochód waży niespełna 1800 kg. To jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie.

Zobacz również: BMW na targach Poznań Motor Show 2018

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Audi A3 8P [awarie i problemy] Używana Alfa Romeo 159 2.4 JTDm [2005-2011] - poradnik kupującego VW Passat B5 [awarie i problemy] Porsche Boxster 986 [awarie i problemy] 200 km dziennie i ma być tanio: czytelniczka szuka auta na dojazdy do pracy Używane auto klasy średniej z silnikiem benzynowym. Które pięcioletnie warto kupić? Używana Škoda Superb II [2008-2014] - poradnik kupującego Używany Nissan X-Trail II (T31): japoński SUV z francuskim sercem. Dopracowany i niezawodny Sensowne auto za 5000 zł – podsumowanie Najlepsze auta używane w cenie 10-20 tys. zł. Poznaliśmy opinie mechaników Awarie i problemy: Jaguar XK8/XKR (X100) Honda CRX II vs Volkswagen Corrado [awarie i problemy]

Popularne w tym tygodniu:

Używana Toyota Auris I w pigułce: pewna jak śmierć i podatki Używana Kia Cee’d II w pigułce. Tańsza alternatywa nie jest zła Używany Peugeot 308 II - dobry kompakt z dieslem Tani i mocny diesel za mniej niż 30 tys. zł. Które auta są warte uwagi? Tanie i szybkie. Sportowe używane auta za 10-30 tys. zł, którymi można się wyszaleć